Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksiantamattomimmat juhlapukeutumismokat?

Vierailija
21.11.2023 |

Millaisia olette nähneet?

Itse olen nähnyt lenkkarit puvun kanssa. Lisäksi eräällä tyypillä oli kravatti sommittelu väärinpäin, siis kravatin tausta näkyi.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini kuoli kun olin yläasteikäinen. Oltiin siellä koko luokka ja vanhempien toiveena oli ollut että jokainen tulee paikalle omana itsenään. Oli kaikkea farkuista ja tennareista kauluspaitoihin ja suoriin housuihin sekä hameisiin ja neuletakkeihin. Hautajaiset oli alkusyksystä. Minusta se oli oikein hyvä, viimeinen tervehdys koulukavereilta.

Vierailija
42/71 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi lapsen kummeista tuli napapaidassa kirkon kastetilaisuuteen

Tästä tuli mieleen syyshäät, joissa kaaso piti komeassa kirkossa puheen spagettiolgaimellisessa silkkimekossa joka oli alaselkään asti avonainen.

Tosin muitakin katsoessa tajusin että kirkolliset pukeutumissäännöt ovat ilmeisesti jääneet historiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei, vaan se että hautajaiset ovat tilaisuus johon pukeudutaan miten sattuu. Jossain oman suvun vitsihuumorikekkerimuistotilaisuudessa voi pukeutua siihen mitä omaiset sitten toivovatkin, mutta hautajaisissa pukukoodi on tumma."

Ai jos vainajan lempiväri on ollut vaikka punainen ja hänen lapsensa pukeutuu punaiseen, kuten moni muukin lähiomainen, niin sinusta se on väärin pukeuduttu, koska sinun mielestäsi hautajaisiin pitäisi oikeutta vain tummaan?

Vierailija
44/71 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pukeuduin nuorena sukujuhliin kynähameeseen ja napatoppiin. 😄 Äiti oli tosi vihainen, paikalla kuitenkin suurimmaksi osaksi vanhaa väkeä. Yleensä en ikinä pukeutunut (enkä pukeudu) niin, en tiedä mistä keksin asun juuri sinne. Vieläkin naurattaa kun muistelen sitä.

Tätä ennen pahimmassa murrosiässä en suostunut käyttämään muuta kuin farkkuja, hienommissa juhlissakaan. Tätä vaihetta onneksi ei kestänyt kovin kauaa.

Häissä olen joskus pukeutunut punaiseen, ja saanut myöhemmin kuulla että se merkitsee suhdetta sulhasen kanssa tms... Muuten suht asiallisesti kai mennyt. 

Vierailija
45/71 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään etiketti ei puhu mitään siitä että hautajaisiin pitäisi pukeutua mustiin. Etiketti suosittelee hautajaisvieraille tummaa pukeutumista, jos vieras ei muuten tiedä miten hautajaisiin pukeutuisi.

Etiketti on tarkoitettu siis avuksi, ei se ole mikään kiveenhakattu totuus siitä että kaikkien, omaistenkin, pitäisi pukeutua mustaan tai muuten on hautajaiset ihan väärin juhlittu.

Vierailija
46/71 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuka mielensäpahoittaa siitä että vainajan lapsi tai leski on pukeutunut muuhun kuin tummaan asuun voi kaikin mokomin lähteä itse hautajaisista.

Vierailija
47/71 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi lapsen kummeista tuli napapaidassa kirkon kastetilaisuuteen

Tästä tuli mieleen syyshäät, joissa kaaso piti komeassa kirkossa puheen spagettiolgaimellisessa silkkimekossa joka oli alaselkään asti avonainen.

Tosin muitakin katsoessa tajusin että kirkolliset pukeutumissäännöt ovat ilmeisesti jääneet historiaan.

Oma kaasoni katseli kans sellaista mekkoa, joka hädin tuskin peitti takapuolta. Jouduin huomauttamaan asiasta, että mielestäni se ei ole sopiva kirkkoon... Oli vähän vaivaannuttavaa.

