Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei ole naimisissa, niin on moraalisesti oikein n*ida ketä huvittaa

Vierailija
23.11.2023 |

Tuon otsikon väitteen esitti joku toisessa ketjussa. En voi kuin hämmästellä tuollaista mielipidettä ja mietin, että oliko vain trolli vai onko joku oikeasti tuota mieltä. Tein oman aloituksen tästä, kun ei asia nyt varsinaisesti tuohon ketjuun liittynyt.

Mun mielestä uskollisuus ei kuulu vain avioliittoon vaan on moraalisesti väärin pettää myös seurustelun ja avoliiton aikana. Itse haluan uskollisuutta heti seurustelun alusta. Tapailu on eri asia koska ei silloin ns. virallisesti olla vielä yhdessä vaan voi tavata myös muita. Itse kyllä en vain tahdo ymmärtää kuukausien tai jopa vuosien epämääräistä tapailua, kun olen itse aina aloittanut ihan seurustelun hyvin nopeasti. Olen kai sitten liian vanha ja vanhanaikainen tapailun suhteen näin 44-vuotiaana. Toisaalta voin kuitenkin vallan mainiosti näin sinkkuna olla seksisuhteessa, mutta sehän onkin eri asia kuin tapailu.

Kyllähän muiden kanssa naiminen tai naimattomuus on pari yhdessä sopima asia ja jos sovitaan, että muita ei ole seurustelun tai avoliiton aikana, niin silloin on moraalisesti väärin naida toisten kanssa. En oikein ymmärrä miksi joillekin vain avioliitossa olevien suhde on pyhä ja vain silloin ei saa muiden kanssa naida. Ei avioliitto ole mikään tae onnesta ja autuudesta ja jotkut pettää myös avioliitossa mikä on ihan yhtä väärin kuin pettäminen ennen avioliittoa. Ei mulle ainakaan ole koskaan avoliitto ollut mitään lapsellista takaportin auki pitämistä kuten jotkut länkyttää vaan se on yksi parisuhteen muoto. 

Olen itse mennyt naimisiin, mutta nyt olen asumuserossa. En ole koskaan ymmärtänyt edes naimisissa ollessa, että miksi joitakin niin kauheasti hiertää toisten avoliitot. Kirjoitetaan hyvin rumasti avoliitossa elävistä (ehkä trollaamismielessä), mikä on erittäin lapsellista. Jos omassa avioliitossa ja parisuhteessa on asiat hyvin, niin ei silloin tarvitse lähteä haukkumaan avoliitossa eläviä. 

N44

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on sitä että teet toisin kuin joku sinulta odottaa. 

Sitä voi olla avioliiton tai seurustelusuhteen pettäminen, ellei sitten toisin ole y h d e s s ä  sovittu. 

petollista on myös se, että toinen kuvittelee aloittaneensa intohimoisen parisuhteen kun toiselle kyseessä on kertapano. 

Mutta jos molemmat ovat liikkeellä kertapanomielessä ja kummallakaan ei ole sitä estäviä sitoumuksia niin ei siinä kukaan toimi moraalittomasti. Ehkä vähän epäsovinnaisesti. 

Vierailija
22/32 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän sitoutumatonta seksiä moraalittomana mutta taidan olla vähemmistöä. Suomessa rehottaa eläimellinen irtoseksikulttuuri. Se on mielestäni puistattavaa ja kielii henkisestä köyhyydestä sekä arvomaailman vinoudesta.

Eihän sinun tarvitse sitoutumatonta seksiä harrastaa. Oletko pohtinut, miksi koet muiden ihmisten seksielämän ahdistavana? Millä tavalla koet sen koskettavan sinua?

Elämme yhteiskunnassa. Kaikki vaikuttaa kaikkiin. Monogamia on sivistyksen ehto ja länsimaisen hyvinvointiyhteiskunnan kulmakivi. Vaikka kyseessä on kahden välinen sopimus, niin sosiaalinen koheesio kärsii välillisesti, sillä löyhä seksuaalimoraali halventaa perinteisiä perhearvoja ja saattaa ne menettämään arvonsa. Yhä useampi hyväksyy irtoseksin, kun ei vaalita arvoja ja sosiaalisesti tuomita haureutta. Ydinperhe on is

Suurin osa tästä on kyllä moralisteille tyypillistä kehäpäätelmää, jossa vanhoillisten arvojen mureneminen johtaa siihen, etteivät ihmiset koe enää pakkoa ahtautua vanhoillisten arvojen mukaiseen elämään. Joten joo, se ettei irtoseksin harrastamisesta enää kivitellä (edes kuvainnollisesti) johtaa tietysti siihen, että sitä myös joskus harrastetaan, ja se ettei avioero ole enää sosiaalinen itsemurha johtaa siihen että onnettomista liitoista uskalletaan myös erota. Unohdetaan, että moni nykyisistä pahoinvoivista aikuisista on elänyt lapsuutensa siihen vanhaan hyvään kulta-aikaan, kun omannäköinen elämä oli paheksuttua ja surkeissa liitoissa roikuttiin katkeroituneina hautaan asti. Nuoremmat sukupolvet vasta korjaavat niitä vaurioita, joita tuomitsemisen, rankaisemisen ja häpäisemisen nimeen vannovat sukupolvet kylvivät. Ottamatta tietysti taaskaan mitään vastuuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tehnyt sitä edes tapailuvaiheessa. Ei ole mun tyyliä panna ympäri kyliä.

Vierailija
24/32 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä aloitus, mutta siihen ei olisi pitänyt sekoittaa tuota seurustelua tai tapailua mukaan.

Eli tästä olisi kiva kuulla näkemykset, että kuinka paljon täysin sinkkuna voi harrastaa seksiä tai kuinka monen kanssa ja kuinka usein, siis jos siinä ei ole mitään tapailua eikä mitään sellaista mukana.

Mitä se sinkkuseksi kenellekään ulkopuoliselle kuuluu? Parisuhteessa pettämisen moraalittomuus perustuu siihen, että on luvattu jotain, petetään se lupaus eikä olla edes riittävän suoraselkäisiä tunnustamaan että on mokattu ja antamaan toiselle avaimet jatkosta päättämiseen. Kuka on sinkuilla tämä toinen osapuoli, jolle tehtyjä lupauksia petetään?

Tässä ei nyt jotkut tajunneet mikä aloituksen pointti oli vaan jankutetaan vain sinkkujen seksielämästä.

N44

Jätit otsikon lukematta?

Vierailija
25/32 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö. Ihme teoriointia. Suhde on suhde. Se on kahdenkeskinen sopimus ja sille voi ja kannattaakin määritellä säännöt. Ainakin pidemmän päälle. Varsinkin jos kyseessä on rakkaussuhde, niin tämän ei pitäisi olla ollenkaan vaikeaa.

Vierailija
26/32 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän sitoutumatonta seksiä moraalittomana mutta taidan olla vähemmistöä. Suomessa rehottaa eläimellinen irtoseksikulttuuri. Se on mielestäni puistattavaa ja kielii henkisestä köyhyydestä sekä arvomaailman vinoudesta.

Eihän sinun tarvitse sitoutumatonta seksiä harrastaa. Oletko pohtinut, miksi koet muiden ihmisten seksielämän ahdistavana? Millä tavalla koet sen koskettavan sinua?

Seksitaudit, kuten HIV, papilloomavirus jne

Seksitaudit leviävät eniten Itä-Suomessa naimisissa olevien keski-ikäisten/vanhempien miesten tuotua niitä tuliaisina vaimoilleen "bensanhakumatkoiltaan" itärajan takaa. Koska jostain syystä maksullistenkaan kanssa ei olla haluttu käyttää kumia. 

