Pakko saada puhua jollekin, mokasin pahasti ja valehtelin, että olen vakavasti sairas, koska toivoin rakkautta ja sääliä.
En edes tiedä mikä olen, olenko psykopaatti vai mikä ikinä.
Mokasin aluksi pahasti, sain sukulaisen vihat niskoilleni, sitten lopulta keksin hyvän syyn saada sääliä ja ymmärsystä.
Valehtelin, että olen vakavasti sairas fyysisesti, se käänsi huomion muualle, tunsin jo tässä kohtaa piston sydämessäni, tiesin, että teen väärin.
Tästä tuli kamala stressivaihe ja pyörremyrsky, tunsin samaan aikaan syyllisyyttä useammasta asiasta enkä uskaltunut lopettaa tuota teatteria.
Lopulta sitten kerroin totuuden ja sukulaiseni ottikin sen aivan eritavalla vastaan, luulin, että hän suuttuu, mutta hän purskahtikin itkuun ja sanoi, että ihanaa, että olet terve ja sä et ymmärrä, että maailmassa on paljon ilkeämpiäkin ihmisiä, kuin sinä ja uskon, että et ole sisimmässäsi paha, mutta hän lisäsi vielä, että totta helvetissä on jollain tavalla vihainen minulle tietenkin, että valehtelin.
Tuntuu helpottavalta ja olen itsekin aivan pyöryksissä, että mitä tunnen.
Koen, että olen paha ja mietin, että ansaitsenko tätä.
Minusta hän on aivan liian kiltti minulle.
Kommentit (9)
Ap vaikuttaa vähän reppanalta, en usko että paha olet, mutta ei tuo oikea tapa toimia ole.
Psykopaatti ei kokisi tunnontuskia ja syyllisyyttä valehtelemisesta. Sinä sen sijaan tunnet. On hyvä, että olet havahtunut tehneesi väärin. Pyydät anteeksi etkä toista kertaa enää valehtele.
Sinun pitäisi nyt saada oma ajatusmaailmasi parempaan kuntoon. Pysähdy miettimään, miksi olet niin riippuvainen toisten hyväksynnästä ja jopa säälistä, että olet valmis tuollaisiin temppuihin sen takia. Eikö tuntuisi paremmalta, jos olisit itse tyytyväinen itseesi, ja voisit hyväksyä sen, että kaikki maailman ihmiset eivät ehkä pidä kaikesta, mitä teet ja olet?
Yllä sanomani ei ole moite. Se on kehotus pysähtyä ja ajatella, mitä itse haluat.
Arvosta anteeksiantoa ja talleta se sydämeesi. Pidä sukulaistasi arvossa ja jatkossa toimi rehellisesti.
Joskus mokaa. Pahastikin. Muista tämä seuraavalla kerralla ja valmistaudu ottamaan vastaan mitä tulee. Elät sen läpi ja selviät siitäkin vaikka vaikeaa olisi rehellisesti.
Tiedäthän, että säälin saa ilmaiseksi. Kunnioitus tulee ansaita.
Taas kerran narsistit vetää naruista.
Ap häpeä. Olet sairas paska etkä ansaitse tuota sääliä ja nyyhkyä.