Löydänkö asunnon Helsingistä?
Hei, minun pitää muuttaa pois liian kalliista asunnostani.
Löydänkö uuden asunnon Helsingistä, vuokrakatto on 694 euroa kuussa?
Minulla ei ole luottotietoja ja on myös vuokravelkaa. Vuokraisitko minulle asunnon?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Eikö Lumo vuokraa ihan kaikille asuntoja? Tuskin onnistuu Helsingistä, mutta Vantaalta tai Espoosta luulisi onnistuvan? asuntoja näyttäisi olevan tarjolla yli 1000 Oikotien mukaan.
Lumon vuokrat on kalliita, ei varmasti mene ap:n budjettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingistä ei kovin kummoista vaatehuonetta tuolla summalla saa. Vuokrissa on aina helsinki-lisä, koska moni nuori maalta tuleva on valmis maksamaan ekstraa siitä, että osoite on helsingin postinumeroalueella.
Tuskinpa "maalaiset" helsinkiin haluavat. Eihän sinne kukaan muukaan tervejärkinen halua.
Mulla ei ole järjessä mitään vikaa, en vaan halunnut jäädä kotipaikkakunnalle työttömyyteen/kotihoidon tehtäviin. Muutin työn perässä Helsinkiin.
Miks Hesassa pitää asuu kaikki pummit joilla on luottotiedot menny vituiks ja vuokrarästejä maksamatta. Haloo. Onko vaikea maksaa se mitä pitää ja olla ostamatta mihin ei ole varaa. Ja miksi hesassa pitää asua jonku pummin. Muitakin kaupunkeja on.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Lumo vuokraa ihan kaikille asuntoja? Tuskin onnistuu Helsingistä, mutta Vantaalta tai Espoosta luulisi onnistuvan? asuntoja näyttäisi olevan tarjolla yli 1000 Oikotien mukaan.
Ei vuokraa Lumo jos on ulosotossa, vuokravelkaa tai Lumolle ollut joskus vuokra myöhässä.
Uskoisin että Hekalta saa jos jäisi muuten asunnottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin että Hekalta saa jos jäisi muuten asunnottomaksi.
Ei saa, olin yli vuoden asunnoton pienen lapsen kanssa ennenkuin sain asunnon Hekalta...
Vierailija kirjoitti:
"
Helsingin hienous on muutenkin siinä Töölö-Alppila-Vallilla-Kallio-Sörnäinen-Kruunuhaka-Katajanokka-Ullanlinna-Merisatama-Eira-Punavuori-Töölö ympyrässä. Tuolta alueelta asuttavan asunnon löytäminen on vaikeata ja 1000€/kk lähtö. Harmillisesti työpaikka osuu pahimmillaan jonnekin Espoon ja Vantaan puolelle, niin siinäkin sitten ramppaat jossain Leppävaarassa töissä. Jos taas olet asianajaja joka tienaa sen 5000-8000€/kk, niin voit sekä asua että työskennellä tuolla alueella, niin Helsinki on todennäköisesti aivan upea kaupunki asua, kun ei tarvitse nähdä sitä huonoa puolta kaupungista koskaan. Se, että voit asua jossain räkäsessä 60-70-luvun lähiössä ei ole tavoittelemisen arvoista vaikka postitoimipaikaksi saa Helsingin."
Oikeasti just toisinpäin. Keskustaan ei missään nimessä. Helsingissä ei ole yhtään lähiötä, jossa ei voisi asua, kun tietää parhaat osat lähiöistä, toki vaatii vähän viitseliäisyyttä
Itsehän en pystyisi asumaan monessakaan Helsingin lähiössä, sillä meno on mennyt monessa todella levottomaksi ja paljonko sieltä Kontulan ulkoilumaastosta kerättiin neuloja viikossa? Oliko 200. Oikein viihtyisää.
Jos sinulla on tuo raha käytössäsi niin tee pitkäaikaissopimus edullisen hotellin kanssa. Jos raha tulee Kelalta niin tämä homma ei toimi.
Tyhjiä kämppiä on Helsinki pullollaan. Todella sairas kuvio on se, että esim. Hekalla ( Helsingin kaupungin asunnot) on tyhjiä hyviä asuntoja paljon. Itse asun talossa, jossa useita tyhjiä kämppiä. Vastaus on, että pidetään väistöasuntoina, kun jossain kaupungin omistamassa talossa rempataan ja tarvitaan väliaikaisia asuntoja. Kahdeksaan vuoteen ei meidän talossa ole asunut
yksikään väliaikaista asuntoa tarvitseva. Kohtuuhintaisia asuntoja tarvitsijoita on pilvin pimein, mutta Heka panttaa kämppiään. Samaan aikaan nostetaan vuokria reippaasti. Jos Hekalla on rahan tarvetta miksei anneta vuokralle kaikkis tyhjiä kämppiä, johan alkaisi talous näyttää paremmalta. Hyvin outoa politiikkaa, johon ei vastauksia saa, tj Jaana Närö piiloutuu tehokkaasti, kun pitäisi vastata. " Onni asuu Hekalla" alkaa olla jo itkettävä slogan.
Miksi täällä oletus että luottotiedoton olisi tahalteen jättänyt maksut ja kaiken? Ne voi mennä muunkin syyn takia kun tuhlaus/pelit, voi mennä lääkärilaskujen takia, korkeiden hammaslääkäri koska julkiselle ei anneta aikoja, tai sen takia että olisi asunto karsealla alueella ja vaihtaa ei saanut vaikka luvattiin. Ei aina ole pelkkää omaa tuhlausta. Kannattaa kysyä vuokrafirmoilta ja yksityisiltä, onneksi kaikki ei ole tuomitsevia kuten tällä palstalla. Norsunluutornista hyvä huutaa. Itse jätin mieluummin maksamatta surkean asunnon kuin asuisin siellä väkisin. Joku toinen maksaa tuplana, itse otin sen merkinnän.
Ota pyörä ja polkaise itärajan kautta. Saat ilmaisen telttamajoituksen ja ruuan. Polta paperit niin saat velkasikin anteeksi.
Ap on taas se Konalan jauhelihamies. Muuta pois Helsingistä, kun et sieltäkään töitä saa.
Kivalta sedältä saat kaksion ilman rahaakin. Pääset helpommalla itsekin kun ei tarvitse käydä munajahdissa "ravintola"ssa.
"
Helsingin hienous on muutenkin siinä Töölö-Alppila-Vallilla-Kallio-Sörnäinen-Kruunuhaka-Katajanokka-Ullanlinna-Merisatama-Eira-Punavuori-Töölö ympyrässä. Tuolta alueelta asuttavan asunnon löytäminen on vaikeata ja 1000€/kk lähtö. Harmillisesti työpaikka osuu pahimmillaan jonnekin Espoon ja Vantaan puolelle, niin siinäkin sitten ramppaat jossain Leppävaarassa töissä. Jos taas olet asianajaja joka tienaa sen 5000-8000€/kk, niin voit sekä asua että työskennellä tuolla alueella, niin Helsinki on todennäköisesti aivan upea kaupunki asua, kun ei tarvitse nähdä sitä huonoa puolta kaupungista koskaan. Se, että voit asua jossain räkäsessä 60-70-luvun lähiössä ei ole tavoittelemisen arvoista vaikka postitoimipaikaksi saa Helsingin."
Oikeasti just toisinpäin. Keskustaan ei missään nimessä. Helsingissä ei ole yhtään lähiötä, jossa ei voisi asua, kun tietää parhaat osat lähiöistä, toki vaatii vähän viitseliäisyyttä selvittää paikat, jos ei etukäteen ole tiedossa.