Kun 300 €/kk leikataan, perheemme ei saa enää ruokaa
Onko tarkoitus, että alamme kerjätä? Häpeä Suomi.
Kommentit (416)
Vierailija kirjoitti:
Tämä kaikki näyttää olevan kansalle OK, joten mitä kitisette.
Jos se ei olisi OK, kansa kasvattaisi munat ja alkaisi tekemään asialle jotain. Jos koette vääryyttä niin porukka kasaan ja miekkari pystyyn.
Ei osa edes ymmärrä mitä leikataan, ei ne vauvapalstaa lue.
Ne ymmärtää vasta sitten, kun tilille tulee vähemmän rahaa ja soittaa kiukkuisena työttömyyskassaan ja Kelaan. Niin se aina menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kaikki näyttää olevan kansalle OK, joten mitä kitisette.
Jos se ei olisi OK, kansa kasvattaisi munat ja alkaisi tekemään asialle jotain. Jos koette vääryyttä niin porukka kasaan ja miekkari pystyyn.
Ei osa edes ymmärrä mitä leikataan, ei ne vauvapalstaa lue.
Ne ymmärtää vasta sitten, kun tilille tulee vähemmän rahaa ja soittaa kiukkuisena työttömyyskassaan ja Kelaan. Niin se aina menee.
Miten te kuvittelette, että mä maksan mun lainan lyhennyksen.
Niin, ei kelassa noista päätetä eikä työttömyyskassoissa.
Miksi mulle tuli irtisanomislappu.
On takaisinottovelvoitetta, mitä ei oo.
Mä kävin syksyn ja talven baarissa 2023. Milloin näistä on päätetty. Mun asunto menee ulosottoon.
Ihan tyypillistä suomalaista käytöstä.
Ja sitten soitellaan ja valitetaan niille ketkä ei ole asioista päättäneet.
Haloo, emme ole hallituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuesta ei saa vähennyksiä. Voit laskea työmarkkinatuen veroprosenttia ainoastaan jos saat samana vuonna palkkaa.
Mä laskin prosentin, se oli 17% ja sain mätkyt.
Etuudet on ansiotuloja, ei niissä ole mitään sellaista, etteikö vähennyksiä voisi tehdä. Minä sain viime vuodelta ansiosidonnaista noin 10260€, josta ennakonpidätys noin 870€. Ennakonpidätysprosentti oli siis 8,5%. Ansiosidonnaisen lisäksi minulla ei ollut muita ansiotuloja. Veronpalautusta vuodelta 2022 sain 1300€ eli enemmän kuin mitä olin maksanut veroja ansiosidonnaisesta.
Verotus on kokonaisuus ja se kokonaisuus vaikuttaa siihen, millä prosentilla työttömyyskorvauksesta maksetaan veroa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mulle tuli irtisanomislappu.
On takaisinottovelvoitetta, mitä ei oo.
Mä kävin syksyn ja talven baarissa 2023. Milloin näistä on päätetty. Mun asunto menee ulosottoon.
Ihan tyypillistä suomalaista käytöstä.
Ja sitten soitellaan ja valitetaan niille ketkä ei ole asioista päättäneet.
Haloo, emme ole hallituksessa.
Kun te otatte
Miten niin me, me ollaan vaan töissä, ei päätetä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei tällaista hätää. Säästöön laitan kuukausittain 500-700€ tuotto- osuuksiin. Omistan 3 kerrostalo- osaketta jousta 2:sta asunnosta saan vuokratuloja. Yhdestä asunnosta vielä pankille velkaa nekin korot saan 100%:sti hyväksi kun tulnhankkimis kuluja. Tk- eläke toistaiseksi vakuutusyhtiöstä kuukausittain ja vuokratulot pälle. Mitähän hyvää tänään söisi? Mitä ruokaa Teillä syödään?🤭
Typerä provo.
Miten joku voi päästää perheensä olot noin surkeiksi. Ei ole tarkoitus, että kaiken saa ilmaiseksi tukirahoina, vaan tarkoitus on, että sinä aloittaja teet työtä ja maksat veroja. Niillä veroilla sitten kustannetaan palveluja.
Vierailija kirjoitti:
ei multa leikata kun elämäni ei perustu sosiaalituilla elämiseen.
Kuulut siis siihen 20 %:iin suomalaisista, jotka eivät saa mitään Kelan tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuesta ei saa vähennyksiä. Voit laskea työmarkkinatuen veroprosenttia ainoastaan jos saat samana vuonna palkkaa.
Etuudet on ansiotuloja, ei niissä ole mitään sellaista, etteikö vähennyksiä voisi tehdä. Minä sain viime vuodelta ansiosidonnaista noin 10260€, josta ennakonpidätys noin 870€. Ennakonpidätysprosentti oli siis 8,5%. Ansiosidonnaisen lisäksi minulla ei ollut muita ansiotuloja. Veronpalautusta vuodelta 2022 sain 1300€ eli enemmän kuin mitä olin maksanut veroja ansiosidonnaisesta.
Verotus on kokonaisuus ja se kokonaisuus vaikuttaa siihen, millä prosentilla työttömyyskorvauksesta maksetaan veroa.
Jos nyt lukisit tuon linkin, ei työmarkkinatuesta saa vähennyksiä.
Olet saanut palkasta vähennykset, et työttömyyskorvauksesta.
1000 euron eläkkeestä ei mene veroa eikä voi saada verovähennystä kodin siivouksen ostosta eikä remonteista.
Vierailija kirjoitti:
Vain palkasta voi saada vähennyksiä. Älkää nyt neuvoko mätkyjä työttömille.
Ei siitä mitään mätkyjä tule, jos ilmoittaa verokorttihakemuksessa kaikki omat tietonsa. Jos niihin sisältyy todellisia vähennyksiä, ne otetaan tietenkin verokortissa huomioon. Kyllä ne verotuksen säännöt on ohjelmoitu sen nettisivun toiminnallisuuksiin ja se sylkäisee sieltä ulos ihan oikean ennakonpidätysprosentin.
Kaikkia verotukseen vaikuttavia tietoja ei voi tietenkään ennakkoon tietää. Vuoden aikana voi tulla muutoksia, jotka joko nostavat tai laskevat verotettavan tulon määrää. Ja siksi sitä sanotaankin ennakonpidätykseksi. Muutosten myötä voi aina tilata uuden verokortin jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei sairaanhoitajana paljoa työttömänä olla.kyllä näitä tuki valittelijoita kun kuuntelee ni tekis mieli ottaa lopputili ja elellä tuilla
Vierailija kirjoitti:
Näillä "ei ole rahaa ruokaan" -tyypeillä on muutama yhteinen nimittäjä:
Työkyky on mennyt. Tämä on hyvä argumentti heille jotka käskevät hankkimaan elantonsa itse.
Hirveästi näkäisiä kakaroita. Heistä huolehditaan yksin, koska ihmissuhdetaidot ovat olleet samaa tasoa työmoraalin ja taloudenpidon kanssa. No saapa "elareita" kuten leikkisästi sanotaan. Parhaimmilla on kakaroita useamman hulttion kanssa.
Asuvat jossain h*levetin kallissa asunnossa kalliilla alueella. Ja ovat jumissa siellä, ei voi myydä ja ei käy pienempi.
Netti on koska "pitää hakea töitä". Siitäkin huolimatta että se ei ole mahdollista kuten 1. kohdassa tuli ilmi.
Kaikki on vaan niin vaikeaa tällaisille ihmisille.
Sinulla on onneksi vain yksi (?) vaikeus elämässä: ymmärtäminen. Harmillisesti se vaikuttaa sinun kommentointiisi. Tässä sulle yksi TOSIELÄMÄN, ei sepitetty, tarina: olen työkyvytön, ei lapsia (0-99v) yhtään ruokittavana, halpa 80-luvun asunto pienellä paikkakunnalla, asunnon myyn ja muutan pienempään sillä vastike on liian kallis (250€). Netti on koska siellä on kaikki rakkaat eri puolilla Suomea. Työtä haen koska työkkäri+ kela vaatii jotta saan työmarkkinatuen. Ainoa vaikeus elämässäni on elää näiden kipujen kanssa ja sietää jatkuvaa lyömistä keskustelupalstoilla ja juorukerhoissa ymmärtämättömien ihmisten taholta. Kaltaisiani on tällä kylällä kymmeniä, työttömiä liki tuhat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain palkasta voi saada vähennyksiä. Älkää nyt neuvoko mätkyjä työttömille.
Ei siitä mitään mätkyjä tule, jos ilmoittaa verokorttihakemuksessa kaikki omat tietonsa. Jos niihin sisältyy todellisia vähennyksiä, ne otetaan tietenkin verokortissa huomioon. Kyllä ne verotuksen säännöt on ohjelmoitu sen nettisivun toiminnallisuuksiin ja se sylkäisee sieltä ulos ihan oikean ennakonpidätysprosentin.
Kaikkia verotukseen vaikuttavia tietoja ei voi tietenkään ennakkoon tietää. Vuoden aikana voi tulla muutoksia, jotka joko nostavat tai laskevat verotettavan tulon määrää. Ja siksi sitä sanotaankin ennakonpidätykseksi. Muutosten myötä voi aina tilata uuden verokortin jos haluaa.
Kyllä mulla on aina mennyt tuo 20 % eikä ole tullut mitään veronpalautusta.
Älä neuvo ihmisiä väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei sairaanhoitajana paljoa työttömänä olla.kyllä näitä tuki valittelijoita kun kuuntelee ni tekis mieli ottaa lopputili ja elellä tuilla
Ota loppitili. Voi päästä sairaalaan auttamaan osastonsihteeriä työmarkkinatuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuesta menee vero 20 %
Niin, jos ei toimita sinne verokorttia, ne pidättää tuon 20%. Etkö itsekään jaksanut lukea sivua otsikkoriviä pidemmälle? Siellä oli selvät ohjeet muutosverokortin tilaamiseen.
Kela tottelee verokorttia siinä missä muutkin verotettavia tuloja maksavat tahot. Kun sinne toimittaa verokortin, niin Kela tekee ennakonpidätyksen verokortin mukaisella prosentilla.
Luitko itse tekstiä. Jos saat palkkaa samana vuonna niin voi laskea uuden veroprosentin, ei muuten.
Se 20% ennakonpidätys tarkoittaa sitä, että Kelalla ei ole tiedossa minun verotukseeni liittyviä yksityiskohtia. Sivuilla on mainittu jotain tilanteita, minkä vuoksi voi olla syytä tilata verokortti. Kuka tahansa, jolla on verovähennyksiä, tietää niistä kyllä itse ja osaa tilata sen verokortin ihan ilman Kelan paapomistakin.
Verokortin tilaamiseen ei tarvita mitään lupaa, sen voi tilata ihan huvikseenkin. Jokainen näkee kyllä verottajan sivulla, onko se oma ennakonpidätys sen 20% vai jotain muuta. Jos ei ole kummempia vähennyksiä, niin se voi hyvinkin olla tuon 20% ja silloin ei mitään verokorttia tarvita. Mutta jos sieltä tulee pienempi ennakonpidätysprosentti, niin tietenkin silloin kannattaa toimittaa se oikein laskettu verokortti Kelaan, eikä jäädä odottelemaan niitä veronpalautuksia.
Sillä joka väittää, ettei työttömyyskorvauksista voi tehdä vähennyksiä, on ilmeisesti hyvin suppea tietämys verotuksesta.
Täytyy mennä töihin. Työstä maksetaan 9 euroa päivässä, mikä riittää kyllä ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuesta menee vero 20 %
Niin, jos ei toimita sinne verokorttia, ne pidättää tuon 20%. Etkö itsekään jaksanut lukea sivua otsikkoriviä pidemmälle? Siellä oli selvät ohjeet muutosverokortin tilaamiseen.
Kela tottelee verokorttia siinä missä muutkin verotettavia tuloja maksavat tahot. Kun sinne toimittaa verokortin, niin Kela tekee ennakonpidätyksen verokortin mukaisella prosentilla.
Luitko itse tekstiä. Jos saat palkkaa samana vuonna niin voi laskea uuden veroprosentin, ei muuten.
Se 20% ennakonpidätys tarkoittaa sitä, että Kelalla ei ole tiedossa minun verotukseeni liittyviä yksityiskohtia. Sivuilla on mainittu jotain
Älä neuvo työttömiä väärin. Mulla on omakohtaista kokemusta työmarkkinatuen veroprosentin laskemisesta ja mätkyistä.
Eri kunnilla on myös eri veroprosentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vähennyksiä voi työttömänä saada?
Vierailija kirjoitti:
Täytyy mennä töihin. Työstä maksetaan 9 euroa päivässä, mikä riittää kyllä ruokaan.
ompa paska palkka mulle maksetaan 21e tunti