Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rillipäät! Miten uitte?

Vierailija
26.11.2023 |

Miten toimitte uimahallissa?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mene uimahalliin, sain  jo kouluajoilta traumoja koska silmälasit päässä ei saanut mennä uimaan ja minä en pärjää ilman laseja. Sadisti opettajakaan ei tajunnut vaan keksi vain syitä haukkumiseen.

Annatko aina vuosikymmenten takaisten tapahtumien vaikuttaa noin paljon?

Naapurilla oli joskus 50v sitten järvessä uidessa kietoutunut käärme kaulaan, eikä sen jälkeen ole uimaan mennyt.  Melkoinen mamma tyttö kun vanhoja muistelee ja antaa vaikuttaa.

Vierailija
22/41 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisokeana, käsikopelolla. Joskus olen mennyt väärälle puolelle suihkutiloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota en oo tullut ajatelleeksi, kun en uimassa käy. Että jos siinä uidessa haluais lukee vaikka kirjaa, niin enhän mä sitä nää.

Et ole koskaan likinäköisyydestä kuullut? He eivät yleensä tarvitse lukiessa laseja, mutta eivät näe puolta metriä kauemmaksi.

Vierailija
24/41 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkö uin?

No silleen, että menen veteen ja uin.

Oliko muita kysymyksiä?

Vierailija
25/41 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman laseja tai piilolaseja.

En näe muita kovin hyvin, joten olen erittäin tyytyväinen. 

Vierailija
26/41 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uin puolisokeana. Näen sen verran, että löydän oikeat altaat ja pesutilat. Jos jostain tuntuu, että tuijotan, niin en tuijota vaan yritän nähdä eteeni. 

Vierailija
27/41 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahalleissa saisi opasteet olla isompia. Joskus vieraassa hallissa vaikeaa löytää oikeaa pukuhuonetta ilman laseja. 

Vierailija
28/41 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenen uidessa nesteen ja kaasun rajapinnassa näköelimet ja keuhkoihini vievät reiät siinä nippanappa kaasun puolella. Näkökykyä parantava keksintö on nenälläni vaikka siihen roiskeita tuleekin.

Vierailija
29/41 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman laseja vaik en näekään kuin tyyliin 10 sentin päähän kunnolla ja sen jälkeen onkin ihan sumeeta kaikki.

Vierailija
30/41 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesijuoksen, ilman laseja. Näen hallin ison kellon ja ystävän vieressä. Muuta ei tarvi nähdäkään, ainakaan tarkasti. 

Uimahalli on yksi paikoista, joissa olen tyytyväinen, että en näe tarkasti ilman laseja. Toinen on erilaiset esiintymistilanteet. Esiintymisjännitys katoaa, kun ottaa lasit pois eikä näe enää yleisön ilmeitä. 

Vierailija
31/41 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uin uimalasit päässä. Harvalla "rillipäällä" varmaan niin huono näkö on, etteikö näksi ilman lasiakin aika hyvin. Vesi muuten taittaa jotenkin ja kun ui niin, että naama käy veden alla näkee pohjan täysin kirkkaasti ja selvästi.

Minulta on joskus kysytty onko minulla uimalaseissa voimakkuudet, kun olen ilman laseja, no ei sitä nyt tarvitse sokea olla, vaikka laseja käyttääkin. En oikeastaan kotonakaan koskaan käytä laseja  ja lukiessa on otettava kuitenkin lasit pois. Ja  näin  myös, kun on koneella.

Vierailija
32/41 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uin silmälasit päässä. Se onnistuu yllättävän hyvin. Pienet roiskeet laseissa eivät haittaa paljoakaan. Paremmin minä niin näen kuin ilman -5 diopterin lasejani. Jos harrastaisin uintia enemmän, hankkisin uimalasit vahvuuksilla.

Vierailija
33/41 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen mä pannakin ilman laseja.

Vierailija
34/41 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on uimalasit voimakkuuksilla, sellainen halpismalli johon valittiin linssien voimakkuudet erikseen eikä niissä ole mitään hajataiton korjauksia. Voimakkuudet on paljon heikommat kuin mitä laseissani nykyisin, mutta näkee niillä sentään riittävästi.

Vierailija
35/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimalasit vahvuuksilla toimii hyvin. Joskus olen ollut kylpylöissä silmälasit päässä ja yllättävän hyvin sekin onnistuu. Ilman "apuvälineitä" ei tulisi mitään, ainakaan jos on yksin liikenteessä.

Vierailija
36/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä rintauintia. 

Pää pinnalla ja niska jumissa.

Sama täällä, vaikka olen käynyt tekniikkakurssin.

Vierailija
37/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uin mieluiten alasti. Harmi, että Yrjönkadun uimahalli menee peruskorjaukseen.

Vierailija
38/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn harvoin uimassa, mutta pidän uidessa laseja. Jos kävisin usein, hankkisin uimalasit vahvuuksilla. Ilman laseja en pärjää.

Vierailija
39/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optikoilta saa miinus uimalaseja tyyliin -1, -2, -3 jne. näillä pärjää, ja ei maksa paljoa. Toki voi teettää ihan omilla vahvuuksillakin.

Vierailija
40/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsillä ja jaloilla polskien. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan