Vietkö päiväkodin hoitajille jouluisin jonkun "muistamisen"?
Muistatko lapsesi päiväkodin ryhmän hoitajia jouluisin jotenkin? Tai koulussa opettajaa? Jos, niin miten?
Kommentit (31)
Tapahtui aiemmin: osallistuin perheiden yhteisiin päiväkodin henkilökunnan jäsenille annettaviin lahjoihin,minkä lisäksi halusin vielä kiittää henkilökohtaisesti kaikkia henkilökuntaan kuuluvia. Ostin siis jokaiselle pienet muistamiset, ja tätä sitten yllätyksekseni katsottiinkin pahalla. Kuin yrittäisin jotenkin "keulia" näillä lahjojen ostamisilla, jos ymmärrätte mitä tarkoitan... Tarkoitukseni oli toden totta ihan vilpitön. Vastaanotto oli hyvin vaivaantunut silloin, kun annoin nämä muistamiset. En oikein ymmärrä. Jos joku haluaisi minua muistaa hyvin tehdystä työstä niin ilahtuisin kyllä enkä saisi mitään negatiivisia tuntemuksia 🤷
Itse olen päiväkodissa töissä. Palkka on surkea ja meillä ei ole mitään työetuja joten tuntuu mukavalta jos saadaan edes pienet muistamiset perheiltä. Suurin osa muistaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa myös päiväkodin keittiönväkeä, hoitoapulaista sekä siivoojaa. He ovat niitä näkymättömiä puurtajia jotka kuuluvat lasten päivään kuitenkin suurelta osin.
Juuri näin! Voi myös viedä kahvihuoneeseen leivonnaisia jolloin kaikki työntekijät voivat niistä nauttia.
Paitsi ettei monessa paikassa esimerkiksi siivoojan paikka ole siellä yhteisen kahvipöydän ääressä.
Ai jaa, meidän päiväkodissa on vain yksi kahvihuone jossa koko henkilökunta käy.
Siivooja käy ainakin tässä kaupungissa vain osan päivästä pikaisesti ja muun aikaa läheisessä koulussa töissä. Tarkkaan ottaen koulusiivoojilla on eri hyppypaikkoja ja läheiset päiväkodit ovat aina niitä. Yksikään siivoojista ei työskentele vain päiväkodissa. Erikseen on sitten ne muutamat päiväkodit joissa keittiöhenkilökunta huolehtii myös siivouksesta.Tietenkin eri kaupungeissa eri tavoin mennään.
Älkää ostako sillä lahjoilla ei mitään käyttöä. Ikävä sanoa mutta jokavuotinen riesa.
Koulun väelle sopisi korppupussi.Reksi voisi jakaa ne.Se on päällikkö😄.
Niitä missä ei ole mitään, sokeria, kanelia tms.
Niitä kuivakoita.Jotenki sopisi sinne.Kovia ja kuivia.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui aiemmin: osallistuin perheiden yhteisiin päiväkodin henkilökunnan jäsenille annettaviin lahjoihin,minkä lisäksi halusin vielä kiittää henkilökohtaisesti kaikkia henkilökuntaan kuuluvia. Ostin siis jokaiselle pienet muistamiset, ja tätä sitten yllätyksekseni katsottiinkin pahalla. Kuin yrittäisin jotenkin "keulia" näillä lahjojen ostamisilla, jos ymmärrätte mitä tarkoitan... Tarkoitukseni oli toden totta ihan vilpitön. Vastaanotto oli hyvin vaivaantunut silloin, kun annoin nämä muistamiset. En oikein ymmärrä. Jos joku haluaisi minua muistaa hyvin tehdystä työstä niin ilahtuisin kyllä enkä saisi mitään negatiivisia tuntemuksia 🤷
Kuvastaa jotenkin niin hyvin joidenkin päiväkotien ilmapiiriä, että jonkun lahjan antamisenkin saa käännettyä huonoksi asiaksi. Teit niin tai näin, niin aina väärin päin.
Kyllä tämä maailma tarvitsee enemmän hyvää, joten miksi en pientä kivaa elettä tekisi.
Mukava olisi viedä, mutta kenelle kaikille? Mihin vedetään raja?
Lapsen päiväkoti on iso kompleksi, jossa lapsia pyöritellään pienryhmistä toisiin ja hoitajia/opettajia ihan samalla tavalla.
Tänään lto:na Raija, ensi viikolla Maija ja seuraavalla viikolla Kaija. Tänään hoitajina Piia, Miia ja Kiia, ensi viikolla Piia, Tiina ja Miina. Seuraavasta viikosta ei mitään tietoa.
Kenelle kaikille muistamiset voi antaa?? En minä tiedä ketä siellä on paria vakionaamaa lukuunottamatta töissä!
Vierailija kirjoitti:
Mukava olisi viedä, mutta kenelle kaikille? Mihin vedetään raja?
Lapsen päiväkoti on iso kompleksi, jossa lapsia pyöritellään pienryhmistä toisiin ja hoitajia/opettajia ihan samalla tavalla.
Tänään lto:na Raija, ensi viikolla Maija ja seuraavalla viikolla Kaija. Tänään hoitajina Piia, Miia ja Kiia, ensi viikolla Piia, Tiina ja Miina. Seuraavasta viikosta ei mitään tietoa.
Kenelle kaikille muistamiset voi antaa?? En minä tiedä ketä siellä on paria vakionaamaa lukuunottamatta töissä!
Ajattelisin, että jos päiväkodissa on ihan selkeät vakkarit eikä hirveästi vaihtelua, niin silloin voi antaa henkilökohtaisesti jokaiselle jotain. Mutta jos on tuolla tavalla, miten kuvailit, niin sitten yhteiseksi esim. pari konvehtirasiaa tms. ilahduttamaan kollektiivisesti vaikka joulua edeltävillä viikoilla...
En ce ,en opetajillekaan.He saavat työstän palkaan.Suurin lahja heille itseleen on joulun vapaa,kaukana työstä ja kakaroista.Sama opettajat.