Vierailija
27/32 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä aloitus, mutta siihen ei olisi pitänyt sekoittaa tuota seurustelua tai tapailua mukaan.

Eli tästä olisi kiva kuulla näkemykset, että kuinka paljon täysin sinkkuna voi harrastaa seksiä tai kuinka monen kanssa ja kuinka usein, siis jos siinä ei ole mitään tapailua eikä mitään sellaista mukana.

Mitä se sinkkuseksi kenellekään ulkopuoliselle kuuluu? Parisuhteessa pettämisen moraalittomuus perustuu siihen, että on luvattu jotain, petetään se lupaus eikä olla edes riittävän suoraselkäisiä tunnustamaan että on mokattu ja antamaan toiselle avaimet jatkosta päättämiseen. Kuka on sinkuilla tämä toinen osapuoli, jolle tehtyjä lupauksia petetään?

Tässä ei nyt jotkut tajunneet mikä aloituksen pointti oli vaan jankutetaan vain sinkkuje

"Jätit otsikon lukematta?"

Taisi nyt itseltäsi jäädä otsikko JA koko aloitus lukematta. "Jos ei ole naimisissa", eli jos on 'vain' avoliitossa tai seurustelusuhteessa, ilman papin aamenta. Kyse ei siis edelleenkään ole sinkkujen seikkailuista vaan siitä, että jonkun mielestä parisuhteessakin saa pettää ihan vapaasti, mikäli ei ole naimisissa.

(Olikohan tämä nyt tarpeeksi ratakiskosta väännetty..?)

Vierailija
28/32 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on sinun ja sen toisen asia, älä paasaa siitä täällä.

Vierailija
29/32 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei nyt jotkut tajunneet mikä aloituksen pointti oli vaan jankutetaan vain sinkkuje

Mähän tuon otsikon kirjoitin! En voi mitään sille, että sä et ymmärrä tätä aloitusta. Ei voin noin vaikeaa olla lukea muutakin kuin otsikko ja sisäistää mitä kirjoitetaan. Edelleen tämän ketjun aihe ei ollut sinkkujen seksielämä vaan se, että on moraalisesti väärin pettää myös seurustellessa ja avoliitossa eikä vain avioliitossa. Jos on seurustelusuhteessa tai avoliitossa, niin ei silloin ole sinkku. Sinkulla ei ole minkäänlaista parisuhdetta. 

N44

Vierailija
30/32 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti aloittukseen sisältyy olettamus että jos seurustellaan niin on automaattisesti luvattu että ollaan uskollisia. Mutta se on vain AP:n oma oletus. Tietenkin on niin että jos avoliitossa tai seurustelussa on luvattu sille toiselle että ollaan uskollisia (tai ainakin annettu niin ymmärtää) niin on täysin väärin paneskella ympäriinsä. Mutta jos tällaista uskollisuutta ei ole luvattu ja vannottu niin silloin jokainen toimikoon miten haluaa eikä siihen ole kellään muulla nokan koputtamista.

Vierailija
31/32 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän voi naida ketä tahansa huvittaa ihan koska vaan olettaen että vastapuoli on aikuisen suostuvainen. Moraalista ei tarvii puhua koska

Moraaliton=joku tekee tavalla mitä hänen ei Minun mielestäni tehdä.

Vierailija
32/32 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämme yhteiskunnassa. Kaikki vaikuttaa kaikkiin. Monogamia on sivistyksen ehto ja länsimaisen hyvinvointiyhteiskunnan kulmakivi. Vaikka kyseessä on kahden välinen sopimus, niin sosiaalinen koheesio kärsii välillisesti, sillä löyhä seksuaalimoraali halventaa perinteisiä perhearvoja ja saattaa ne menettämään arvonsa. Yhä useampi hyväksyy irtoseksin, kun ei vaalita arvoja

Kai sen näinkin voi nähdä. Itse olen 27-vuotias ja mielestäni häpeä ja tuomitseminen tekisi nuorille ihan hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi