Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa rahatilanne ihan mielettömästi työttömyyden takia - neuvoja kestää tilannetta?

Vierailija
27.11.2023 |

Jäin työttömäksi yt-neuvotteluissa ja nyt ansiosidonnaisella. En ole vieläkään saanut työpaikkaa ja pelottaa ihan mielettömästi jos en ehdikään saada sitä ennen ansiosidonnaisen loppumista. Tämä pelko haittaa jo työnhakuanikin kun se pyörii mielessä ja haittaa toimintaa.

Tuskin olen ainoa tässä tilanteessa. Miten te kestätte tätä pelkoa?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutko ap siis yksin? Jos asut niin sulla on kyllä mahdollisuus saada asumistukea, vielä ei hallitus sitä evännyt omistusasunnosta. Jos sulla on säästöjä niin toimeentulotukea ei harmillisesti voi hakea. Hakisin kyllä sinuna mitä tahansa työtä jos on pelko siitä että joutuisi pelkälle työmarkkinatuelle. Vaikka mainoksia jakamaan, paitsi kohta ei sitäkään voi tehdä kun suojaosuus lähtee. 

Minä tipahdin viime viikolla työmarkkinatuelle. Nytkö siis olen kannustettu vastaanottamaan töitä?

Minulle ei kyllä ole tarjottu töitä vastaanotettavaksi.

Harvemmin niitä tarjotaan. Ihan itse pitää tarjoutua töihin.

Vierailija
42/44 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pelkää.  Sopeutan talouteni.

Itselläni se ei ole mahdollisuus. Tai ainakin elämä mullistuisi silloin. Joutuisin mm. muuttamaan. Joten on aivan pakko saada töitä.

ap

Rukoile Taivaan Isää Jeesuksen nimessä. Hän auttaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pelkää.  Sopeutan talouteni.

Itselläni se ei ole mahdollisuus. Tai ainakin elämä mullistuisi silloin. Joutuisin mm. muuttamaan. Joten on aivan pakko saada töitä.

ap

Mulla se uuden paikan palkka oli pienempi kuin se ansiosidonnainen, että ei se mitään ratkaissut.

Toki sitten kun olisi pudonnut ansiosidonnaiselta pois, oli vissiin joutunut kaiken maailman muille tuille, mutta ei kuitenkaan pärjäämään niin vähällä kuin matalapalkka-alan hommissa.

Vierailija
44/44 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut jo vuosia tuossa tilanteessa kun ansiosidonnainen on loppunut. Sun pelko on minusta tosi lapsellinen ja kehotan, että kasvat aikuiseksi. Olisi edes jotain realistisia pelkoja. Huomaa että olet päässyt helpolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme