Miten lisäätte huomenna kulutusta kun sähkön käytöstä maksetaan 50c kWh
Vinkkejä? Sauna päälle, pesukoneet, sähköauton lataus, irtopattereita? Varmaan pitää avata ikkunoita vähän.
Kommentit (102)
Mulla on kyllä pörssisähkön sopimuksessa sellainen rajoite, että negatiivinen hinta on 0 senttiä. Halpaa toki silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee siirto ja verot silti vaikka itse sähkö olisikin "halpaa"
Hei matikka"nero". Siirto on vain muutamia senttejä. Negatiivinen pörssisähkö huomenna -50 senttiä/kwh.
Viime kuussa oli siirto+verot 70e. Tässä kuussa tulee olemaan enemmän, niin ei sitä ihan huvikseen viitsi kasvattaa.
Ole jo hiljaa ettet nolaa itseäsi enää yhtään enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei matikka"nero". Siirto on vain muutamia senttejä. Negatiivinen pörssisähkö huomenna -50 senttiä/kwh.
Viime kuussa oli siirto+verot 70e. Tässä kuussa tulee olemaan enemmän, niin ei sitä ihan huvikseen viitsi kasvattaa.
Meneekö teillä eri kukkarosta siirtomaksu kuin energiamaksut?
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuolla toiminnalla vain varmisteta sähkön kovempi hinta jatkossa? Koska jos kova kysyntä (ja vielä tarpeeton!) niin luulisi sen nostavan hintoja.
Ei.😂
Itsehän valmistan vesijohtovedestä vetyä, valmistan bauksiitista metallista alumiinia ja soitan koko illan Gimmelin musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna mä arvaan, sulla on määräaikainen sopimus? :D
Väärin meni, pörssiläinen ollaan. Ja en hirveesti innostu näistä hintaan liityvästä heilahtelusta, mielummin olisin tasahintaisen kWh kannalla, jos saisi 6...7snt/kWh sopimuksen niin heti tulisi tilaus täältä.
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä kannata suunnitella. Tuli sähköyhtiöltä viesti että voi olla järjestelmävirhe. Huomenna varmistuu.
Jota ei silti korjata.Jää voimaan.
Ja suomen sähköverkko romahtaa koko talveksi kun ihmiset nostaa kulutuksen pilviin ansaitakseen pari euroa,sanonta ahneella on paskanen loppu 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä kannata suunnitella. Tuli sähköyhtiöltä viesti että voi olla järjestelmävirhe. Huomenna varmistuu.
Jota ei silti korjata.Jää voimaan.
Tämän hetkinen arvio on ettei korjata ja jää voimaan. Sanan arvio merkityksen voi etsiä sanakirjasta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kyllä pörssisähkön sopimuksessa sellainen rajoite, että negatiivinen hinta on 0 senttiä. Halpaa toki silti.
Onneksi on sopimus Oomilta, hyvittävät täysimääräisesti.
Oisko jossain oma maapallo niille jotka ei ylikuluta tätä paikkaa loppuun itsekkyydellään? Just thinking...🤔 Ei se sähkö mistään ilmaiseksi tule, eikä maitopurkit ilmesty kaupan hyllyille edelleenkään itsestään.
Nopeutan kiljun käymistä hiustenkuivaajalla.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän valmistan vesijohtovedestä vetyä, valmistan bauksiitista metallista alumiinia ja soitan koko illan Gimmelin musiikkia.
Tuo on tie rikkauksiin näillä sähkönhinnoilla. Toi bauksiitti oli kiva hoksaus.
Vierailija kirjoitti:
Todettu virheeksi.
Jota ei korjata.
Onpa täällä yksinkertaista porukkaa. Ei tosin yllättänyt.
Mitä jos olisi virhe sattunut hirmupakkasten aikaan ?
Vierailija kirjoitti:
Ja suomen sähköverkko romahtaa koko talveksi kun ihmiset nostaa kulutuksen pilviin ansaitakseen pari euroa,sanonta ahneella on paskanen loppu 😆
Kotitalouksien sähköjä joudutaan katkomaan huomenna piikin tasaamiseksi?
Ennätyshalvan sähkön aiheuttanut virhe tulee maksamaan norjalaisyhtiölle kymmeniä miljoonia euroja, arvioi Energiateollisuuden toimitusjohtaja Jukka Leskelä. Hänen mukaansa varmaa on, että vaikutuksia tulee monille muillekin yritykselle kuin vain tälle yksittäiselle yhtiölle.
Yhtiön tarjoama sähkömäärä on iso, sillä se vastaa puolta perjantaille ennustetusta sähkön kulutuksesta Suomessa. Nyt sitä tarjottua sähköä ei ole olemassa, Leskelä sanoo
Sähköverkko kyykkää huomenna? P u tin?