Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikuiset työnhakijat - Kun kysyt heiltä työnhausta, niin ei kuulemma pystytä töihin, kun ei pystytä edes liikkumaan saatikka kantamaan mitään

Vierailija
26.11.2023 |

ja silti samat ihmiset kantavat sen kahdeksan kilon kaljalaatikon kotiinsa kaupasta. Istuminen ei kuulemma onnistu mutta silti pelataan tietokoneella jopa 8 tuntia putkeen. Rahaa ei ole työmatkoihin mutta tupakka-askin ja energiajuomien ostaminen ei ole ongelma. Unettomuudesta muka kärsitään mutta silti ei herätä ennen puolta päivää. Selityksiä näillä kyllä riittää.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhaastattelussa kysyttiin minun työkunnosta että jaksanko kantaa tavaroita ja jaksanko tehdä töitä. Sanoin että kyllä jaksan että olen käynyt salilla ja poljen fillarillakin 20 km päivässä. Sitten minä kysyin työnantajalta että jaksatko maksaa palkkaa 15 euroa tunti. Meni se ukko siinä aika hiljaiseksi ja alkoi änkyttää että palkka olisi noin 9.50 euroa. Sanoin sille että minua et saa töihin niin huonolla palkalla sillä olen ahkera ja hyvä työntekijä. Olen aktiivinen ollut aina ja harrastanut joukkuelajeja kun salibandya  25 vuotta.

Töihin aikoinaan haettiin toimistoon henkilöä, joka jaksaa nostaa tavaroita hyllyille ja omaa hyvän fyysisen kunnon. Katsoin omaavani hyvän fyysisen kunnon, koska kävin 6-7 krt/vkossa salilla. Hain sinne töihin, mutta töihin palkattiinkin mies eikä naista kuten minä, koska haluttiin tasa-arvon vuoksi toimistotöihin miehiä eikä aina vain naisia (oikeasti jonkun  miespuoleinen kaveri haluttiin työllistää suhteilla). Kiertoilmaus hyvä fyysinen kunto siis tarkoitti miessukupuolta.

Vierailija
22/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pääse töihin koska ikärasismi. Hyvä fyysinen kunto, lihaksia löytyy, muisti pelaa, hyvä käytös. No mennään näin, ei työnteolla menetä kuin roposen ja terveyden joten ei kiitos. 

Vai ikärasismi, kerro toki lisää. Mikä ala ja mistä päättelet, että johtuu iästä, ettet saa töitä. Kumma kyllä eläkeläisiä revitään takaisin töihin, miksei siis sinua? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tuollainen typerä ulina ja lässytys. Suomessa riittää työttömiä, joten sieltä vain valitset itsellesi sopivan.

Vierailija
24/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työhaastattelussa kysyttiin minun työkunnosta että jaksanko kantaa tavaroita ja jaksanko tehdä töitä. Sanoin että kyllä jaksan että olen käynyt salilla ja poljen fillarillakin 20 km päivässä. Sitten minä kysyin työnantajalta että jaksatko maksaa palkkaa 15 euroa tunti. Meni se ukko siinä aika hiljaiseksi ja alkoi änkyttää että palkka olisi noin 9.50 euroa. Sanoin sille että minua et saa töihin niin huonolla palkalla sillä olen ahkera ja hyvä työntekijä. Olen aktiivinen ollut aina ja harrastanut joukkuelajeja kun salibandya  25 vuotta.

Töihin aikoinaan haettiin toimistoon henkilöä, joka jaksaa nostaa tavaroita hyllyille ja omaa hyvän fyysisen kunnon. Katsoin omaavani hyvän fyysisen kunnon, koska kävin 6-7 krt/vkossa salilla. Hain sinne töihin, mutta töihin palkattiinkin mies eikä naista kuten minä, koska haluttiin tasa-arvon vuoksi toimistotöihin miehiä eikä aina

Ei kukaan täysijärkinen haluakaan akkoja töihin.

Vierailija
25/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en pääse töihin koska ikärasismi. Hyvä fyysinen kunto, lihaksia löytyy, muisti pelaa, hyvä käytös. No mennään näin, ei työnteolla menetä kuin roposen ja terveyden joten ei kiitos. 

Vai ikärasismi, kerro toki lisää. Mikä ala ja mistä päättelet, että johtuu iästä, ettet saa töitä. Kumma kyllä eläkeläisiä revitään takaisin töihin, miksei siis sinua? 

