Kellään ollut viime aikoina koronaa raskaana?
Millaisin oirein sairastit?
Mulla oli viime viikolla kutinaa nenässä ja välillä vilunväreitä. Testi oli kuitenkin negatiivinen. Viikon vaihteessa alkoi uupunut olo ja hengenahdistus sekä kova nuha.
Eilen tein testin ja se oli positiivinen. Nyt on vaihteleva olo eli välillä ok, sitten taas kova hengenahdistus ja nukun vain pikku pätkissä. Vatsaa sattuu välillä ja suoli toimii paremmin kuin kertaakaan raskauden aikana.
Pelottaa vauvan puolesta eikä ole kiva olo. Tänään on 31+0 viikkoja.
Kommentit (5)
Mulla oli juuri äsken. Kova nuha, limainen yskä ja 2 pv kuumetta. Yskä jää varmaan päälle pitkäksi aikaa, mutta muuten palauduin nopeaan.
Hengenahdistusta ei minulla ollut. Se on huolestuttava oire, ja kehottaisin ottamaan yhteyttä päivystykseen heti. Sinulta pitäisi varmaan happisaturaatio vähintään mitata mahd pian. Itsellä viikkoja vain pari vähemmän kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli juuri äsken. Kova nuha, limainen yskä ja 2 pv kuumetta. Yskä jää varmaan päälle pitkäksi aikaa, mutta muuten palauduin nopeaan.
Hengenahdistusta ei minulla ollut. Se on huolestuttava oire, ja kehottaisin ottamaan yhteyttä päivystykseen heti. Sinulta pitäisi varmaan happisaturaatio vähintään mitata mahd pian. Itsellä viikkoja vain pari vähemmän kuin sinulla.
Mukava kuulla että pääsit näin vähällä. Kävin eilen päivystävällä lääkärillä jossa katsottiin pika CRP ja kuunneltiin keuhkot ja sydän. Niissä ei ollut poikkeavaa, CRP oli 44 joka kuulemma vastaa koronainfektiota. Tuota hapettumista ei otettu, ehkä pitäisi soittaa vielä koronaneuvontaan ja kysyä sen perään. Oliko sinulla sydämentykytystä? Minulla on myös lievä anemia joka ei kyllä helpota oloja tällä hetkellä.
Ap
Minulla oli myös rytmihäiriöitä pahimpina päivinä jos joutui olemaan jaloillaan (taaperon kanssa etenkin). Minulla näitä muutenkin ollut raskauden aikana, pitäisi olla vaaratonta. Minulla myös lievä anemia.
Hengenahdistuksen kanssa ei minusta edes kuulu jonotella neuvontaan, vai voi asioida suoraan päivystyksen kanssa. Voihan olla kye vain limasta keuhkoissa ja kohdun osumisesta palleaan, mutta tuo kannattaa kyllä mieluummin tsekata.
Ei mulla ole ollut koronaa raskaana. En edes tiedä, miten nuo koronan solut jakautuvat. Ihmeellinen otsikko.
Synnytin muutama päivä sitten. Olin koronassa kuukausi sitten ja kävin lääkärissä, koska heillä on kokonaisvaltainen kuva minun terveyshistoriasta. En pyydellyt apua täältä. Suosittelen sinua tekemään saman, että otat yhteyttä terveydenhoitohenkilöstöön, joka näkee sinun terveyden historian. Korona vaikuttaa eri elintaso- ja perimän sairauksiin eri tavalla. Tulevan äidin kroppa on evoluution avulla suunniteltu kestämään aika paljon erilaisia juttuja, joten yksi korona ei terveellä, raskaana olevalla ihmisellä ole kovin iso asia.
Up