Onko loukkaavaa puhua avopareista susipareina?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
On susia kohtaan loukkaavaa. Susilla on nykyään sentään jonkunlainen lainsuoja, mutta avopareilla ei edelleenkään.
Avoliitosta ei pidäkään väkisin vääntää jotain juridista liittoa, sehän on sen pointti ettei se ole sellainen.
Tein susiparina neljä lasta. Tänä vuonna alle puolet Suomen lapsista syntyy avioliitosta. Keskustelin susipareista vanhusten palvelukeskuksessa, isäni kanssa ruokaillessani siellä. Kerroin vielä vanhuksille, että lapsillani on äidin eli minun sukunimi. Heistä tämäkin on häpeä. Elimme häpäisyn kulttuurissa. Ei ennen ollut paremmin.
Ihan kaiken puheen saa kääntymään loukkaavaksi kun oikein haluaa loukkaantua ja uhriutua
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaiken puheen saa kääntymään loukkaavaksi kun oikein haluaa loukkaantua ja uhriutua
Amen! Ja nykyisinhän osa ei muuta haluakaan kuin loukkaantua ja uhriutua. Erityisesti muiden puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä puhun avioliitoista aina rahan naimisena, jostain syystä naiset ei pidä tuosta termistä.
Useimmat avioituu kuitenkin uskoen romanttiseen rakkauteen. Poliittiset ja taloudelliset pakkoliitot eivät ole nykypäivää.
Jos viittaat kommentillasi taas siihen, että nainen valitsee itseään varakkaamman miehen elättääkseen häntä niin nykyaikana taloudessa on kaksi tulonsaajaa ja siten perheessä kaksi elättäjää.
Tässä taloudessa naisena minulla on puolisoani paremmat tulot, eikä tämä ole nykyisin edes harvinaista. Kaikki naiset eivät ole naisvaltaisella hoito- ja palvelulla.
Hauskaa sinällään kyllä, että osa miehistä edelleen elää 50-luvulla nykyaikana, vaikkeivät päivääkään ole itse sitä eläneet. Mistä se johtuu? Ei ole kokemusta parisuhteessa ja malli omilta vanhemmilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Susipari, lehtolapsi, au-lapsi, vanhapiika ja poikamies. Siinä sitä historian hienoa havinaa. En näe mitään syytä kenenkään käyttää enää tällaisia sanoja, muuta kuin tarkoituksenaan loukata ja halventaa kyseistä henkilöä.
Mikä sitten on nykyään hyväksytty sana poikamiehelle?
Nyt eletään sukupuolineutraalia aikaa, joten miten olisi lapsiaikuinen?
Ei ole väärin sanoa susiparia susipariksi. Ainakin täällä Pohjanmaalla sanotaan susipariksi yhtä naista ja miestä.
Ja vielä passivis-aggressiivinen hymiö perään. Rauhoituhan jo!