Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino on jämähtänyt, en laihdu vaikka mitä tekisin

Vierailija
25.11.2023 |

Haluaisin laihduttaa noin 5 kg. Olen kokeillut kaikkea: syönyt vähemmän, jättänyt herkut, lisännyt proteiinia. Käynyt salilla, lenkkeillyt. Juonut vettä, nukkunut hyvin. Mulla paino ei hievahda. Toisaalta jos välillä olen luovuttanut ja repsahtanut totaalisesti, lopettanut liikkumisen ja syönyt herkkuja, niin en ole kyllä lihonutkaan kiloakaan. Noin kaksi vuotta paino samassa lukemassa, ihan sama mitä teen. 

Onko joku onnistunut tässä tilanteessa laihduttamaan ja miten? 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko ihmeessä sinin pitäisi laihduttaa viisi kiloa? Oletko edes ylipainoinen?

Vierailija
2/15 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Help

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lihoin sairauden ja lääkityksen takia 5 kg. Nyt sairaus on ohi ja lääkkeet lopetettu. En siis varsinaisesti halua laihduttaa vaan haluan sairaudesta kertyneet kilot pois ja takaisin normaalipainooni. 

Vierailija
4/15 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla nestettä koska kuulostaa aivan samalta mistä minä kärsin. Paino ei hievqhda mihinkään vaikka olisi tuntuvasti miinuskaloreilla, siivonnut kaikki prosessoidut ruuat pois ruokavaliosta, käynyt juoksulenkeillä, kävelee työmatkat, käy jumpissa jne. Tein kaikkea mitä aina neuvotaan että paino tippuisi ja paino pysyy täsmälleen samassa numerossa. Näin meni monta vuotta  ja edelleen on ongelmia painon kanssa. Välillä sain painoa tiputettua 20-30kg nopeaan tahtiin, ongelma oli vain että paino kipusi takaisin vielä nopeammin jos edes yhtenä päivänä lipsuin ruokavaliosta. 

Mitä olen ymmärtänyt niin tämä johtuisi stressistä/loppuun palamisesta koska silloin kun en enää stressannut painosta ja nukuin hyvin niin paino lähti laskemaan itsekseen 0,5-1kg per viikko tahtia. Tosin siihen auttoi myös se että rupesin syömään probiootteja. Mutta väittäisin että stressittömyys on tärkeimmässä asemassa mikä tarkoittaa ettei pidä enää kiduttaa itseään miinuskaloreilla samalla kun tekee rääkkiliikuntaa. Se aiheuttaa vain lisää stressiä. Kun laihduin niin tein vain normaaleja kävelylenkkejä sekä arkiliikuntaa.

Vierailija
5/15 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinin lisääminen varastoituu rasvaksi vyötäröllesi.

Vierailija
6/15 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloreita rajoittamalla ainut tapa. Useimmat laskee kalorinkulutuksensa pieleen.

Vierailija
7/15 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä perustietosi (totuudenmukaiset tiedot) ja myös painonpudotustavoite ja missä ajassa pyrit tavoitteesi saavuttamaan painonpudotuslaskuriin, laskuri kertoo millä päivittäisellä kalorimäärällä laihdut. Jos saat esim. tulokseksi 1400 kaloria/päivä sitten vaan etsit netistä 1400 kilokalorin ruokavalion tai laadit itse itsellesi sellaisen vaikka Finellin kalorikaskurin ja/tai ruokapäiväkirjaan avulla (muista ruuan terveellisyys). Painonpudotuslaskuri kysyy myös liikuntasi määrää, itse harrastin painon pudotuksen aikana ja yhä vieläkin reipastahtista kävelyä n.10 000 askelta 6 päivänä viikossa (vaikutus m. 200 kaloria per päivä). Olen testannut painonoudotuslaskurin ja se pitää paikkansa jos syöttää siihen tiedot totuudenmukaisesti, itse pudotin nelkein 20 kg vuodessa eli vajaat 2 kiloa kuukautta kohti. Liian ankara ei kannata olla syömisten suhteen, itse pyrin siihen, että 80 % syömästäni ruuasta oli oppien mukaista terveellistä ruokaa ja 20 % vähemmän terveellistä.

Vierailija
8/15 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko esimerkin päivän syömisistä?

Vierailija
9/15 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä murehdi asiaa.Aivan varmasti lähtee nousuun pikku jouluna,itse joulun pyhinä kuin uutena vuotena.Tuskin edellä mainittuna aikana pidät diettiä?Helpompaa lopetaa dietti.Oppia ruoka rytmi.Katsoa mitä suuhunsa lappaa ja alkaa ilmasta ulkoliikuntaa, säästä huolimatta.Riitävä ulkoilu tuo hyvän uni rytminkin.

Vierailija
10/15 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoosi kuuri on ainoa, jolla kehon setting point palautuu. En tiedä, mikä se on suomeksi, eli paino, jota keho pitää normaalipainona ja kun ikää (tai sairauksia) tulee, setting point hivuttautuu aina vaan ylöspäin pikkuhiljaa. Siksi paino ei alene, kun keho pitää siitä kiinni.

Vierailija
11/15 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto yhdistettynä vähän hiilihydraatteja sisältävään ruokaan toimii. Mulla on ollut aloittajan kanssa samaa ongelmaa, ja tosiaan osavuorokautinen paasto ja vhh on ainoa systeemi, jolla paino laskee. Ei tarvitse laskea edes mitään energiansaantia, koska se ikään kuin pysyy riittävän matalana itsestään, jos syönnin aikaikkuna on riittävän pieni, esim. klo 10 - 17. Itsellä tää menee niin, että aamupäivällä syön aamupalan (yleensä soijajugurttia ja pähkinöitä), siitä noin kolmen tunnin päästä lounas (yleensä salaattia jossa hyviä rasvoja ja proteiinia) ja klo 17 maissa päivällinen (koostettu samaan tapaan kuin lounas).

Kaikki ruuat voi tehdä vhh:na samalla kun tekee muulle perheelle ruokaa, esim. makaronin/perunan korvaa kasviksilla. Toki tekee muillekin hyvää syödä enemmän kasviksia ja lapsille voi hiilareiksi antaa sitten leipää ruuan kanssa. Hyvien rasvojen ja monipuolisten kasvisten roolia ei voi liikaa korostaa, niihin kannattaa panostaa ettei vetele aina vaan tomaattia ja kurkkua.

Itse menen tässä kuvatulla systeemillä muutoin, paitsi juoksupäivinä syön hiilareita aamusta alkaen, jotta on energiaa lenkkeillä. Syvässä ketoosissakin se kuulemma onnistuu, mutten itse ole koskaan tavoitellutkaan ketoosia.

Vierailija
12/15 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you. 

olen kuitenkin huomannut, että paino tippuu pari kiloa, kun sille antaa jonkin shokkihoidon. On se alhaiset kalorit, alhaiset hiilarit, paasto yms. Kaikki muu toiminut, paitsi ei liikunnan lisääminen tai se, että syö viidesti päivässä. Sitten elimistö ikäänkuin normalisoi tilanteen. 

pitäisikö vaihtaa tekniikkaa muutaman kuukauden välein? 

Vierailija
13/15 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi ei laihduttaisi viittä kiloa, jos olo on parempi?

Vierailija
14/15 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on aloitismitat? Onko ap:lla todellisuudessa mitään pudotettavaa?

Vierailija
15/15 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet luulee että syömällä vähemmän laihtuu ja samalla käy treenaamassa. Ei se kroppa niin toimi. Jos ei saa tarpeeksi enegiaa ruuasta niin kroppa käy säästöliekillä ja silloin ei varmana paino putoa. Minun mielestä paras tapa laihduttaa on syödä normaalisti ja lisätä liikuntaa ja treeniä. Niin minä laihduin 20 kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi