Voiko magnesiumilla olla piristävä vaikutus?
Olen nyt muutamina päivinä ottanut magnesiumsitraattia 375mg ja olo on kuin Duracel-pupulla. Toisaalta hyvä, että on pirteä, mutta yöunet on olleet katkonaisia. Ajattelin jos ottais tuon magnesiumin aamulla, enkä illalla, niin jos nukkuis paremmin.
Muilla samoja kokemuksia magnesiumista?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Onko siinä purkissa jotain muutakin kuin magnesiumia?
Itse otan sitä vain jos vetää suonta jalasta. Siihen se ainakin auttaa tosi nopeasti. Mitään piristävää vaikutusta en ole huomannut.
Ei ole kuin pelkkää maagnesiumia vaan.
Toisilla se piristää ja toisilla väsyttää. Ihan googlettamalla löysin.
Itsellä on väsyttävä vaikutus. Otan n.2h ennen kun meen nukkumaan. Jos otan aiemmin niin ei meinaa silmät pysyä auki alkuillasta.
Mulla ihan sama juttu. Auttoi kyllä uupumukseen, mutta unet jäivät katkonaisiksi.
Minä syön magnesiumia kuukautisten aiheuttamiin mielialan vaihteluihin. Minulla ainakin vaikuttaa piristävästi, ennen olin kuukautisten aikaan äreä ja tiuskin mutta kun aloin syödä magnesiumia niin pysyn hyväntuulisena koko ajan.
Auttaa myös vatsakramppeihin kuukautisten aikana.
Magnesiumilla on paljon hyviä juttuja terveydelle.
"Tutkimuksen keskeinen tulos oli se, että korkeammat magnesiumtasot ovat yhteydessä 30 prosenttia pienempään sydän- ja verisuonitautien riskiin (Del Gobbo 2013).
Magnesiumin hyödyt sydämelle selittyvät sillä, että se vähentää tulehdusta, alentaa verenpainetta ja tukee sydämen vakaata sähköistä toimintaa. Lisäksi magnesium voi ehkäistä verihiutaleiden kasaantumista ja parantaa endoteelin eli verisuonen sisäpinnan toimintaa.
Vähentää myös kokonaiskuoleisuutta.
Pienemmän sydäntautikuolleisuuden lisäksi magnesium vähentää myös kokonaiskuolleisuutta.
Espanjalaisen PREDIMED-tutkimuksen osatutkimuksessa havaittiin, että niillä tutkittavilla, joiden magnesiumin saanti oli korkeinta, oli 34 prosenttia pienempi kuoleman riski noin viiden vuoden seuranta-aikana. Magnesiumin runsas saanti yhdistyi niin pienempään sydän- kuin syöpäkuolemienkin riskiin niillä, jotka kuuluivat magnesiumin saannin ylimpään kolmannekseen .
Tutkijat selittivät pienempää syöpäkuolleisuutta sillä, että magnesium osallistuu moniin biokemiallisiin reaktioihin, jotka sääntelevät solujen lisääntymistä, erilaistumista ja hallittua solukuolemaa. Lisäksi magnesiumilla on tärkeä rooli geneettisen vakauden ylläpitämisessä."
Lähde: https://www.terveempi.fi/juhanaharju/2018/9/19/runsaasti-nytt-magnesium…
Jos magnesiumista on ollut puutetta, se saattaa häiritä alkuun yöunia. Kannattaa ottaa aamupuolella jonkin aikaa, kun taso nousee ja siirtää illaksi myöhemmin. Magnesium kun helpottaa nukahtamista. Jotkut magnesium muodot (esim mg- malaatti) ovat yleensä piristäviä, mutta sitraatti ei ole.
On sillä ainakin suolistoa piristävä vaikutus. Vesiripuli on taattu jos yhtään isompaa annostusta tuota syö.
joo just näin. aamulla vähintään puolitoista tuntia kahvista, kahvi syö kaikki vitamiinit,samoin lämmin tai kuuma juoma,ruoka. kyllä ota ja onhan kyljessä ceetä se auttaa aina imeytymisessä, plus kalkki mukana. älä ota mitään rautapitoista noiden kanssa, ei ruokana eikä pillerinä, esim, ei mansikkaa,lihaa, verta ,pinaattia. Rauta omanaan ceen kannsa jos tarvetta, aina miet mikä sopii keskenään. on tuo vaikutus vaikka muka väitetään, antaa syv'ät yöunet, ei kramppeja jne. jos otan edes kello 14, yö menee levottomana, tuskailen,pyörien, aamulla hiton väsynyt ja päivä pilalla, ärtynyt olo. mitään vitamiinejä ei iltapäivälläkään. kahvikin pois klo 14 jälkeen. eikä appelsiinejä illalla.
Onko siinä purkissa jotain muutakin kuin magnesiumia?
Itse otan sitä vain jos vetää suonta jalasta. Siihen se ainakin auttaa tosi nopeasti. Mitään piristävää vaikutusta en ole huomannut.