Autoni kolaroitiin, miten pääsen liikkumaan?
Asun maaseudulla ja kaikkiin kauppoihin ja harrastuksiin on automatka. Onneksi en enää ole työelämäsä, en pääsisi töihin huomisaamuna. Kolaroija myönsi syyllisyytensä.
Onko minulla mahdollisuus saada taksimatkoja hänen vakuutuksensa piikkiin? Miten tällaisissa tilanteissa toimitaan, kun auto on vlttämättömyys?
Kommentit (19)
Uus auto, tai auto korjaamolle. Miten muutenkaan pärjäät kun olet vaikka yllättäen kipeä ja et pääse lähtemään kylille. Sit pärjätään kotona pari päivää. Nyt sama, kunnes auto toimii. Tai pyydät hyvänpäivän tutulta kyydin kauppaan. Jos olet erakko, sille en voi mitään.
Hiihtäen tai hevosella, jos reki on tallissa?
Missä se auto nyt on? Menikö lunastukseen vai korjaamolle? Ja kuinka pahasti?
Vierailija kirjoitti: Kävellen ja polkien.
Olen 72 vuotiainen. heikkoselkäinen vanhus. Ei onnistu enää 12 kilometrin kävely tai edes pyöräily suuntaansa..
Uutta autoa en ole aikeissa ostaa, vaan haluan että vastapuolen vakuutusyhtiö panee autoni taas kuntoon.iten selviän siihen asti, että autolla voi taas ajaa?
No eihän se auto sulle ihan välttämättömyys ole. Harrastukset jää väliin siksi aikaa kun saat auton korjaamolta. Ja kaupasta voi tilata ruokaa tai pyydät joltain naapurilta, pääseekö kyytiin kun hän menee kauppaan. Mä ainakin ottaisin naapurin kyytiin, voisin koukata hakemaankin.
Vierailija kirjoitti:
Missä se auto nyt on? Menikö lunastukseen vai korjaamolle? Ja kuinka pahasti?
Vaikea tietään, onko vielä korjattavissa vai meneekö lunastukseen. Onneksi henkilövahinkja ei tullut kumminkaan puolin. Auto oli ajettavissa omaan pihaani, matkaa kolaripaikalta vain muutama kilometri.
Vierailija kirjoitti: Kävellen ja polkien.
Siinä taas helsinkiläisjuntin "neuvo".
Vakuutus korvaa jos sulla on sellainen.
Ota bussi tai metro tai juna. Kaikenlaista ne tollot täällä kyselee.
Kaikki onn mahollista jos sulla on rahaa.
Vastapuolen vakuutuksen piikkiin sijaisauto omasi korjauksen ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
No eihän se auto sulle ihan välttämättömyys ole. Harrastukset jää väliin siksi aikaa kun saat auton korjaamolta. Ja kaupasta voi tilata ruokaa tai pyydät joltain naapurilta, pääseekö kyytiin kun hän menee kauppaan. Mä ainakin ottaisin naapurin kyytiin, voisin koukata hakemaankin.
Ei täällä nälkään eikä viluun kuolla, ei ole siitä kysymys. Maalaisella on kunnon kotivara poikkeusolojen varalta. Mutta esimerkiksi harrastusryhmämme avain on minulla ja olen päästänyt ihmiset tilaan sisälle. Minulla on myös jo maksetut kuntosalivuorot, jotka jäävät nyt käyttämättä.
Netissä on sellaisia sivuja mihin voi laittaa kyytitoiveet ja toivoa että natsaa. Itse otan mielelläni kesällä kyytiin nuoria tyttöjä kun olen matkalla festareille omalla mersullani.
Mihin ihminen autoa tarvitsee kun Woltin kautta voi tilata ruokaa tai mitä tahansa.
Ei sullakaan hyvin mee.