Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisi kamala saada kutsu linnan juhliin, jos kieltäytyminen on kerran niin paha asia

Vierailija
23.11.2023 |

Onneksi en ole saavuttanut mitään enkä ole mikään julkkis. Olisi kamala lähteä Helsinkiin, hommata hotelli, olla siellä ruuhkassa pönöttämässä, pitäisi hommata juhlavaate jota ei tarvitse ikinä missään toista kertaa tai sitten yrittää vuokrata jotain, käydä kampaajalla. Siis tuollaista tylsyyttä pitäisi kunnioittaa. Käyn juhlissakin ihan vain kohteliaisuudesta ja häivyn heti, kun se ei ole enää epäkohteliasta.  Ennen oli anoppi hyvä tekosyy lähteä, anopin pisti päästä nukkumaan ja me otettiin aina hänet kyytiin että päästiin itse pois.  En ole juhlissa hapan, mutta olen ihan katkipoikki kun pääsen kotiin oltuani tekopirteä muutaman tunnin.  

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kieltäydyn kaikista pönötysjuhlista ihan suoriltaan, oli epäkohteliasta tai ei.

Vierailija
2/12 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minua ei kutsuta kun olen tavis ja jos kutsuttaisiin niin ehdottomasti kieltäytyisin ihan kostona vaan elämänmittaisesta vainoamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin paha asia? Aki Kaurismäkikin kieltäytyi kun oli matkalla Mellunmäessä

Vierailija
4/12 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaisi mitään ja jättäisin menemästä.

Vierailija
5/12 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tavalliselle maallikolle tulee kutsu ja jättää menemättä, niin ei siitä ulkopuoliset mitään tietä. toki jos itse tulee asian suhteen julkisuuteen.

Vierailija
6/12 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä menisin.

Ei se hotellin hommaaminen nyt niin kamala vaiva ole. Sopivia mekkoja on ennestään, mies voisi vuokrata frakin. On siellä kuulemma aika täyttä, mutta niin isoissa juhlissa yleensä on. Ja oishan se kokemus, jota voisi sitten myöhemmin muistella

Vierailija
7/12 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittäisi liikaa. Toivottaisin varmaan presidenttiparille vahingossa Hyvää juhannusta 🥴 Ja sitten kompastuisin helmaani.

Vierailija
8/12 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisihan sitä mennä. kun ylen toimittaja alkaisi haastatella ruotsiksi, niin vastailisin englanniksi.

Vierailija
9/12 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet ap saanut käsityksen, että kutsusta kieltäytyminen olisi jotenkin "paha asia"?

Osa vieraista kieltäytyy kutsusta, oli tilaisuus mikä tahansa. Kun se tekee kohteliaasti, se on täysin ok.

Linnanjuhlistakin tiedetään jo etukäteen, kuinka suuri prosenttiosuus kutsutuista ilmoittaa, ettei pääse tulemaan. Koskaan eivät kysele keneltäkään syytä.

Vierailija
10/12 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään, toistain: ei KETÄÄN, kiinnostais sun kieltäytyminen peen vertaa.

Et sä niin ihmeellinen ole 

Vierailija
11/12 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua mennä, mutta ei kehtaa kieltäytyä, voi ilmestyä pieruverkkareissa ja päissään ovelle, niin hoitavat sieltä pois käännyttämisen. Sanovat vaan, että ensikerralla sitten.

Vierailija
12/12 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tällä palstalla asioiville kyse olisi "once in a lifetime"- tilaisuudesta, joten en kieltäytyisi kuin sairastumisen takia. Nyt tänä vuonna 2024 on tullut mielikuva että juhlien arvostus on romahtanut, eikä niitä pidetä enää niin tärkeinä kuin takavuosina, jolloin joku tuli vartavasten maailman ääristä käväisemään ja palasi takaisin.

Mutta tuo kirjailijan ärhäkkää kieltäytymistä en ymmärrä. Perusteet, jotka hän on julkisuudessa esittänyt, olisivat olleet samassa linjassa Finlandia- palkinnosta kieltäytymisen kanssa. Olisi reilu ja sanansa mittainen, kun kerran sille linjalle läksi!