Uusi työpaikka olikin virhe
Elikkäs kyse on hoitoalasta ja paikasta jinne hain vakkariksi ja aloitin elokuussa.Lähes alusta asti itselläni on ollut sellainen tunne etten vain sopeudu porukkaan,semmoinen ulkopuolisuuden tunne.Kaikki ovat olleet mukavia muutamaa hapannaamaa lukuunottamatta,mutta jotenkin korostuu se kuinka näillä 4-5hkl keskinäiset kemiat vain toimivat.Asiakastyö on mukavaa siinä missä muuallakin.Nyt sitten mietin kovasti,koska ns kehtaan hakea vanhaan paikkaan vakkariksi missä olen tehnytkin keikkaa aikalailla ja näin jälkiviisaana todeten jonne olisi alunperin pitänytkin jäädä.
Onko muilla kokemusta tämmöisestä?Antaisitteko vielö mahdillisuuden eli kokeilisi olla vaikka kunnes puoli vuotta tulee täyteen vai nostaisitteko kytkintä mahd nopeasti?
Kommentit (9)
No sen opin minäkin nyt,mutta kurat on jo housuissa 😶 Olen tehnytkin tuon plus-ja miinuslistan ja vanha vie voiton... Ap
No sit vaihda suoraan vaan. Menee ihan koeajan piikkiin.
Ala saikuttaan. Pistävät sinut äkkiä pois.
Mitenkäs sitten jos vaihdan suoraan niin mitä keksin työkollegoille selitykseksi?😁 Onhan se nyt,että käy vaan kääntymässä ja häipyykin sitten samoihin hommiin,mutta eri taloon.Luulisin että joku uteliaisuuttaan kysyy,ainakin itse kysyisin.Ap
Vaihda vaan takaisin vanhaan. Olen eri alalla, mutta meille on tullut oikeastaan ihan yllättävänkin moni takaisin sen jälkeen, kun ovat muualle lähteneet. Usein alle vuoden jälkeen.
En tiedä, mutta minulla sama tilanne. Hain alunperinkin ihan kokeeksi ja kun oli pakko erääseen firmaa joka tekee osaamiseen liittyvää palvelua mutta se pelvelusektori ei ole koskaan kiinnostanut minua oikeesti ollenkaan. Sain paikan 15 hakijan joukosta.
Kääk... pakkohan se oli ottaa vastaan ku vielä tarjosivat pukkasen enemmän palkkaa kun mitä olin palkkahaitariksi laittanut.
En olisi täällä enää jos olis jotain muuta tarjolla mutta pakko kestää kun tarviin sen palkan, työni sisältö saattaa muuttua vielä enemmän siihen suuntaan jossa jonka kanssa en edes haluaisi olla missään tekemisissä. Harmi. Olis kiva kun sais tehdä sellasta mikä motivoi, johon voi itse vaikuttaa ja josta voi olla ylpeä.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs sitten jos vaihdan suoraan niin mitä keksin työkollegoille selitykseksi?😁 Onhan se nyt,että käy vaan kääntymässä ja häipyykin sitten samoihin hommiin,mutta eri taloon.Luulisin että joku uteliaisuuttaan kysyy,ainakin itse kysyisin.Ap
Sanot vaan, että tajusit vanhan työpaikan olevan sinulle sopivampi. Halusit kokeilla jotain uutta tai kaipasit vaihtelua, muttta viihdyitkin entisessä paremmin.
Muutamia vuosia sitten kävi noin.Kun tajusin virheeni siinä 5kk kohdalla,ilmoitin vain esimiehelle tekeväni tulevan listan loppuun ja lähteväni sitten.Sitten palasin entiseen työpaikkaan.
Ei ikinä kannata mennä vakkariksi jos ei ole tehnyt keikkaa paikassa. Ei kai tuossa auta kuin punnita kummankin paikan hyvät ja huonot puolet