Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiset lapseni eivät halua tulla meille jouluna, koska eivät halua viettää sitä äitini seurassa

Vierailija
25.11.2023 |

Menevät mieluummin tyttö/poikaystäviensä perheen luo. Ymmärrän kyllä hyvin, he sentään voivat valita ja mennä jouluksi johonkin kivaan seuraan. Äitini on todella raskas ihminen valituksineen ja äärimmäisine negatiivisuuksineen. En jaksaisi hänen seuraansa itsekään, mutta jos häntä ei jouluiksi kutsu niin sitten saa kuunnella uhriutumista ja voivottelua taas kuukausikaupalla.

Silti tuntuu kurjalta, koska tietenkin tahtoisin mieluiten viettää jouluni omien lasteni kanssa. Äitini on saanut välinsä poikki suunnilleen kaikkien kanssa, monien kanssa juuri siksi ettei kukaan jaksa noin negatiivista ihmistä, ja tässä taas yksi tapaus lisää.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde risteilylle jouluksi. Äidille voit sanoa, että olisi kiva olla joulu yhdessä, mutta siitä tulee paha mieli niin et jaksa.

Vierailija
2/40 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on monta päivää. Vietä aatto äitisi kanssa, kutsu nuoret joulupäivänä tai tapanina.

Jos äitisi ihmettelee, niin voit sanoa suoraan, että sinäkin jäät yksin hänen negatiivisuutensa vuoksi. Lisää vielä, että jos naputtaa asiasta, niin hän on se, joka jää seuraavina vuosina ilman kutsua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta jättäisin äitini kutsumatta jos tuollainen on ja viettäisin joulun omien lapsien kanssa. Ei kukaan  jaksa kuunnella negatiivistä ihmistä ja valitusta jouluna.

Vierailija
4/40 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin suoraan ja en todellakaan viettäisi sekunttiakaan aikaa sellaisen ihmisen kanssa.

Vierailija
5/40 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot heti huomenna, että valitettavasti ette tulekaan hänen luokseen jouluksi, vaan vietätte perheen kesken. Katkaise välit kokonaan. Oppiipahan, että tuollainen sairas negatiivisuus ei käy päinsä. Älkää olko missään tekemisissä ennen kuin ottaa positiivisessa hengessä yhteyttä ja pitää tämän positiivisuuden siitä eteenpäin.

Vierailija
6/40 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano äidillesi totuus. Sinä olet niin ikävä ihminen ettei sinua kukaan jaksa. Ja sitten hylkäät hänet iäksi. Sinun pitää rakastaa lapsiasi, ei äitiäsi. 

Vierailija
7/40 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisisin välit sekä äitiin että lapsiin. Eivät ajattele sinua vaan ovat itsekkäitä kaikki. Omaisuuden tuhlaisin etteivät perisi kuin vanhat alushousut. Haudan takaa vielä näyttäsin keskaria moisille mulkuille.

Vierailija
8/40 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äitisi mieliala sinulle tärkeämpi kuin omat lapset? Ihan oikeasti nyt.

Vierailija
9/40 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietä lastesi kanssa illalla joulua, tietenkin. Ja äidin kanssa iltapäivällä pari tuntia, sitten törkkää hänet kotiin ja joku muu sukulainen tai pari hänen seuraksi - tuomisineen. Tai mitä äiti haluaa.

Vierailija
10/40 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinäkin saat valita kenen kanssa joulun vietät. Valitusta et suostu kuuntelemaan ja kerrot sen selkeästi. Luuri korvaan jos se alkaa. 

Vierailija
11/40 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe asiassa ongelmaa, minulle kun ne omat lapseni ovat nro1, ei äitini.

Suomeksi: äitini saisi jäädä rannalle ruikuttamaan, minun ja lasteni joulua hän ei olisi tervetullut pilaamaan. Ja mitä joulun jälkeiseen aikaan tulee niin ei minua kukaan pakottaisi ase ohimolla äitini valitusta kuuntelemaan.

Ap, sinä itse suostut tuollaiseen, sinä asetat äitisi omien lastesi edelle, sinä itse suostut kohtaamaan ja ottamaan vastaan äitisi käytöksen, ei kukaan muu. Oma valintasi.

Vierailija
12/40 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vietät joulun lastesi perheiden kanssa, äitisi voit kutsua syömään Joulupäivänä.

Vierailija
13/40 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde risteilylle jouluksi. Äidille voit sanoa, että olisi kiva olla joulu yhdessä, mutta siitä tulee paha mieli niin et jaksa.

Risteilylle. Just.

Vierailija
14/40 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äitisi ja hänen mielihyvänsä on sinulle tärkeämpi kuin omat lapsesi? Sairasta.

Vierailija
15/40 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sinä voisi valita? 

Vierailija
16/40 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan äidillesi sinä olet ehkä yhtä tärkeä kuin lapsesi sinulle, joten ymmärrän ettet halua jättää häntä yksin. Jouluna on kuitenkin monta päivää ja voit mennä äidillesi vaikka joulupuurolle aamulla. Saat ajatella myös itseäsi ja vietää aikaa haluamiesi ihmisten kanssa Jouluna.

Vierailija
17/40 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä antaisi itselleni anteeksi, jos olisin päästänyt asiat siihen pisteeseen, että lapseni pakenisivat jouluna muualle siksi, että pyytäisin äitini ankeuttamaan aaton, koska pelkäisin seurauksia. 

Vierailija
18/40 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä antaisi itselleni anteeksi, jos olisin päästänyt asiat siihen pisteeseen, että lapseni pakenisivat jouluna muualle siksi, että pyytäisin äitini ankeuttamaan aaton, koska pelkäisin seurauksia. 

Kasvatushan tuossa on pieleen mennyt jos mummoa näin pahasti karttavat.

Vierailija
19/40 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvatushan tuossa on pieleen mennyt jos mummoa näin pahasti karttavat.

Niin, mummon kasvatus.

Vierailija
20/40 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi en ole vuosiin viettänyt joulua äitini kanssa. Haluan, että perheellä on hyväntuulinen mukava joulu ja kaikilla on hyvä olla. Suoraan näistä asioista olen keskustellut äitini kanssa, on yritetty ja kokeiltu, mutta ei enää. Tapaan häntä ennen ja jälkeen joulun. Omat rajani olen oppinut pitämään. Välelejä ei siltikään tarvitse katkaista, mutta tarpeeksi etäiset ovat hyvin. Voin auttaa häntä, silloin kun onnistuu, mutta minun syyllistäminen ja haukkuminen ei enää onnistu enkä syyllisty. Haukut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.