Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä nisteillä on päässä vikana?

Vierailija
26.11.2023 |

Ei ne tavalliset ihmiset tarvii vetää kamaa päästääkseen päivästä läpi, eikä heitä kiinnosta.

Itse olen kokeillut kannabista enkä ymmärrä hypetystä. Ei siitä tullut mitenkään mukava olo.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmat jota ei ole hoidettu esimerkiksi hoitamaton Adhd kasvattaa addiktion riskiä vähäisen dopamiinin takia.

Myös kannabis ei ole addiktoivaa kuin muut päihteet.

Vierailija
2/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mikä riippuvaisilla nyt yleensä on vikana? Taitaa olla vielä ratkaisemattomia kysymyksiä. Siitä voisi saada hyvät rahat kun keksisi että mikä tarkalleen aiheuttaa riippuvuudet, niin voitaisiin keksiä tehokas lääkekin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteet on pakoa todellisuudesta.

Vierailija
4/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nistit on koukussa ja ilman kamaa tulevat kipeiksi. Sama se on alkkiksilla. Kannabiksella ei tule fyysistä koukkua niin se on jo siksi eri asia. Se että sinä et tykännyt siitä ei ole mikään syy kieltää sitä muilta. Kun heitetään raittiusideologia sivuun niin ihan järjellä ajateltuna vähiten haitallisen päihteen pitäisi olla laillista. Yleisin käyttö kannabiksella on satunnaista viihdekäyttöä eikä mitään pakko saada joka päivä 24/7.

Vierailija
5/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten myös elokuvat, kirjat, näytelmät ja pelit. Jokin vika todellisuudessa kun on keksitty kaikenlaisia pakokeinoja siltä.

Vierailija
6/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se nistipata sekoittanut pään alun perin...

Vierailija
7/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nistit on koukussa ja ilman kamaa tulevat kipeiksi. Sama se on alkkiksilla. Kannabiksella ei tule fyysistä koukkua niin se on jo siksi eri asia. Se että sinä et tykännyt siitä ei ole mikään syy kieltää sitä muilta. Kun heitetään raittiusideologia sivuun niin ihan järjellä ajateltuna vähiten haitallisen päihteen pitäisi olla laillista. Yleisin käyttö kannabiksella on satunnaista viihdekäyttöä eikä mitään pakko saada joka päivä 24/7.

Joskus joillakin kannabis ei riitä. Siirrytään muihin aineisiin.

Vierailija
8/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei toimi kaikilla. :D

Vierailija
9/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap rentoutuu ja palkitsee itsensä? 

Vierailija
10/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholista se lähtee. Kun sillä ei saa päätä tarpeeksi sekaisin. Siirrytään vahvempiin aineisiin.

Vierailija
11/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kaljakin on toisinaan herkkua, ja antaa kivan kännin. 

Vierailija
12/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten myös elokuvat, kirjat, näytelmät ja pelit. Jokin vika todellisuudessa kun on keksitty kaikenlaisia pakokeinoja siltä.

Kenties tiukkapipojen aiheuttama vitutus?

Vierailija
13/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse olen kokeillut kannabista enkä ymmärrä hypetystä. Ei siitä tullut mitenkään mukava olo."

Ensinnäkin, kaikki ei tykkää kaikesta. En minäkään ole koskaan tykännyt alkoholin vaikutuksesta. En myöskään tykännyt opioidien vaikutuksesta, kun kerran olin sairaalassa lääkittynä.

Mutta vauhtiin ihastuin heti (onneksi ne ajat kuitenkin jo takana).

Toisekseen, jos nyt yksinkertaistetaan ilmiötä niin voisi sanoa: Mitä paremmin ihminen voi ja mitä paremmassa tasapainossa on, sitä pienempi houkutus päihteisiin. Hyvin ongelmaisella persoonalla tietysti eskapismin houkutus on suurempi. Päihteiden avulla voi kenties hetken tuntea itsensä terveeksi tai ainakin paeta epämiellyttävää oloa.

Vierailija
14/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena kysymykseen, nykyään tiedetään aika hyvinkin mikä nisteillä on päässä vikana: etuaivolohkon käyttäytymistä sääntelevien toimintojen vajaatoiminta, minkä seurauksena kuuppa vedetään sekaisin lempiaineella seurauksista välittämättä.

Vierailija
15/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun tarvitse tehdä sellaisia juttuja. Elämä jo itsessään on palkitsevaa.

Ap

Vierailija
16/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Syystä tai toisesta enemmistä ihmisistä on halunnut aina päihteitä.

Vierailija
17/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itse olen kokeillut kannabista enkä ymmärrä hypetystä. Ei siitä tullut mitenkään mukava olo."

Ensinnäkin, kaikki ei tykkää kaikesta. En minäkään ole koskaan tykännyt alkoholin vaikutuksesta. En myöskään tykännyt opioidien vaikutuksesta, kun kerran olin sairaalassa lääkittynä.

Mutta vauhtiin ihastuin heti (onneksi ne ajat kuitenkin jo takana).

Toisekseen, jos nyt yksinkertaistetaan ilmiötä niin voisi sanoa: Mitä paremmin ihminen voi ja mitä paremmassa tasapainossa on, sitä pienempi houkutus päihteisiin. Hyvin ongelmaisella persoonalla tietysti eskapismin houkutus on suurempi. Päihteiden avulla voi kenties hetken tuntea itsensä terveeksi tai ainakin paeta epämiellyttävää oloa.

Jotain tuollaista voisin uskoa. Jos nisti korjaa ne ongelmat elämässään jotka aiheuttavat eskapismin halun, niin loppuuko samalla huumekoukku?

Ap

Vierailija
18/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksena kysymykseen, nykyään tiedetään aika hyvinkin mikä nisteillä on päässä vikana: etuaivolohkon käyttäytymistä sääntelevien toimintojen vajaatoiminta, minkä seurauksena kuuppa vedetään sekaisin lempiaineella seurauksista välittämättä.

Mikä tuon vajaatoiminnan aiheuttaa?

Vierailija
19/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikompaa ainesta

Vierailija
20/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ostu asian ytimeen:

Nistillä elämä itsessään EI OLE palkitsevaa. Sairaus piileekin siinä että on enää yksi asia josta palkinnon voi saada: päihteet. Vieroitus puolestaan tarkottaisi pahimmillaan sitä että joutuu monta kuukautta elämään kärsimyksessä ilman minkäänlaista palkintoa (koska aivot eivät pitkään aikaan palaudu sille tasolle että palkinto voisi tulla muustakin kuin päihteistä).

Lisäksi joillakin ihmisillä ylipäänsä jo se normaalitila on sellainen että palkinnot (=dopamiini) on vähäisempää. Silloin on suurempi kiusaus kokeilla jotain josta dopamiinia saa helposti.