Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori nyrpistelee nenäänsä lapputuotteille

Vierailija
25.11.2023 |

Ja inttää että ostan hänelle vain sellaista ruokaa, joka ei muille ole kelvannut.

totuus on että olen työtön ja haen lapputuotteet kaupasta tai ruokajonosta. Nuori on 17 ja lukiossa, eikä tietenkään maksa ruokiaan itse, mutta priimaw pitäisi olka. Niinpä sitten revin aletarroja pois, mutta nuori jättää syömättä mikäli epäilee kyseessä olleen lapputuote.

vinkkejä teinin koulimiseen?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nälkä laittaa kelpaamaan. Kerro sille että hävikkiruuan ostaminen on ekologista ja maailma pelastuu. Jos teinisi on juntti. Niin hän ei ymmärrä.

Jos teinisi on juntti, hän ei ymmärrä.

Opi käyttämään sivulauseita.

Vierailija
42/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tottahan se on että tarjoat ruokaa joka ei ole muille kelvannut.

Tai tarkalleen ajatellen ruokaa, jota kaupan henkilökunta on tilannut liikaa menekkiin nähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istun ruokapöydän ääressä palstailemassa. Talon isäntä on verokalenterissa isotuloisten joukossa. Eipä tuolla kaapissa muuta ole kuin punalaputettuja.

Jotka nekin on ostettu miehen rahoilla. Naisille käy aina siten, että ne miehen tulot nousee hattuun ja niillä sitten kehuskellaan. Ilmankos niissä huonoissa liitoissa pysytään, koska juurikin ne miehen tulot mahdollistavat tietyn elämäntavan.

Vierailija
44/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jota muilla ei ole ollut rahaa ostaa...

Vierailija
45/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istun ruokapöydän ääressä palstailemassa. Talon isäntä on verokalenterissa isotuloisten joukossa. Eipä tuolla kaapissa muuta ole kuin punalaputettuja.

Ja mitenkäs tuo liittyy ap:n huoleen?!

Vierailija
46/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Meillä miehen teini ihan hysteerisen tarkka päiväyksistä. Hän on tämän talouden ainoa, joka juo maitoa ja availee maitopurkkeja miten sattuu, eikä päiväysjärjestyksessä. Sitten kun kaapissa on tölkki, jossa parasta ennen mennyt edellisenä päivänä, ei suostu käyttämään sitä, koska maito on mielestään "homeessa".

Ollaan välillä kaadettu noita "homeisia" maitoja purkkiin, jossa on pidempi päiväys jotta joisi ne, koska muuten hävikki olisi valtavaa. Just esim. maidolle ei mitään tapahdu päivässä tai edes muutamassa.

Heivaa se miehesi teini pois teidän kodista. Kuulostaa ärsyttävältä kakaralta.

Vierailija
47/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko teinin saada ajattelemaan asiaa vähän eri näkökulmasta, jos hänellä on joku harrastus. Että kun säästetään ruoassa, niin voidaan maksaa hänen harrastuksensa. Osaisiko olla kiitollinen siitä, mitä hänellä on.

Tämä hänen asenteensa johtuu varmaankin jostain pissis -kaverista, joka on niin olevinaan että kehtaa leimata muita. Todennäköisesti myös heillä on punalaputettuja tuotteita jääkaapissa, tai sitten vain pelkkä valo.

Olen kotoisin köyhästä yksinhuoltajaperheestä, jossa oli välillä todella vain pelkkä valo jääkaapissa. Nyt hyvätuloisena aikuisena ostan edelleen punalaputettuja tuotteita.

Vierailija
48/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee (Excel-)taulukko taloutenne kaikista kuukausittaisista tuloista ja menoista ja havainnollista siten nuorelle paljonko rahaa ruokaan kuukausittain on käytettävissä muiden menojen ja kulujen jälkeen ja kerro mitä sillä saa.

Vierailija
49/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut opetti mies siihen että ruokaa voi syödä päiväyksen jälkeenkin. Lapsena olin oppinut että sellaiset tulee heittää roskiin tai korkeintaan isä voi ne syödä. 

Vierailija
50/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö punalaputetut ruoat ole lähes aina mikroaterioita?

Aika kallista lihaa usein punalapulla.Esim entrecote 370 SEK tarjous puoleen hintaan. 

Vierailija
51/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö punalaputetut ruoat ole lähes aina mikroaterioita?

