Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu olla mies naisvaltaisella työpaikalla?

25.11.2023 |

Olen miettinyt, että miltä miehistä tuntuu työskennellä naisvaltaisilla työpaikoilla, jos he ovat usein työvuorossa ainut mies? Itse olen hoitoalalla ja työskennellyt sellaisissa työpaikoissa, joissa ei ole yhtään miehiä tai miehiä on vain muutama. Viime viikollakin oli työpaikan Tyhy-ilta, jossa oli jotain 25 akkaa ja yksi mies.

Saa myös kommentoida, jos itse olet nainen miesvaltaisella alalla kuten poliisi tai rakentaja jne.

Kommentit (20)

1/20 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja?

Vierailija
2/20 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko mieshoitsut palstalla?

Itse työskentelin 15 vuotta miesvaltaisella alalla. Pojat lähti ryhmästämme (10 hlöä) vapaa-ajan reissuun, mutta mua ei kutsuttu mukaan eikä toistakaan naista ryhmästä. Muuten ihan ok. Joitakin kertoja törmäsin seksistisiin juttuihin mutta niistä selvittiin villasella ja anteeksipyynnöllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä oletko naisten ylöspäin katsoma "alfa" vai et.

Jos olet, se on hyvä tilanne. Saat paljon kehuja ja kunnioitusta, ja flirtti työpaikan juhlissa on taattua.

Jos et ole, tiput kategoriaan B. Et ole yksi naisista, mutta et positiivisella tavalla mieskään. Kun työpaikan juttuja järjestellään rakentamalla sosiaalisia liittoutumia, juonimalla ja juoruilemalla, et ole siinä pelissä mukana. Joudut olemaan äärimmäisen varovainen jotta et istu liian leveästi, puhu liian kovalla äänellä, tai tee mietään miestyypillistä. Naiset tietysti voivat tehdä mitä haluavat, vaikka puhua rivoja juttuja tai ripustaa palomieskalentereita seinille.

4/20 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kommentteja?

5/20 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisitteko, että teidän työpaikallanne olisi enemmän miehiä?

Vierailija
6/20 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse työskentelin 15 vuotta miesvaltaisella alalla. Pojat lähti ryhmästämme (10 hlöä) vapaa-ajan reissuun, mutta mua ei kutsuttu mukaan eikä toistakaan naista ryhmästä. Muuten ihan ok. Joitakin kertoja törmäsin seksistisiin juttuihin mutta niistä selvittiin villasella ja anteeksipyynnöllä.

Vapaa-ajan reissuun.

Tuo riippuu siitäkin, että millaisia ne naiset henkilöinä ovat. Ei kukaan halua vapaa-ajan reissua jolla ei saa olla vapaasti, vaan vaaditaan käytösrajoitteita ja lisämukavuusjärjestelyitä toisten sukupuolen tai sensitiivisyyden takia.

Vierailija
7/20 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsipökät  mieshoitsuilla. 

Vierailija
8/20 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännöstoimistossa mies on yksi naisista.

Ts.  tasa-arvoinen työpaikka.

Vierailija
9/20 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ikävuodet 23-27 työpaikassa, jossa kaikki muut oli naisia. Plussana jäi kyllä mieleen se, että seksiä sai työpaikan naisilta, kun oltiin juhlimassa yhdessä, tai törmäsin johonkin heistä yöelämässä muuten. Siellä oli aika monta suunnilleen saman ikäistä naista hommissa kuin mitä itse silloin olin. Työpaikalla oli hyvää flirttiä usein. 

Tämä tapahtui 90-luvulla, silloin oltiin liberaalimpia tämän asian kanssa kuin nykyään. 

No, nykyään kun olen 50v, niin ei kukaan enää flirttaile työpaikalla. Ainakaan meidän ikäisille😁.

Vierailija
10/20 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaa-ajan reissuun.

Tuo riippuu siitäkin, että millaisia ne naiset henkilöinä ovat. Ei kukaan halua vapaa-ajan reissua jolla ei saa olla vapaasti, vaan vaaditaan käytösrajoitteita ja lisämukavuusjärjestelyitä toisten sukupuolen tai sensitiivisyyden takia.

Ois ollut kiva, että edes kysytään, kun arvatenkaan en olisi lähtenyt mukaan, koska pienet lapset ja puoloiso. Sisäpiiriläisyys on aina syrjintää.

Vierailija
11/20 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaa-ajan reissuun.

Ois ollut kiva, että edes kysytään, kun arvatenkaan en olisi lähtenyt mukaan, koska pienet lapset ja puoloiso. Sisäpiiriläisyys on aina syrjintää.

Ai että pitäisi kysyä vaikka on luultavaa, ettet lähtisi mukaan?

ps. voin sanoa ettei naisvaltaisilla työpaikoilla todellakaan kysellä miehiä mukaan "tyttöjen reissuihin" (jollaisia työpaikan naisten reissut aina ovat). Poikkeuksena jos työpaikalla sattuu olemaan komea ja itsevarma mies, eli se alfa.

Vierailija
12/20 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaa-ajan reissuun.

Ai että pitäisi kysyä vaikka on luultavaa, ettet lähtisi mukaan?

ps. voin sanoa ettei naisvaltaisilla työpaikoilla todellakaan kysellä miehiä mukaan "tyttöjen reissuihin" (jollaisia työpaikan naisten reissut aina ovat). Poikkeuksena jos työpaikalla sattuu olemaan komea ja itsevarma mies, eli se alfa.

No oli sitten kyseessä mies tai nainen toisen sukupuolen työpaikalla, "joukkuehengen" mukaan pitää kysyä.

Tossa reissussa oli kyse yhden tuhansien tuntien projektin päätösreissusta. Olin mukana täysiaikaisesti tuossa projektissa.

Ja muuten, jos joku kertoo kokemuksesta jossa on tullut kaltoinkohdelluksi, niin miksi joku alkaa aina vänkkäämään, ettei asia ole niin.

13/20 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kommentteja?

Vierailija
14/20 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun saa paljon seksiä monelta eri työkaverilta mutta kun suututat yhden näistä naisista niin on helvetti irti ja kaikki vihaavat sinua

Vierailija
15/20 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tullut siihen lopputulokseen, että pitää erottaa työ täydellisesti siviilielämästä, eikä kertoa itsestään mitään henkilökohtaisia asioita. Parhaiten pärjää miehenä naisvaltaisessa paikassa, kun ei puhu mitään, tekee vain työt ja lähtee kotiin. Mitä vähemmän naiset tietävät sinusta, sen parempi.

Vierailija
16/20 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuoden verran yksikössä jossa muut olivat naisia. Alkuun oli tosi kivaa ja hyvä yhteistyöhenki, mutta parin kuukauden jälkeen naisilla alkoi tulla erimielisyyksiä keskenään ja tunnelma muuttui tosi raskaaksi. Onneksi minulle avautui uusi paikka toiselta osastolta.

Vierailija
17/20 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen tottuu kun on aina ollut naisvaltaisissa työpaikoissa, usein ainoana miehenä. Hankala oikeastaan sanoa, kun en ole koskaan muunlaisissa työpaikoissa ollutkaan. Minulle se olisi uutta olla miesvaltaisessa työpaikassa. Yleensä en edes ajattele asiaa, mutta joskus käy mielessä jos paljon naisia paikalla eikä ole muita miehiä kuin minä.

Vierailija
18/20 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan oman osuuteni ja olen yksi joukosta, mutta silti en osaa puhua menkoista.

M 49 - naisvaltaisella työpaikalla ainoana miehenä

Vierailija
19/20 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viisi vuotta työpaikan ainoa mies. Keskityn työhöni, joten en varmaan tiedä puoliakaan työyhteisön sosiaalisista kiemuroista. Juttuni liittyvät lähes yksinomaan työhön, joten lähimmäksi työtoveriksi tuli eräs toinen intohimolla ammattiinsa suhtautuva nainen.

En kuitenkaan sotke työ- ja vapaa-aikaa keskenään, tai suosi tiimityössä jotain muiden kustannuksella. Varma tapa pilata ilmapiiri olisi alkaa virittelemään jotain romanttista viritystä jonkun työkaverinaisen kanssa. Ei tule tapahtumaan, olen varattu.

Mua ei ole haitannut työskennellä naisvaltaisissa työyhteisöissä. Toki se on mukava törmätä miehiinkin, silloin harvoin kun heitä tapaa. Huomaan miesten seurassa rentoutuvani enemmän ja heittäväni rohkeampaa läppää. Naisten kanssa sitä yrittää asettaa sanansa tarkemmin, koska naiset voivat kokemukseni mukaan kuulla/tulkita kuulemaansa hieman eri tavalla kuin miehet.

20/20 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi