Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkahäpeä. Olen hävennyt pientä palkkaani ja nyttemmin myös suurta

Vierailija
22.11.2023 |

Mistä johtuu palkkahäpeä? Häpeävätkö muut palkkaansa? Minulla oli pitkään pieni palkka, jonka kertominen nolotti. Olen nykyisin hyväpalkkaisessa työssä ja häpeän sitäkin. Pelkään ihmisten tuhahtelua ja paheksuntaa ja että ajattelevat etten ansaitse sitä. Tuntuu, ettei mitenkään ole hyvä. Muita?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tsiisus ku on vaikeeta ei oo todellista

Vierailija
2/20 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikymmeniä sitten ei nolottanut palkkasumma (jota oli turha edes kertoa muille) vaan se, että suht hyvälläkin palkalla jäi asuntolainan vuoksi kauas sosioprofessionaalisten vertaisryhmien elintasosta. Nyt lainat on maksettu hyvän aikaa sitten, palkkakin on aivan toisella tasolla. Mutta enää ei ole minkäänlaista tarvetta verrata omaa elintasoaan muihin. Vaikka pärjäisi kuinka hyvin, aina löytyy niitä, joilla menee vielä paremmin. Eivät he ole minulle mitään velkaa enkä minä heille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ap:n palkka on? Minäkin koen palkkahäpeää, vaikka olen asemani eteen tehnyt töitä ja kouluttautunut, ja tienaan kuitenkin vain 5000 eur / kk.

Nainen olen.

Vierailija
4/20 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, duunariperheessä kasvaneena häpeän hyvää palkkaani niin paljon (vuosiansiot 100 000 €), että en voi ostaa mitään kallista premium-autoa, vaan ajan halvalla Renaultilla. Se premium-auto ei mahdu mitenkään taustaani ja näyttäisin varmastikin ylileuhkalta. Premium-auto kiinnostaisi ainoastaan sen takia, että ne ovat todella mukavia ajaa. En statuksen vuoksi sellaista hankkisi, vaan puhtaasti mukavuuden vuoksi. No, pomputtelen Rellulla, ihan hyvä sekin on.

Vierailija
5/20 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne. Viimeiset pari vuotta keksinyt pää ruvella vähennyksiä, ettei nousisi yli 100.000 tienaavien listoille julkisena veropäivänä. Tiedän - säälittävää, mutta päätyisin kyllä sellaisen revinnän kohteeksi, että oksat pois. Mielummin hissuttelen palkkoineni.  N49

Vierailija
6/20 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko ap:n palkka on? Minäkin koen palkkahäpeää, vaikka olen asemani eteen tehnyt töitä ja kouluttautunut, ja tienaan kuitenkin vain 5000 eur / kk.

Nainen olen.

Nykyisin palkka on 8400 euroa kuukaudessa. Onkohan palkkahäpeä yleisempää naisilla? Ainakin isoksi mielletyn palkan osalta? Itsekin inhoan tuota suurituloisten listaa. 

ap

Vierailija
7/20 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh keskipalkkaisena voit olla kumpaakin, oon tienannut 2010 vuodesta lähtien 50-60 tuhatta välikköön, riippuen ylitöistä tai bonuksista, en koe oloani rikkaaksi tai köyhäksi

Vierailija
8/20 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita joka kk koko palkkasi hyväntekeväisyyteen. Tai älä, sekin varmaan hävettäisi...

Vierailija
9/20 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi ihan törkee palkka. Ei kukaan tarvitse noin paljoa :(

Vierailija
10/20 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen olen.

Nykyisin palkka on 8400 euroa kuukaudessa. Onkohan palkkahäpeä yleisempää naisilla? Ainakin isoksi mielletyn palkan osalta? Itsekin inhoan tuota suurituloisten listaa. 

ap

Mikä työ on tosiaan niin arvokasta että tuntiliksa on yli 48€/h? 

10v samanalan duunarihommastakaan kun ei maaseudulla saa edes 15€ tunnille. T: Utelias

Vierailija
11/20 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen olen.

ap

Mikä työ on tosiaan niin arvokasta että tuntiliksa on yli 48€/h? 

10v samanalan duunarihommastakaan kun ei maaseudulla saa edes 15€ tunnille. T: Utelias

Olisiko just tuollaiset kommentit ja kateus syynä siihen, että monia saattaa hävettää oma hyvä palkka?

Vierailija
12/20 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina iloinen kun kuulen hyvästä palkasta naisella. Liian pitkään se on ollut lähinnä miesten ilo.

Ja turha olla kateellinen kenenkään, verotus tasaa niin, ettei paljon rikastumaan pääse. Viiden tonnin palkasta voi jäädä käteen 3200 euroa ja 8000 palkasta 4500 euroa. Onhan tuossa eroa, mutta suhteessa ei niin paljoa, ja vastuiden ero saattaakin jo olla sitten aivan valtava - tyyliin asiantuntija ja toimitusjohtaja. Moniko on valmis vastuunottoon tuolla nettotulojen lisäyksellä?

Vierailija
13/20 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoimmat palkat saa istumalla päivät toimistossaan persausta leventämässä. Tittelinä erityssiantuntija tms

Vierailija
14/20 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen jää n. 1500 €/kk. Koulutusta on, ei kunnon töitä. Hävettää kyllä, että käy töissä ja elää silti tukien varassa: saan asumistukea. 

Vierailija
15/20 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world female problems...

Vierailija
16/20 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin tutkimuksen mukaan yli 128 000 euroa vuodessa ansaitsevien päästöt voivat aiheuttaa 1,3 miljoonan ihmisen kuoleman. 

Vierailija
17/20 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi palkasta pitäisi puhua kenellekään? Puolisolle voi kertoa.

Vierailija
18/20 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä puhu palkastasi. Ole kiitollinen että tulet toimeen. Köyhille perustuloa miettimään ja aloittavat yrittäjät.

Vierailija
19/20 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei moni puhu palkastaan, mutta suurituloiset listataan iltapäivälehtien sivuilla. Mies on listalla ja sukunsa kuittailee asiasta.

Vierailija
20/20 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa edes palkka eikä vaan tukia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme