Paukkupakkaset vai kesähelteet?
Kommentit (41)
Pakkanen -15 - 25 astetta. Aamulla mittari näytti, että tänään olisi ulkoiluilma.
Vierailija kirjoitti:
Helteet, halvempi viilentää taloa kuin lämmittää.
Joo, se on tosi kiva nyhjätä siellä kotona kun muualla on tukalaa.
Paukkikset tietenkin. Vaatetta voi laittaa ylle enemmän jos on kylmä. Kesähelteillä vaattettomanakaan ei auta yhtään tukalaan oloon.
Vierailija kirjoitti:
No, meilläkin on kesällä kotona viileään, mutta siinä menee vähän kesä hukkaan neljän seinän sisällä.
Pakkaset ilman muuta, pääsee mettähommia tekemään ja jääradalle kotarilla revittämään. Hellettä ei jaksa yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, meilläkin on kesällä kotona viileään, mutta siinä menee vähän kesä hukkaan neljän seinän sisällä.
Luonto on tarkoittanut sen niin että ollaan vähän niin kuin talviunilla. Takkaa loimuaa ja loikoilua viltin alla, kun taas kesällä on halua elää, eikä maata siellä sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa porukkaa kun koko ajan sisällä nysväätte.
Helteet. Molempiin olen varautunut ja molemmat kestän hyvin, mutta helteillä on kivempaa.
Pakkaset on parempi. Nukkuukin paremmin kun ei ole nahkean kuuma ja ilmakin tuntuu raikkaammalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa porukkaa kun koko ajan sisällä nysväätte.
Joo mä en vaan tajua! Meillä ei ole viilennystä edes etelä-Euroopan talossamme saati kylmässä Suomessa! Ikinä ei ole vielä tarvittu! Lämpötila sisällä nousee korkeintaan 28 asteeseen mikä on oikein miellyttävä lämpö.
Talvella on inhaa kun 23 astetta tuntuu vielä kylmältä mutta ei viitsi hulluna paahtaa lämmitystä täysillä, takka toki lämmittää vähän lisää
Pakkaset. Mulla on kesällä aina kuuma, vaikkei ois mitkään hirmuhelteetkään. Puhumattakaan, kuinka tukala olo on sitten kun se lämpötila niihin hellelukemiin nousee. Muutenkin tykkään enemmän siitä, että on hiukan kylmä kuin kuuma. Voi pistää kunnolla vaatetta päälle, kietoutua vilttiin ja juoda kuumia juomia, se on ihanaa. Helteellä ei voi tehdä asialle mitään ja se kuumuus imee kaikki voimat.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pakko valita, niin paukkupakkaset. Kummallakin säällä ulkona on epämiellyttävää, mutta paukkupakkasilla sisällä sentään on sopivan lämmintä. Helteillä kuumenee sisätilat liikaa. Tosin kyllä pakkasella ulkonakin vaatetuksella pystyy vaikuttaaman siihen, miten siellä pärjää, kesällä taas ei voi ottaa vaatteita enää vähemmäksi kuin mitä säädyllisyys vaatii ja siltikin on liian tukalaa.
Tämä.
Jos en tykkäisi molemmista niin en asuisi Suomessa. Jokainen voi itse päättää.
Ihan milloin vaan mielummin helteet kun pakkaset! Vihaan pakkasta, kylmää, lunta, märkää ja pimeää. Eli puolet vuodestani on pelkkää hlvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin,ilmastointi on halvanpuoleista.
Pakkaset on parempi. Rakastan tätä pimeää ja viileää vuodenaikaa yli kaiken. Olen paljon pirteämpi talvella kuin kesäisin.
Pakkaset ehdottomasti. En tykkää kuumassa olla, ahdistavaa, hiostavaa jne.