Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenenkään muun lapsen päiväkodissa samanlainen meininki syömisen suhteen? ov

Vierailija
03.01.2007 |

Meillä kaksi lasta, toinen on 1v4kk ja toinen 2v6kk ja ovat olleet hoidossa lokakuusta asti.

Kumpikin osaa syödä itse, pienempi tietenkin vielä sotkee, jos on " sottaavaa" ruokaa. Olen maininnut hoitajille asiasta, mutta nämäpä syöttävät lasta. Ja he syöttävät kaikkia ryhmän pieniä (joita on yhteensä 5). Hoitajien mukaan " syöminen sujuu näin nopeammin" .

Kuopus on myöskin lähes kokonaan kuiva, ainoastaan unilla ja ulkoillessa on enää vaippa. Ilmoittaa pissahädän ja menee aina vessan suuntaan (myös kotona), mutta hoidossa on koko ajan vaippa. Vaikka olemme siitä useamman kerran maininneet. Hoitajat laittavat sen varmuuden vuoksi.

Onneksi lapset jäävät minun kanssani kotiin vauvalomalle 4 kuukauden päästä eikä tarvitse viedä heitä hoitoon.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitäs ne isommat sit sil välil kerkeis tekemään vai luuletko että ne istus kiltisti ja odottas että pienet saa syötyä? voi sua... taidat olla nykyajan vaativa äippä, että vain mun lapsille sitä ja kyllä vain mun lapset tarttee ekaks tätä.. osanottoni!

Vierailija
2/11 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat eivät siis anna pienten ollenkaan harjoitella syömistä, eivät anna lusikkaa käteen ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten luuletko että niillä hoitajilla on mielenkiintoa ottaa sun kersalta vaippa pois ruokailun ajaks ja laittaa takas taas nukkumaan mennessä.. ja kun ulkoillaan suuri osa päivästä? vai pitääkö ne tein lapsia vaan pelkästään neljän seinän sisällä sisäleikeissä?! halojatahaloo..

Vierailija
4/11 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä vaan nuo taaperot saavat syödä itse. Ryhmässä on yhteensä 7 alle kaksivuotiasta (ja 2-3 vuotiaita on 7). Kyllä nuo pienet syövät itse. Ihan pieniä (n. vuoden ikäisiä) syötetään, mutta hänelle kuitenkin annetaan lusikka omaan käteen. Ja pikku hiljaa annetaan lapsen syödä enemmän ja enemmän itse, ilman apua.

Vierailija
5/11 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei tarhan toimet kelpaa niin aina voi jäädä hoitovapaalle kunnes lapsi täyttää 3v....ja olen itse vienyt omat lapseni 1v hoitoon,mutta en tosiaankaan vaatinut että pitäs siel opettaa kuivaksi ja syömään itse. ne opeteltiin kotona ja hoidossa syötiin ja oltiin ilman vaippaa vasta kun se varmasti sujui hyvin!

Vierailija
6/11 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on joka vuosi sellaisia taaperoita, jotka opettelevat kuiviksi. Ja annetaan heidän olla ilman vaippaa, jos vanhemmat niin toivovat.

Vierailija
7/11 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien tehtävä opettaa ja antaa lapsille säännöt!

Vierailija
8/11 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutukseen pariksi tunniksi. Kiitti hei

Vierailija
9/11 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lusikka pysyi kädessä. Samoin vaipattomuuteen opettelu aloitettiin tosi aikaisin. Tosin meillä pottaharjoittelut aloitettiin kotonakin jo alle vuoden ikäisenä, joten istuttivat myös meidän lasta potalla isompien kanssa. Päiväkodissa myös lapset vievät itse ruokalautasensa ja lasinsa pois heti, kun osaavat kävellä ja tavarat pysyvät käsissä. On ollut onni saada lapsi päiväkotiin, jossa kannustetaan itsenäisyyteen ja itsetekemiseen.

Vierailija
10/11 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaipatta oloa alettiin harjoitella kesälomalla kotona.

Vierailija
11/11 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta näkee niin selvästi, mitä se päiväkodin " sosiaalistava vaikutus on" .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan