Hallituksen muutokset ei koske n 80% kansalaisista
Tai jotain sinne päin tänään uutisoitiin .
Mua koskettaa
T. Pientuloinen
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Tämä tulee koskemaan myös pienyrittäjiä, sillä tässä rytäkässä tulee ostovoima ottamaan osumaa.
Olet oikeassa. Valitettavasti tulee olemaan aivan selvää, että niin työssäkäyvä keskipalkkainen kuin työtön tulee katsomaan äärimmäisen tarkkaan, mitä ostaa ja jättää todennäköisesti ostamatta. Kun indeksikorotukset jne. jäädytetään, niin esim. työttömät joutuvat vähentämään menojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tulee koskemaan myös pienyrittäjiä, sillä tässä rytäkässä tulee ostovoima ottamaan osumaa.
Olet oikeassa. Valitettavasti tulee olemaan aivan selvää, että niin työssäkäyvä keskipalkkainen kuin työtön tulee katsomaan äärimmäisen tarkkaan, mitä ostaa ja jättää todennäköisesti ostamatta. Kun indeksikorotukset jne. jäädytetään, niin esim. työttömät joutuvat vähentämään menojaan.
Niinpä ja yksi ihminen ei voi esim. parturissa käydä montaa kertaa kuukaudessa ja muut vähentää.
Olen töissä, mutta puoliso leikkaa mun hiukset, koska ansiosidonnaista ei saa kerättyä. Ei voi ostaa muuta kuin ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä ja yksi ihminen ei voi esim. parturissa käydä montaa kertaa kuukaudessa ja muut vähentää.
Olen töissä, mutta puoliso leikkaa mun hiukset, koska ansiosidonnaista ei saa kerättyä. Ei voi ostaa muuta kuin ruokaa.
Onneksi olen viimeisen 10 vuoden aikana ostanut paljon kirpparivaatteita, ne riittää eläkeikään asti.
Näin on. Minä olen ryhtynyt myös leikkaamaan ja jopa värjäämään itse oman tukkani. Mieheni leikkaa omansa. Täytyy keskittyä vain räknäämään tarkkaan ruokalaskunsa.
Hallituksen toimet eivät johdu säästöistä vaan ideologiasta. Isomman summan säästäisi helposti jostain muusta. Esim. Kilpailutukset valtion ja kuntien hankinnoissa. Tai 9 euron sirkus säästökohteeksi. Tässä halutaan näyttää työläisille kaapin paikka ja tehdä työttömistä lopullisesti orjia. Totuutta ei tietenkään myönnetä koska silloin ei suunnitelmilla olisi mitään mahdollisuutta onnistua.
Epäilen vahvasti, että se iskee pahimmin pitkäaikaissairaisiin, vammaisiin ja näiden omaishoitajiin sekä opiskelijoihin ja yksinhuoltajiin. Toki myös niihin eroisiin, joilla on tapana tehdä töitä vähin mahdollinen määrä, ettei tarttis elareita maksaa.
Ei iske hyvätuloisiin eläkeläisiin eli vuorineuvoksiin ja entisiin poliitikkoihin. He saavat lisää veronkevennysten muodossa.
Keskiekäke Suomessa on muuten 1600 euroa. Puolet saa vähemmän. Mulle ei myönnetty muuttaessa neljän tonnin vakuudellista lainaa, koska laskettiin etten ole maksukykyinen. Eläke on noin 1300 kuussa bruttona.
T. 100% invalidi
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten reaaliansiot on junnanneet paikoillaan kohta 20 vuotta, olisikin korkea aika että töitä tekeville olisi joskus edes jotakin
No työtätekevien kannattaisi miettiä ketä äänestää, jos meinaa asioitaan parantaa. Ja kokoomusta tai persuja äänestämällä tuet vain hulluutta, niin kun nyt on nähtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Purra ja Orpo tulee kyllä huomaamaan että kyllä ne suoranaisten leikkausten ulkopuolella olevat 80% saavat myös osansa. Arvatkaa alkaako rikollisuus kasvamaan? Näpistelyt ja varkaudet? Epätoivoisten ihmisten epätoivoiset teot tulee kyllä kaikkien näkyville. Kun tämä epätoivoisten joukko kasvaa, niin siellä on taatusti joukossa myös niitä, jotka eivät suostu vain siististi itseään lopettamaan, vaan ajattelevat lähtevänsä sitten ison pamauksen kera. Ihan oikeasti ei kannattaisi vetää ruuvia enää yhtään tiukemmalle.
Ja sitten mitä on aiheuttanut tämä koko aikainen kurjuuspuhe? Kun kaikki on valtioneuvoston mielestä koko ajan ihan kamalaa ja kurjaa, ei toivon pilkahdusta missään. No, ihmiset lopettaa kuluttamisen, ne siis, joilla olisi vielä millä kuluttaa. Yritykset joutuu supistamaan toimintaansa ja kurjuus vain lisääntyy. Se on itseään ruokkiva noidankehä. Joka on nykyisten hallituspuolueiden avustuksella laitettu käyntiin. En
Koittakaa nyt jaksaa nousta ensin sieltä sohvalta ylös.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen vahvasti, että se iskee pahimmin pitkäaikaissairaisiin, vammaisiin ja näiden omaishoitajiin sekä opiskelijoihin ja yksinhuoltajiin. Toki myös niihin eroisiin, joilla on tapana tehdä töitä vähin mahdollinen määrä, ettei tarttis elareita maksaa.
Ei iske hyvätuloisiin eläkeläisiin eli vuorineuvoksiin ja entisiin poliitikkoihin. He saavat lisää veronkevennysten muodossa.
Keskiekäke Suomessa on muuten 1600 euroa. Puolet saa vähemmän. Mulle ei myönnetty muuttaessa neljän tonnin vakuudellista lainaa, koska laskettiin etten ole maksukykyinen. Eläke on noin 1300 kuussa bruttona.
T. 100% invalidi
En minäkään saa mitään lainoja vaikka on tk eläkkeen netto tuo noin1300e/kk
Mitä ihmettä? Meillähän on pitkästä aikaa kerta kaikkiaan järkipäinen hallitus. Mitään muuta kuin järkiesityksiä tulee, vaikka vasemmisto yrittää kyllä kaikkensa torpatakseen niitä. Meillä käy kansasta töissä enää vähemmistö. Ei meidän selkänahoistamme revitä loputtomiin järjetöntä elintasoa ihmisille, jotka eivät itse pane tikkua ristiin asioittensa hoitamiseen.
"Rikollisuus kasvoi jo ennen kuin oli edes hallituskokoonpanosta mitään tietoa."
Tälle kommentoijalle tiedoksi että nämä uudet nuorisorikollisjengit eivät ole vielä yhtään mitään siihen verrattuna, mitä on tulossa. Kun tavallisten rehellisenä eläneiden pienituloisten eläminen käy mahdottomaksi, niin jostakinhan heidän on elantonsa saatava. Kun tulevaisuudessa ei ole näkyvissä mitään parannusta tilanteeseen ja nälkä alkaa kolkutella (kyllä, oikeasti nälkä, nyt jo tutkimuksissa näkyy että vähävaraiset aikuiset jättää syömättä, jotta lapsille riittäisi ruokaa!), plus joka tuutista tuleva loispuhe, niin ihan taatusti se tarkoittaa sitä, että kaikki keinot käytetään elannon hankkimiseen. Myös ne laittomat keinot. Vaikuttaa koko yhteiskunnan turvallisuustasoon.
Kaikki muutokset koskevat kaikkia. Jos eivät koske, on jotain aika pahasti pielessä. Mutta niinhän hallitus on.