Minä olen ostellut jopa naudan sisäfilettä punalaputettuna, -60%. Oli sopivasti tyhjennetty palvelutiskin loput punalappualeen, sen prosentin tuplaamisen jälkeen. On siellä ollut tuoreita raakoja tonnikalapihvejä, erilaisia keittiön kalajuttuja yms.  Sopivan hintaisia alen jälkeen, kaikista köyhimmät ei niitä edes osta, kun lähtöhinta on niin kallis. Ostan myös kunnon kinkkusiivut ja muut leikkeleet usein tietystä marketista punalaputettuna, niissä on aina muutama päivä päiväykseen, joskus kauemminkin. Minusta siellä laputtavat vanhimmat hyllyjä täytellessä, eivät jää pyörimään sinne ja tavara kiertää, kun osa ostaa halvemman paketin ja toiset tuoreemman pitkään säilyvän. Meillä tulee nuo lyhyemmän ajan säilyvätkin käytettyä. Tuolta ei saa kuin -30%.

Mikroaterioita en ole nähnyt kuin ihan satunnaisesti. Vegaanituotteita näyttää aina olevan paljon laputettuna eineshyllyissä.

Vierailija
52/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyöt sille teinille viikoksi käteen sen rahamäärän mitä käytät ja käsket rakentamaan perheen viikon ateriat.

Sitten syöt viikon hamppareita ja juot energiajuomia ; )

Vierailija
53/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit sanoa, että joka ikinen suomalainen huippukokki ostaa omaan käyttöönsä ainoastaan punalaputettuja naudanlihoja ja pitää niitä vielä viikon pari jääkaapissa, koska Suomessa ei saa laillisesti ostaa hyvin riippunutta lihaa, eikä sitä saa tarjota ravintolassa

Vierailija
54/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selityksen makua. Olen vanha aikuinen nainen .Nyrpistän nenääni todella laputetuille tuoteille, vaikka en ole rikas. Köyhyydestä en tee numeroa. Halitsen myös rahan käytön  joten en näe nälkää,vaikka  olen köyhä .Mutta en osta laputetuja tuotteita yäk.Minulla ei teiniä,kuten sinulla, Teinistä saat elatusmaksut, lapsinlisät korotetuina yksinhuoltajana, ne pitäisi riitä kunnon ruokaan teinille kuin vaateisiin.Eikä sinun laskuihin  tai käyttö varoiksi.

Vierailija
55/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyöt sille teinille viikoksi käteen sen rahamäärän mitä käytät ja käsket rakentamaan perheen viikon ateriat.

Sitten syöt viikon hamppareita ja juot energiajuomia ; )

Ei varmaan tartte koko viikkoa syödä loppuu rahat viimeistään torstaina. Sitten pureskellaan kynsiä lounaaksi.

Vierailija
56/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selityksen makua. Olen vanha aikuinen nainen .Nyrpistän nenääni todella laputetuille tuoteille, vaikka en ole rikas. Köyhyydestä en tee numeroa. Halitsen myös rahan käytön  joten en näe nälkää,vaikka  olen köyhä .Mutta en osta laputetuja tuotteita yäk.Minulla ei teiniä,kuten sinulla, Teinistä saat elatusmaksut, lapsinlisät korotetuina yksinhuoltajana, ne pitäisi riitä kunnon ruokaan teinille kuin vaateisiin.Eikä sinun laskuihin  tai käyttö varoiksi.

Olen kokki ja ostan ainoastaan laputettua naudanlihaa omaan käyttöön ja pidän sitä viikon jääkaapissa, ennen valmistamista. Jos ei punaliputettua löydy, niin joudun pitämään lihaa jääkaapissa pidemmän aikaa. Suomen laki ei salli korkeatasoista riiputettua lihaa myytävän tai tarjoiltavan. Etelä-euroopan huippuravintoloissa annetaan piutpaut näille säännöille ja siellä tarjotaan ravintoloissa kunnon lihaa.

Vierailija
57/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini syö mitä sinä ostat tai sitten teini ei syö. Yksinkertaista. Loppuu se nyrpistely.

Vierailija
58/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy dyykkaamaan roskiksia. Sehän aate on trendannut ituhippien keskuudessa.

Yksi vaihtoehto on metodi Minna, jos kantti kestää, ja se italialainen tulkinta jonka mukaan perheen elättämisen tapauksessa lait ovat vain ohjeellisia ja niiden noudattaminen vapaaehtoista. En toki kehota.

Vierailija
59/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Massimies 👍

Niistä hyvä ottaa mallia.

Vierailija
60/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa voidaan alkaa säästämään teinipohaatan energiajuomista ja kännykkälaskusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan