Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vainajan asioiden hoito takkuaa S-pankin takia

Vierailija
28.11.2023 |

Äidilläni oli S-pankissa bonustili. Ilmoitin kyseiselle pankille kolme päivää kuoleman jälkeen, että tarvitsisin saldotodustuksen ja muut tarvittavat paperit. Sanottiin, että ota rauhassa, kirje tulee kotiin.

Nyt viisi viikkoa on kulunut eikä kirjettä näy. Muut asiat hoitui viikossa.

Tiedänpä itse vältellä tuota pankkia. Ei ole kivaa, kun surun keskellä joutuu vielä stressaamaan, vaikka asia olisi varmasti mahdollista hoitaa (pankin puolelta) nopeammin.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä onnistu. Toimita nyt ensin pankille ainakin todistus kuolemasta. Kolme päivää kuolemanjälkeen soittelu on kyllä hieman hauskahko yritys.....

Menee ihan automaattisesti pankille tieto, ei tarvitse ilmoitella mitään. Virkatodistus vain tilaukseen ja henkkarit mukaan ja pankkiin selvittään asia jos ei muuten.

Automaattisesti menee tieto kuolemasta, mutta viiveellä. Soittamalla ja kertomalla asiasta itse, voi nopeuttaa asioiden hoitoa. Näin siis oman kokemukseni mukaan Danskella.

Ap

Sain itse aikanaa vastaavan tiedon. Eli normaalisti noin kerran viikossa tarkastetaan tilanne, mutta asiaa voi jouduttaa ottamalla itse yhteyttä.

Vierailija
22/33 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä saanut yhteenkään S pankin viestiin vastausta tai reagointia joten ihan turha on niiltä verkosta mitään pyytää. Menet tiskille sen asian kanssa ja pyydä paperit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa uudelleen yhteyttä pankkiin. Viidessä viikossa olisi saldotodistuksen pitänyt jo tulla. Onko siellä varmasti ollut oikea osoite? 

Otinkin uudelleen yhteyttä, mutta sanoivat vaan että kyllä se sieltä tulee. Aion mennä maanantaina pankkiin paikan päälle virkatodistuksen kanssa, jos kirjettä ei nyt ala näkymään.

Ap

Näin sen pitääkin mennä, virkatodistuksen pankki tarvitsee muutenkin sekä perukirjan, sitten saa tilienkäyttöoikeuden ja voi sen lopettaa tarvittaessa mikäli olet pesänselvittäjä.

Juuri näin. Eikait pankin pidä sinulle mitään kertoa jos kerrot pankille että sukulainen kuoli antakaa se tili minulle? Miksi ihmeessä pankki sen sinulle anta

Kyllä sen pankki tietää kun otat ne henkkarit mukaan sekä Virkatodistuksen, siitä selviää KP:n osakkaat. Perukirjalla sitten saa tilinkäyttöoikeuden, mikäli olet pesänselvittäjä ja osakkeiden täyttämä valtakirja.

Vierailija
24/33 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa uudelleen yhteyttä pankkiin. Viidessä viikossa olisi saldotodistuksen pitänyt jo tulla. Onko siellä varmasti ollut oikea osoite? 

Otinkin uudelleen yhteyttä, mutta sanoivat vaan että kyllä se sieltä tulee. Aion mennä maanantaina pankkiin paikan päälle virkatodistuksen kanssa, jos kirjettä ei nyt ala näkymään.

Ap

Näin sen pitääkin mennä, virkatodistuksen pankki tarvitsee muutenkin sekä perukirjan, sitten saa tilienkäyttöoikeuden ja voi sen lopettaa tarvittaessa mikäli olet pesänselvittäjä.

Juuri näin. Eikait pankin pidä sinulle mitään kertoa jos kerrot pankille että sukulainen kuoli antakaa se tili minulle? Miksi ihmeessä pankki sen sinulle anta

En minä tiliä itselleni halua. Perunkirjoitus pitää tehdä. Siihen tarvitsen ne paperit.

Ap

Vierailija
25/33 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia jokaisen täytyisi hoitaa valtuutukset kuntoon ihan eläessään. Kaiken suhteen.

Itse tein sen nelikymppisenä.

Eivät valtuutukset auttaisi ap:n ongelmassa mitään, sillä kaikki valtuutukset lakkaavat, kun ne tehnyt henkilö kuolee.

Olen itsekin juuri hoidellut pari kuukautta sitten kuolleen vainajan kuolinpesän asioita. Saldotodistukset tulivat pankeista muutaman päivän sisällä siitä, kun tieto kuolemasta oli päivittynyt väestötietorekisteriin. Joten jotain on nyt mennyt pieleen ap:n tapauksessa. 

Vierailija
26/33 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mites se perukirja tehdään ilman saldotodistusta? - Eri -

Vierailija
27/33 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on nyt saanut kuvan, että haluan tilin itselleni tai haluan lopettaa sen.

Yritän hoitaa perunkirjoitusta varten dokumentit kuntoon. Koen, että mikään muu ei ole ollut vaikeaa kuin S-pankin kanssa toimiminen. Halusin vain kertoa, koska hyvähän se on tietää. Itse en ainakaan tämän myötä edes harkitse asiakkuutta siellä.

Ap

Vierailija
28/33 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mites se perukirja tehdään ilman saldotodistusta? - Eri -

Sen saa edelleenkin siitä tiskiltä kun otat mukaan henkkarit ja virkatodistuksen jos ei muuten.

Vierailija
29/33 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juuri näin. Eikait pankin pidä sinulle mitään kertoa jos kerrot pankille että sukulainen kuoli antakaa se t

Nii iin? Mutta ei siis soittelemalla pankkiin....Huomaatko eron....ei soitella.....Mennäään.

Vierailija
30/33 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut tuosta S-pankista vähän muiltakin. Minulla on S-kortti, jonka boonukset haen pari kertaa vuodessa. Ärsyttää kun rahan saa klo 13.00 saakka päivällä, käytävän penkit täynnä monen näköistä kansaa, onko se heidän ainoa pankkinsa. Eilen ilmoittivat, että aiemmin ostokseni on tilastoitu 8-vuodeksi ja muka poistettu. Nyt niitä ei enää poisteta, viskaan koko kortin roskiin.
En osta kaljaa enkä röökiä, mutta veetuttaa moinen kyttäys.
Ap hyvä kun kerroit, ettei tuosta paskasta pääse omaisetkaan ulos, kai mun lapselle myydään aineisto jossa kerrotaan mihin se äippä rahansa elinaikanaan hassasi. Kuinka tyhmiä ostoksia teki.

Vierailija
31/33 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatöörien pankki tuo S-pulju! Tietoturva päin persettä jne. 

Vierailija
32/33 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menikö se edeltäjänsä konkurssiin ja mummot menettivät elämänsä säästöt.

Vierailija
33/33 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menikö se edeltäjänsä konkurssiin ja mummot menettivät elämänsä säästöt.

Konkurssiin meni Ekan säästökassa, jolla ei ole mitään muuta yhteistä S-Pankin kanssa kuin se, että kummankin taustalla on osuuskunta. Kysymys ei siis ole S-Pankin edeltäjästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi