Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsesi/sinun karsastuksen hoito

Vierailija
22.11.2023 |

Minun pieni, rakas puolivuotias tyttöni on aikalailla syntymästään lähtien karsastanut molemmilla silmillään. Odotamme silmälääkärille pääsyä. Karsastus on useimmiten vuorottelevaa, toisella silmällä voi katsoa hyvinkin suoraan ja toisella karsastaa, karastava silmä vaihtuu.

Olen saanut tästä ison mörön mieleeni, olen asiasta todella ahdistunut. Huolena on miten asia tulee vaikuttamaan hänen koko elämään. Olen jotenkin ymmärtänyt, että vuorottelevaa karsastusta on vaikea hoitaa lappuhoidolla, vaan vaihtoehto olisi leikkaus.

Miten teidän tai teidän lapsien karsastusta on hoidettu ja millaisilla tuloksilla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni karsastus on hoidettu leikkauksella. Lappuhoitoa ei edes ehdotettu. En tiedä olisiko se ollut edes mahdollinen tässä tapauksessa. Leikkaus onnistui hyvin. Toipumisaika vaan oli yllättävän pitkä. Siis leikkauksesta itsessään toipui suht nopeasti, mutta silmätippoja on joutunut käyttämään silmän ärsytyksen takia pitkän aikaa. Mutta kyllä leikkaus kannattaa mikäli sellaiseen päädytään. 

Vierailija
2/8 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko lapsesi karsastus molemmissa silmissä? Ilmeisesti silmät ovat nyt kunnossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymästä asti oli karsastusta ja useampi vuosi peittohoitoa. Ekalla luokalla leikattiin toinen silmä. Kipeä oli leikkauksen jälkeen, mutta parani nopeasti. Väsyneenä saattaa vähän silmä vielä karkailla, mutta pääosin pysyneet silmät leikkauksen jälkeen paikoillaan. Silmälaseja ei ole myöskään tarvittu, kun peittohoidon ansiosta saatiin näkökykyä paremmaksi.

Vierailija
4/8 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen vielä...

Vierailija
5/8 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä vietiin yksityiselle puolelle, ja ahkeralla ja oikeaoppisella lappuhoidolla ei tarvinnut leikata. 

Vierailija
6/8 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiikohan laputus jos molemmat silmät vuorottelevat?

Vierailija
7/8 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
8/8 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun silmäni korjattiin akupunktiolla kun olin 11v. Se pitää tehdä ennen murrosikää kun elimistö vielä muokkautuu. 

Kosmeettinen haitta saatiin kerralla pois ja näöstäkin osa palautettua (minulla myös mykiölihaksen halvaus). Jos olisin käynyt useamman kerran näköä olisi saatu palautettua enemmänkin mutta meillä ei ollut siihen mahdollisuutta. Näinkin olen hyvin tyytyväinen. 

Kokeilemisen arvoista mutta pitää olla tarkka että lääkäri on hyvä ja tieää mirä tekee