Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko makuupussitakki joku uusi trendi?

Vierailija
25.11.2023 |

Joka toisella nuorella tai nuorehkolla naisella on sellainen lähes nilkkoihin ulottuva makuupussilta näyttävä toppatakki.

Puolipitkä ja vartalonmyötäinen takki on aikaisemmin ollut ylemmän keskiluokan rouvien luottovalinta. Köyhemmät suosivat löysempää palttoota.

Mutta nämä makuupussitakit ovat kyllä melkoisia hirvityksiä.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vika talvi, kun makuupussitakit on vielä suunnilleen muodissa. 

Vierailija
62/76 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaatekaupassa töissä. Noita pitkiä toppatakkeja on ollut joka vuosi myynnissä. Tänä vuonna myydään jo nyt marraskuussa eioota. Eli on iso trendi tänä vuonna Suomessa. Ja kaikenvärisinä, ei vain mustina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihanan lämmin makupussitakki, terv. keskiluokkainen rouva 56v.

Mikä maku siinä on?

Vierailija
64/76 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuossa takissa voi kävellä reippaasti? 

2-suuntainen vetskari.

Vierailija
65/76 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoiset pölyttyneet naisvihamieliset näkemykset sieltä. AP on varmasti myös sitä mieltä että naisella kuuluu olla vain pitkät hiukset, kunnon lollottimet ja aina pitää muistaa meikata ja olla hellan ääressä sekä toimia edustus vaimona kaikessa.

Vierailija
66/76 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kerran sellaista makuupussitakkia, mutta näytin ihan kylpytynnyriltä. Kauppaan jäi 😂

Vierailija
67/76 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vaatekaupassa töissä. Noita pitkiä toppatakkeja on ollut joka vuosi myynnissä. Tänä vuonna myydään jo nyt marraskuussa eioota. Eli on iso trendi tänä vuonna Suomessa. Ja kaikenvärisinä, ei vain mustina.

On tullut aikaisin todella kylmät säät, niin ei ihme että ihmiset ovat kiiruhtaneet kauppoihin ostamaan lämpimiä talvivaatteita. Minäkin tein niin, kun palelin villakangastakin kanssa.

Vierailija
68/76 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Frillamekko, makuupussitakki, muhkupipo, Gratha, rouheat talvimaiharit, muumiohuivi, legginsit, yliviikarilasit...

Siitä on perusmamma tehty.

Multa puuttuu muhkupipo ja yliviikarilasit. Ja jää puuttumaankin. Mulla on muutenkin iso pää ja iso tukka, niin en todellakaan voi ostaa mitään muhkupipoa. Mun pää olis jättimäinen.

Vierailija
69/76 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaahan ilmiöstä tekee se että kaikki "vain haluavat olla lämpimässä" mutta tekevät sen lämpimässäolemisen täsmälleen samalla tavalla kuin muutkin muodin mukaan menevät :D Sama kun kaikilla oli bohosisustus silloin kun se oli trendinä, mutta vain siksi että "tämä nyt vain sattuu miellyttämään minun silmääni". Eli seurataan trendejä ja yritetään pysyä niiden perässä, mtta naamioidaan se näyttämään siltä että omia polkuja tässä seurataan ja omista lähtökohdista. Onhan se hauskaa ja hassua, muttei mitenkään vaarallista, eikä siitä kannata loukkaantua puolin saati toisin. Te nyt vain olette osa ilmiötä, pitäkää hauskaa sen sijaan että loukkaannutte siitä että teette juuri kuten muutkin, pukeutumista myöten.

Vierailija
70/76 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän mielelläni mekkoja ja tuollainen pitkä takki sopii siihen vallan hyvin, ei näytä tyhmälle eikä tule kylmä kun takki ei lopu kesken. Pysyy helmatkin alhaalla tuiskussa ja jalat lämpimänä.

