Tunnetko ketään suomalaista, joka on noussut ryysyistä rikkauksiin?
Katson amerikkalaista dokkaria, missä näin on tapahtunut ja mietin onko Suomessa tällaisia. Ei siis perittyä rahaa eikä lottovoittoja vaan köyhyydestä tullut miljonääriksi omalla työllä tai taidoilla.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin, Paavo Lipponen, Maria Ohisalo, Eero Heinäluoma, Jutta Urpilainen, Timo Harakka, Pekka Haavisto, ...
Herätys. Kansanedustaja tienaa n.75 000e vuodessa, pääministeri 120 000e vuodessa. RIKAS tienaa sen kuukaudessa.
Rikas ja suurituloinen eivät ole synonyymejä.
Amerikkalainen self made-miljonääri totesi aikanaan, että "lähdin matkaan ilman kenkiä, joten tiedän kenkien arvon". Ja teki kenkäbisneksellä satojen miljoonien omaisuuden aikanaan.
Sukulainen nousi köyhyydestä pääministeriksi aikoinaan. Kai hän tienasi ihan hyvin, tosin kehitti sosiaaliturvaakin matkalla huipulle.
Isäni. No okei, ei ihan ryysyistä, mutta tavallisen yh-vanhemman poika joka syntyi niin tavallisiin oloihin kuin mahdollista. Isä onnistui jo 80-luvulla hyvin firmansa kanssa ja sama homma 90-luvulla, kun hänen firmansa sattui tuottamaan sitä mistä oli kysyntää ja mistä maksettiin.
Eräässä kirjassa on suomalaisen uskovan pariskunnan tarina, lottovoitolla varallisuus lisääntyi. Toki antoivat paljon poiskin hyviin kohteisiin, mihin saivat ohjeet Herraltaan.
En tiedä, en tunne ketään rikkaita ihmisiä. En kyllä oikeastaan tunne ketään muitakaan ihmisiä, olen introvertti yksineläjä. Minulla elämä on pikemminkin mennyt päinvastoin, lapsena 80-luvulla asuin omakotitalossa, vanhemmilla oli uudet autot, jne. pelit ja vehkeet, mutta itse olen menestynyt elämässä erittäin heikosti, ei ole koskaan ollut mahdollisuuttakaan omistusasuntoon ala-arvoisten palkkojen takia mitä olen edes töissä onnistunut olemaan.
Olo on kuin paratiisista helvettiin heitetyllä. Motivaatio on tämän vuoksi nolla.