Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikalla kamalaa käytöstä, mitä teen?

Vierailija
26.11.2023 |

Olen ollut työssäni kohta kolme vuotta. Teen työtä hieman "syrjässä" eli työni ei ole yhtä näkyvää kuin työkavereiden, tai ehkä olen väärällä osastolla kun työnkuvaa muutettiin edeltäjän jäljiltä.

Olen ollut kiireinen ja saanut paljon aikaan. Nyt joidenkin työkavereiden käytös on alkanut stressata. Kun esittelin kaksi vuotta kestäneen projektin lopputulemia isommalle porukalle, osa kollegoista oli ilahtuneita ja totesivat urakan olleen valtava, mutta pari kovaäänistä dissasivat yhtä yksityiskohtaa, toinen siitä ettei häntä ollut huomioitu (en oikeasti tiennyt, että olisi pitänyt) ja toinen luki tilaisuudessa ääneen palautetta samasta pienestä asiasta, joka oli jo huomioitu hyvin. 

Yksi työkaveri kiertää kehää ja inttää, ettei tiedä mitä teen. En ole sanonut mitään, koska tiesin meillä olevan kokous, jossa pääsin esittelemään työtäni hänen kuullensa. Tämä tyyppi saattaa esim. matkoilla valittaa minulle, että hotellin aamiainen oli huono, vaikka minä sitä olin kehunut. Olen ollut ihan että mitä ihmettä.... Tämä kollega viettää kesäloman syksyisin etelässä, joten syksyn työt menevät häneltä hieman ohi.

Sitten on yksi, joka väsyneenä kilahtaa milloin milläkin tekosyyllä ja huutaa vuorollaan kaikille, viimeksi minulle. Sanoin hänelle, että hänen on pyydettävä anteeksi ja meidän on puhuttava rauhassa asia läpi, mutta sitten alkoi uhriutuminen ja itku. Kerroin tästä esimiehelle, eikä se ollut ensimmäinen kerta.

Kaikki tämä yhdessä verottaa jaksamista ja heikentää henkistä kanttia. Miten toimisitte tilanteessani?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einsteinkin sanoi aikoinaan, ettei kollegoilta kannata juurikaan kiitoksia odotella. Kateus voittaa kiiman rapakonkin takana.

Vierailija
2/4 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita näkökulmia? En usko, että tehtäväni ovat yhtään sen helpompia kuin muilla. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa ihan normaalilta työpaikalta, kun vertaa sitä siihen millaista minulla on. Sinuna jatkaisin vain töitä ja en niin kiinnittäisi huomiota siihen mitä sivuilta huudellaan.

Vierailija
4/4 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulostaa ihan normaalilta työpaikalta, kun vertaa sitä siihen millaista minulla on. Sinuna jatkaisin vain töitä ja en niin kiinnittäisi huomiota siihen mitä sivuilta huudellaan.

Kiitos, olet oikeassa. Tulin tänne hakemaan perspektiiviä, kun jotenkin tämä on minuun vaikuttanut ja olen miettinyt, onko syy ulkopuolella vai oman pään sisällä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän