Millainen ihminen ei osta MITÄÄN mustanperjantain aleista?
Kuka on tänä ihminen ja miten hän perustelee outoa käytöstään? Onko kiva maksaa myöhemmin enemmän samasta tuotteesta? Äly hoi, älä jätä. Että ottaa aivoon nämä.
Kommentit (92)
Huvipuistohullu kirjoitti:
Minä! 🤩 En tartte mitään 😎
Tämä, vain hullu ostaa tavaroita, vaikka ei tarvitse. Katsokaa niitä hamstraajaohjelmia, niin näette, mitä olette🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin tulla kirjoittamaan että en osta mitään, koska olen huomannut, että tarjouksista tulee ostettua tavaraa jota en lopultakaan tarvitse. Parhaiten säästää, kun ostaa vain sen mitä oikeasti tarvitsee, oli päivä sitten mikä hyvänsä. Itselläni ei ole varsinaisesti kiinni rahasta, enemmänkin siitä että en halua ylimääräistä tavaraa.
Kunnes sitten katsoin toisessa välilehdessä sähköpostia ja tajusin, että tilasin silmälasit, -30% alennuskoodilla Blank Fridayn tarjouksista. Mutta tämä ei ollut heräteostos, nämä on olleet ostoslistalla jo kauan. Miksipä en hyödyntäisi alennusta, kun olen ostamassa jotain mitä joka tapauksessa ostaisin.
Ja sitten heräsin todellisuuteen. Syyskuussa oli kampanja, jolla kahdet lasit sai yhden hinnalla ja aurinkolasit vahvuuksilla kaupan päälle, mutta saithan nyt halvalla kun oli blaNk friday :D :D
No jos tarvitsee vain yhdet lasit, niin minun logiikallani se -30% alennus tulee halvemmaksi kuin ostaa kahdet lasit täydellä hinnalla. -eri
Ei todellakaan kiinnosta lähteä rynnimään mihinkään ruuhkaisiin kauppoihin. Ennemmin vaikka maksan vähän enemmän ja menen tekemään ostokseni rauhallisempana aikana.
Koska Jos oikeasti haluaa edullisemmin jotain saada niin tammi-helmikuun vaihde on paras aika. Kaupat tyhjää edellisvuoden malleja halvemmalla. Osaa kysyä niin löytää, oikeasti iphone 14 ja 11 ei ollut 700€ arvoista eroa kun sen toissavuonna hankin.
Jotain vaatetta olisin voinut ostaa, mutta tarjousvaatteissa oli vain s- ja xxl kokoja, eli kääpiöille ja jättiläisille.
Minä, sen vuoksi ettei ole tarvetta ostaa mitään. Jossain näin otsikon että 28%(?) tarjoustuotteista oli marraskuun alussa halvempia tai samanhintaisia kuin mustana perjantaina.
Jenkeissähän, mistä tää hyper-päivä on alunperin lähtöisin on kaupat nykyään ihan autioita. Ei siellä ole enää sitä vanhaa ostomaniaa. Toisin kuin takapajuisessa Suomessa asukkaineen, joita viedään kuin pässiä narussa
Minä. Minulla on jo kaikki mitä tarvitsen, turhaa en halua. Ja jos jotain tarvitsen niin se on akuuttia, eikä yleensä ole näissä aleissa edes mukana. Lisäksi tiedän että monesti nämä alennukset ovat vain huiputusta hilaamalla hintoja ensin ylös, joka syö ostomotivaatiotani entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Minulla on jo kaikki mitä tarvitsen, turhaa en halua. Ja jos jotain tarvitsen niin se on akuuttia, eikä yleensä ole näissä aleissa edes mukana. Lisäksi tiedän että monesti nämä alennukset ovat vain huiputusta hilaamalla hintoja ensin ylös, joka syö ostomotivaatiotani entisestään.
Testasin pointtini oikeaksi. Etsin parempaa makuupussia. Suurten retkeilykauppojen black friday alennuksessa suunnilleen 210€, ns. originaali hinta 250€. Löysin lopulta saman makuupussin sekatavaraliikkeestä muuten vain alennuksella 140€, originaali hinta 180€. Että silleen. Se on 70€ hintaeroa kummassakin.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Minä! 🤩 En tartte mitään 😎
Minä! Ei ole varaa ostaa mitään. Ruokaa toki ostin mutta ei ollut Perjantai-ruokaa.;)
En osta kuin tarpeeseen.
aika vähän tullut koko vuonna ostettua yhtään mitään, kun mulla on jo kaikki mitä tarviin.
En tarvitse mitään, joten en ostanut. Ruokakaupassa kävin perjantaina ostamassa normaalit viikonlopun ruoat, muuta ei tarvinnut.
Useimmin en ole ostanut mitään, kun en ole sattunut mitään ihmeempää tarvitsemaan.Tänä vuonna ostin, tosi tuote oli myynnissä normaalihintaan.
En voinut ostaa mitään sillä olen köyhäläinen 😞
Mustaperjantai onkin kusetuksen juhlaa, ainakin joiltain osin. Ja vanhahkona väsypieruna en jaksa ottaa kovin syvällisesti selvää kaikesta ja pessimistisyyteen kallistuvana tuppaan ajattelemaan että summissa ostettu= kusetetuksi tultu.
Paitsi että kaljaa kyllä ostan, ja kusetustahan sekin, mutta kaljan kanssa se kuuluu asiaan.
(olevinaan nokkela)
Kyllä zalando etc vievät pässiä narusta ihan koko eurooppaa. Vain tarpeeksi varakas voi valita itse päivänsä, milloin ostaa. Milloin sitten on tarpeeksi varakas? Silloin, kun hintaa ei koskaan tarvitse kysyä tai tarkistaa ja minkä tahansa ostoksen summan ei edes huomaa hävinneen tililtä.
Vierailija kirjoitti:
Mustaperjantai onkin kusetuksen juhlaa, ainakin joiltain osin. Ja vanhahkona väsypieruna en jaksa ottaa kovin syvällisesti selvää kaikesta ja pessimistisyyteen kallistuvana tuppaan ajattelemaan että summissa ostettu= kusetetuksi tultu.
Paitsi että kaljaa kyllä ostan, ja kusetustahan sekin, mutta kaljan kanssa se kuuluu asiaan.
(olevinaan nokkela)
Hih hii;) Oikeesti hihitän.
En osta mitään omalla rahallani koskaan sillä siksi minulla on MIES.
N34
Niin ja eipä mulla ole ylimääräistäkin kertynyt mihinkään shoppailumaniaan tuhlattavaksi. Vastike nousi kauheasti, sähkölasku on järkyttävä siirtomaksuineen ja ruoka maksaa niin paljon enemmän kuin aikaisemmin. Ja yritän säästää vähän joka kuukausi, joitain kymppejä.