Vierailija
71/76 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaahan ilmiöstä tekee se että kaikki "vain haluavat olla lämpimässä" mutta tekevät sen lämpimässäolemisen täsmälleen samalla tavalla kuin muutkin muodin mukaan menevät :D Sama kun kaikilla oli bohosisustus silloin kun se oli trendinä, mutta vain siksi että "tämä nyt vain sattuu miellyttämään minun silmääni". Eli seurataan trendejä ja yritetään pysyä niiden perässä, mtta naamioidaan se näyttämään siltä että omia polkuja tässä seurataan ja omista lähtökohdista. Onhan se hauskaa ja hassua, muttei mitenkään vaarallista, eikä siitä kannata loukkaantua puolin saati toisin. Te nyt vain olette osa ilmiötä, pitäkää hauskaa sen sijaan että loukkaannutte siitä että teette juuri kuten muutkin, pukeutumista myöten.

Aika ylemmyydentuntoista. Muodissa olevan vaatteen käyttäminen on kyllä kuitenkin yleensä ihan oma valinta, vaikka se olisikin sama kuin monella muulla. Olenko minä nyt itsenäinen ajattelija, kun ostin lyhyemmän ennakoimalla, että pian ne pitkät ovat kuitenkin pois muodista? 

Vierailija
72/76 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset täällä huutelee.

Se Markkamarketin takki ei lämmitä teitä samoin kuin aito Joutsenen untuvatakki minua.

Haha, vain köyhät ja kateelliser täällä haukkuu 

Vierailija
73/76 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hauskaa, että tällaisestakin aiheesta saa nelisivuisen (tähän mennessä) keskusteluketjun. Minäkin työnnän lusikkani soppaan :) 

Ostin ekan pitkän toppatakkini 2017 (en silti ole Suomen eka pitkän takin käyttäjä eikä idea pitkän takin muodista ole minun sarkasmia) ja tallilla pidän sellaista myös. Eka takkini ei ollut ikuinen ja hankin uuden tälle talvelle. Pidempi ja muhkumpi, voiko olla ihanampaa takkia Suomen talvessa! Ja miten käytännöllinen se on pakkaskelillä!

Näitä näkee katukuvassa ympäri Suomen jatkuvasti aivan kuten nahkatakkia, farkkutakkia, villakangastakkia jne. Minä ainakin poimin ideoita vaatteista näkemiltäni ihmisiltä, mistä muualtakaan! Näitä pitkiä makuupussitakkeja olen katsonut sillä silmällä, että mikä muu kuin musta olisi kiva väri ja sopisko minulle. Ja millaisiin kenkiin, laukkuihin, pipoihin Onko se sitten matkimista, voi olla jonkun mielestä. Marimekon Grathaa minulla ei ole, mutta jos joku tykkää siitä laukusta, niin ei se ole multa pois.

On hauska nähdä persoonallisesti pukeutuvia ihmisiä, jotka erottuu massasta, itse en ole sellainen. Ja sisustukseni on hillitty, bohovaihekaan ei ole käynyt meillä ja ikkunassa roikkuu aina vaan valkoiset verhot 10v takaa. Ihailen koteja, missä on värejä ja niitä ihmisiä, jotka pukee väriä päälle, se ei vaan ole minun juttu. 

Harmi, kun tänään on niin lauha keli, joutuu laittamaan jonkun muun takin päälle, paksussa makuupussitakissa tulee liian kuuma 😂

Vierailija
74/76 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin aika sitten näin yhdellä naisella toppahameen. Kenties ostan sellaisen itsellekin, kun ehkä alan enemmän kävelemään työmatkoja ja reisille tulee kylmä. "Makuupussitakki" ei ole mun juttu.

Vierailija
75/76 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miettinyt Haltin takkia tai Joutsen takkia. Olen pitkä mutta pulska. Onko jollain jompikumpi näistä takeista ja mikä malli.

Vierailija
76/76 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, päädyin tähän keskusteluun kun googlasin makuupussitakkia ostoaikeissa. Olen ihan keski-ikäinen mutta kyllästynyt palelemaan. Ehkä siniset huulet ovat ap:n mielestä parempaa muotia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi