Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vuokranantajat suhtautuu jos joutuvat ostamaan uuden jääkaapin?

Vierailija
25.11.2023 |

Muutin vasta ja nyt huomasin ettei jääkaapin termostaatti oikein toimi, 1 teholla menee liian lämpimäksi, lähemmäs 10 astetta ja 2 teholla alimmat hyllyt pakkasen puolella.. jotenkin ahdistaa ilmoittaa heti muutettua ettei tämä nyt ihan toimi tai lähinnä jos edellisetkin asukkaat tällä pärjänneet niin minä olen sitten heti "valittamassa".. niin onko kokemuksia?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tosi vaikea ilmoittaa tästä.. pelkään että valitan turhasta ja jos se toimiikin vuokranantajan mielestä ihan riittävän hyvin. ap

No voithan sopia,että vuokranantaja tulee katsomaan sitä itse ja osaa sanoa,pystyykö korjaamaan vai ostetaanko uusi. Parempi ilmoittaa,ettei syty vaikka tulipaloa.

Lisään vielä,että jos syttyis vaikka tulipalo sen jääkaapin takia niin sinua syytettäisiin kun et ilmoittanut rikki menneestä laitteesta. Koska sinä olet ensimmäisenä näkemässä, jos laitteissa on jotain häikkää.

Vierailija
22/30 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kysyä kosna ne nostaa vuokraa sitten. Kysy vasta tammikuussa.

Kuuluu ihan perusjuttuihin,ei voi nostaa vuokran hintaa.

No kyllä meillä nousi vuokra 2kk sen jälkeen kun jääkaappi hajosi ja tilalle ostettiin uusi. Ei vuokranantaja tietenkään sanonut että sen vuoksi nousi. Tosin oli yksityinen eikä kaupungin vuokra-asunto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tosi vaikea ilmoittaa tästä.. pelkään että valitan turhasta ja jos se toimiikin vuokranantajan mielestä ihan riittävän hyvin. ap

Jos jääkaappi tai muu kiinteästi kalustoon kuuluva ei toimi niin kuin pitää, ei siitä ilmoittaminen ole valittamista. 

Vierailija
24/30 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen vuokranantaja. Jääkaappi hajosi torstai-iltana, perjantaina soitin ja hän kävi heti ostamassa uuden, kysyi vain mitat ja oven kätisyyden, ja maanantaina liikkeen miehet toivat uuden kaapin ja veivät vanhan pois. Hänen kanssaan kaikki muukin toimi helposti, ei käynyt koskaan itse kyttäämässä, vaan järjesti aina tuollaiset jutut niin, että minun piti vain sopia puhelimessa sähkömiehen, kuskien tms. kanssa aikataulut.

Vierailija
25/30 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ni sinähän siellä asut, se vuokranantaja ei voi tietää ettei se toimi kun ei ole itse siinä asunut. Kerrot vain tuon minkä kirjoitit aloitukseen, että se termostaatti toimii huonosti. Ei ne nyt mansikoita maksa, ihan perussettiä.ja kyllä sen haluaa itsekin pitää kunnossa ja vuokralaisen tyytyväisenä t. vuokranantaja

PS itse ostin kolme astianpesukonetta samana vuonna kun oma hajosi ja molemmista vuokra-asunnostakin, ei se taloutta kaada

Vierailija
26/30 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voithan sopia,että vuokranantaja tulee katsomaan sitä itse ja osaa sanoa,pystyykö korjaamaan vai ostetaanko uusi. Parempi ilmoittaa,ettei syty vaikka tulipaloa.

Lisään vielä,että jos syttyis vaikka tulipalo sen jääkaapin takia niin sinua syytettäisiin kun et ilmoittanut rikki menneestä laitteesta. Koska sinä olet ensimmäisenä näkemässä, jos laitteissa on jotain häikkää.

Eli sinulla on velvollisuus ilmoittaa aina jostain häiriöistä, häiriöstä riippuen joko vuokranantajalle tai talohuollolle jos sellainen on.

Vierailija
27/30 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🏢__🏨____🌴_🏘___🏩💒__

/🚔 🚔 \

🌴/ 🚔 🚔 \

/🚔🚘 🚔\

Vierailija
28/30 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut ongelma. Meillä jääkaappi lakkasi yhtäkkiä toimimasta, ilmeisesti kompressori meni rikki, ihan normaalikäytöllä oli, ei mitään kuumia ruokia oltu laitettu sinne tms. Vuokranantajalle ilmoitin, niin seuraavana päivänä ostettiin uusi jääkaappi. Vuokranantajalla toki vakuutus korvasi. Jos jääkaappi ei toimi eikä vuokranantaja tee viipymättä asialle jotain, niin se on vuokranalennuksen peruste, koska asuntoa ei voi käyttää sovitusti. 

AP:lle ohjeeksi, että ilmoita heti vuokranantajalle. On hyvä muutenkin ilmoittaa kaikki asunnossa olevat viat heti vuokrasuhteen alussa, niin ei tule syytöstä, että olisit jotenkin itse aiheuttanut. 

Tiedätkö mitä? Tuolla asenteella jossa olet selvästi sitä mieltä, että vuokranantaja on automaattisesti riistäjä ja joka aiheettomasti "syyttelee" vuokralaista edellisen asukkaan jäljistä niin jättäisin asunnon vuokraamatta sinulle kokonaan. Olet juurikin sellainen inhokki vuokralainen jollaista en koskaan haluaisi. Perus negatiivinen ihminen.pthyi!

Vierailija
29/30 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut ongelma. Meillä jääkaappi lakkasi yhtäkkiä toimimasta, ilmeisesti kompressori meni rikki, ihan normaalikäytöllä oli, ei mitään kuumia ruokia oltu laitettu sinne tms. Vuokranantajalle ilmoitin, niin seuraavana päivänä ostettiin uusi jääkaappi. Vuokranantajalla toki vakuutus korvasi. Jos jääkaappi ei toimi eikä vuokranantaja tee viipymättä asialle jotain, niin se on vuokranalennuksen peruste, koska asuntoa ei voi käyttää sovitusti. 

AP:lle ohjeeksi, että ilmoita heti vuokranantajalle. On hyvä muutenkin ilmoittaa kaikki asunnossa olevat viat heti vuokrasuhteen alussa, niin ei tule syytöstä, että olisit jotenkin itse aiheuttanut. 

Tiedätkö mitä? Tuolla asenteella jossa olet selvästi sitä mieltä, että vuokranantaja on automaattisesti riistäjä ja joka aiheettomasti "syyttelee" vuokralaista edellisen asukkaan jäljistä niin jättäisin asunnon

Eihän se varmaan riistäjästäkään ole kiva kuulla olevansa riistäjä...

Vierailija
30/30 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vakuutus korvaa vuokranantajalle rikkoontuneen jääkaapin?