Vierailija
48/71 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi Päivi. Vieläkin hävettää, serkkuni häihin pukeuduin hänen äitinsä ja oman äitini 50-luvun kierrätyshääpukuun äitini kehoituksesta. Olin niin nuori, etten tiennyt pukeutumisetiketistä mitään, ilmeisesti ei äitinikään kun tuota pukua minulle markkinoi. Puku ei ollut ihan valkoinen, lähinnä norsunluunvärinen, mutta vanhemmiten tajusin tuon olleen ISO MOKA. Ei oma, vaan äitini MOKA!

VAIN morsian pukeutuu valkoiseen!

Vierailija
49/71 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi Päivi. Vieläkin hävettää, serkkuni häihin pukeuduin hänen äitinsä ja oman äitini 50-luvun kierrätyshääpukuun äitini kehoituksesta. Olin niin nuori, etten tiennyt pukeutumisetiketistä mitään, ilmeisesti ei äitinikään kun tuota pukua minulle markkinoi. Puku ei ollut ihan valkoinen, lähinnä norsunluunvärinen, mutta vanhemmiten tajusin tuon olleen ISO MOKA. Ei oma, vaan äitini MOKA!

Tämä on kyllä paha. Olikohan äidilläsi jotain serkkuasi vastaan?

Vierailija
50/71 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkea-arvoinen valtiovallan edustaja mustassa poolossa syyshautajaisissa, sama henkilö myöhemmin bailukorviksissa ja bailukengissä valtiollisissa hautajaisissa

Vierailija
51/71 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rantamekko rippijuhlavieraalla, tennarit ja lippis nurinpäin puvun kanssa yo-juhlavieraalla.

Vierailija
52/71 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä paha. Olikohan äidilläsi jotain serkkuasi vastaan?

Tuskin, oli vaan niin täynnä itseään oleva "kaikkitietävä" moukka!

Vierailija
53/71 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni hautajaisissa serkkuni ex- vaimo oli pukeutunut todella tiukkaan ja lyhyeen vesirajamekkoon. En edelleenkään tajua miten serkkuni päästi vaimonsa tuon näköisenä mummonsa hautajaisiin. Tuossa tilanteessa pitäisi uskaltaa sanoa vaimolleen, vaikka vaimo vetäisikin herneet nenän lisäksi jalkoväliinsä asti. Sen verran hirveä tyylimoka niin väärässä paikassa, etten tuota pysty unohtamaan.

Vierailija
54/71 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulaismies oli tyttärensä hautajaisissa farkuissa ja neulepaidassa. Ihan siistit vaatteet, mutta pisti silmään kaikkien pukujen keskellä.

Vierailija
55/71 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansallispuvun kanssa repaleinen, vaaleansininen farkkutakki.

Yliseksikäs glittermekko ristäisissä, kun muilla hillityt vaatteet.

Likaiset valkoiset lenkkarit puvun kanssa.

Vierailija
56/71 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs sukulaismies oli tyttärensä hautajaisissa farkuissa ja neulepaidassa. Ihan siistit vaatteet, mutta pisti silmään kaikkien pukujen keskellä.

Mielestäni vainajan isällä on oikeus osallistua vaikka yöpuvussa jos se on se mihin hän jaksaa tai kykenee.

Vierailija
57/71 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä kylpytakki päällä häätilaisuudessa ja eriväriset crocsit jalassa. Ei kovin asiallista.

Vierailija
58/71 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki liian pienet ja paljastavat vaatteet. Liian lyhyt mekko, liian avonainen mekko, liian pieni kauluspaita, että vatsamakkarat näkyy, kun napit ei pidä jne. 

Vierailija
59/71 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla oli musta mekko mieheni veljen häissä. Tiedettiin kyllä, että ei oltu kumpikaan mitään toiveminiöitä, mutta silti, oli se vähän liikaa. Meidän häihin sentään tuli keltaisessa asussa.

Vierailija
60/71 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreä kylpytakki päällä häätilaisuudessa ja eriväriset crocsit jalassa. Ei kovin asiallista.

Siis miten tämä on mahdollista? Joku lähtee häihin kylpytakilla ja eriväri Crocseilla? Aikuinen?