Lässyn lässyn. Onko kivaa ummistaa silmät totuudelta?

Vierailija
26/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella noloa olla isin kanssa samassa työpaikassa. Ei ole muualle töihin huolittu joten ole hiljaa mamman poika. 

Vierailija
27/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolainen= ihminen jolla riittää julmuutta tyhmyydeksi asti!

Totuus sattui?

Yleistäminen ja totuuden vääristäminen sattuu. 

Minä olen ollut tuollainen "ei pysty" -työnhakija, pakosta, koska kesti kauan saada sairaseläke. Vasta kun selkä kuvattiin, näkyi miksi ei pysty. Leikkaamaankaan ei pysty. Revi siitä.

Ja jos näet jonkun sairaan kantavan kaljalaatikkoa, hän tuskin kantaa sitä 8h/vrk, eli täyttä työpäivää. Kivuliaan on myös pyrittävä liikkumaan, jotta ei jämähdä ihan kokonaan hoidettavaksi. Monella kun kivut kulkevat aaltoina, on hyviä päiviä välissä. Hermosärky on helvetistä. Ja kaljanjuonti työajan ulkopuolella ei kuulu kellekään, se ei ole este työhaulle, sairaus on. eri

Vierailija
28/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisin kantaa, jaksan seistä koko päivän ja siltikään minua ei töihin huolita. Harmittaahan se tietenkin.

Työttömiä on monenlaisia. Osa ei menisi töihin vaikka saisivat itse päättää työajat. Toiset menisivät kunhan vain pääsisivät töihin. Itse kuulun jälkimmäisiin. Eipä ole töihin huolittu. Kaikenlaisia syitä keksitään ettei voi huolia pitkäaikaistyötöntä töihin. 

Vierailija
29/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet on edelleen liian hyvät. Olen tänä vuonna seurannut yhden pitkäaikaistyöttömän ja toisen työhaluttoman yh päihdekuntoutujan polkua. Rahaa ja tukea tulee joka tuutista jos vaan osaa etsiä. Työt ei kiinnosta kumpaakaan, koska olemattoman koulutuksen vuoksi matalapalkka-ala on ainut vaihtoehto heillä. 

Itse olen taistellut köyhistä lähtökohdista koulussa kituuttamalla itselleni hyvän ammatin ja hiljalleen edennyt uralla kovaa työtä tehden 4800€ palkalle. Heistä olen kermape**e joka syntynyt kultalusikka suussa. 

Itse en ole koskaan töissä käyvänä ihmisenä ymmärtänyt miten jotkut voi olla niin kateellisia työttömille? Itse en kyllä ikinä vaihtaisi paikkaa heidän kanssa.

Ja itseasiassa ne jotka ovat ensimmäisenä kertomassa miten he ovat köyhistä oloista kovaa työtä tehden itse ansainneet kaiken ovat usein kultalusikka suussa syntyneitä kermape***

Vierailija
30/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten vuoksi ei pystytä maksamaan kohta korvauksia kenellekään 

Vierailija
31/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on turha valittaa, että akat ei käy töissä jos on sitä mieltä ettei kukaan täysijärkinen huoli akkoja töihin.

Vierailija
32/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku kuvittelee. Minulle leikkaukset iskee. Teen osapäivätöitä, koska olen osaksi työkyvytön. Yksi päivä töitä, toinen palautumista. Mielummin kaksi palautimispäivää. Elämä tuntuu raatamiselta ja taistelulta. Lomalla palautumisviikon jälkeen alkaa tuntumaan elämältä. Minuun leikkaukset iskee ja kovaa. Luulen, että se tarkoittaa minun poistumista työelämästä kokonaan palautumiseen. Tai ehkä ekan viikon jälkeen alkaa elämä, mutta vähillä rahoilla. Pelkkä 300€ suojaosuuden poisto vaikuttaa niin paljon.  Täysipäiväistä työntekijää minusta ei saa edes akvaarion tuijottajaksi. 

Vierailija
33/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisten vuoksi ei pystytä maksamaan kohta korvauksia kenellekään 

Naisvihan takia kohta ei kannata maksaa korvauksia miehillekään.

Vierailija
34/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei pääse töihin. Oli syy sitten hienhaju ja kaljan haju, ikä tai työkokemuksen puute, etnisyys tai kielitaito. Maailmassa on syitä miksi joidenkin on vaikea työllistyä. Ei se tee heistä oikeasti omahyväistä oikeistolaista huonompia. 

Vierailija
35/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet on edelleen liian hyvät. Olen tänä vuonna seurannut yhden pitkäaikaistyöttömän ja toisen työhaluttoman yh päihdekuntoutujan polkua. Rahaa ja tukea tulee joka tuutista jos vaan osaa etsiä. Työt ei kiinnosta kumpaakaan, koska olemattoman koulutuksen vuoksi matalapalkka-ala on ainut vaihtoehto heillä. 

Itse olen taistellut köyhistä lähtökohdista koulussa kituuttamalla itselleni hyvän ammatin ja hiljalleen edennyt uralla kovaa työtä tehden 4800€ palkalle. Heistä olen kermape**e joka syntynyt kultalusikka suussa. 

Saan n 700€/kk tukea (työmarkkinatuki) ja kohta sen määrä tippuu kun lapsikorotukset viedään. Onpa mielettömän hyvät tuet, ihan voi seteleillä persettä pyyhkiä. Minäkin olen kituuttanut köyhyydestä kaksi ammattia joihin molempiin meni työkyky tapaturman seurauksena. Jos olisin työkykyinen

Nää tuensaajat aina unohtaa mainita kaikki rahat joita tilille kilahtaa. 

Vierailija
36/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksaisin kantaa, jaksan seistä koko päivän ja siltikään minua ei töihin huolita. Harmittaahan se tietenkin.

Työttömiä on monenlaisia. Osa ei menisi töihin vaikka saisivat itse päättää työajat. Toiset menisivät kunhan vain pääsisivät töihin. Itse kuulun jälkimmäisiin. Eipä ole töihin huolittu. Kaikenlaisia syitä keksitään ettei voi huolia pitkäaikaistyötöntä töihin. 

Itse teen töitä jos saan itse päättää ammatinalan, työnantajan, työtehtävät, työkaverit, työskentelypaikan ja -tavan sekä palkan, mutta jos joku muu haluaa määrätä minun puolesta minulle ammatinalan, työpaikan jne. neuvottelematta ja kysymättä mitään minun kanssani niin en takuulla tule töihin.

Vierailija
37/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas haen töitä, saan ne ja muutamassa kuukaudessa kroppa tekee täysstopin ja päädyn saikun kautta työttömäksi. :(

Onneksi olen nyt koulussa saamassa koulutusta "siistiin sisätyöhön" niin toivon mukaan pääsen tuosta kierteestä pois. Lääkärin todistuksella, etten aiempiin töihin kykene, koska riski kropan pettämiseen alun jälkeen on iso. 

Vierailija
38/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millon puutut Räikkösen yiritystukiin? Et millonkaan, konkka jälkeeen konkan...

Vierailija
39/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, työttömyyskorvauksesta maksetaan veroa, asumistuesta tai tt-tuesta ei. Toisekseen, vain Kelan lääkärit saa aikaan "ihmeparantumisia" potilasta tapaamatta, eli työttömien joukossa on monia ihan oikeasti työkyvyttömiä.

Kolmanneksi, ikärasismi on erittäin yleistä. Kuten myös se, ettei työttömänä kelpaa töihin.

Vierailija
40/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on lähinnä kapinaa sitä vastaan, että muut ihmiset yrittävät määrätä omasta päivärytmistä. Ennen sellaisella oman tien kulkijalla oli nopeasti nälkä. Yhteisö kyllä opetti, että vaihtoehtoja ei ole. Tai sitten tapahtui ns. luonnollinen poistuma. Nykyään näin ei ole, joten näiden passiivis-aggressiivisten kansalaisten määrä kasvaa. 

Miten niin? Ennen vanhaan elämä maalla oli leppoisampaa kuin nykyään. Herättiin valoisaan aikaan ja mentiin nukkumaan kun oli pimeää. Talvikuukausina sai lepäillä enemmän. Jotkut olivat iltanuotiolla tai paimenessa yövartiossa, joten heillä sai olla iltavirkun rytmi.

Tämä keinotekoinen 8-16  rytmi on tsaarin ajan jäänne, kun idässä tsaarin virastot aukesivat yhdeksältä, meillä kellot olivat tunnin jäljessä. Joten joudumme yhä heräämään 8:lta, tämäkin sorron ajoilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi