Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ikää tulee lisää, kannattaako valita isompi paikkakunta asuinpaikakseen?

Vierailija
21.11.2023 |

Mietin, että jos ostaa asunnon pieneltä paikkakunnalta niin isot sairaalat on keskitetty suuremmille paikkakunnille. Jos ei ole ajokorttia, niin taksilla toki pääsee, mutta kun kaikkea leikataan niin ehkä noi tuetut taksimatkat ovat joskus muisto vain. Ehkä terveyskeskuskin viedään. Joku Tampere tai Helsinki ja hoitoonpääsy on parempi. 

Mielipiteitä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mietitty.

itse olen isolla paikkakunnalla ja mielelläni pienempään eläkkeellä. 

En tiedä.

Meitä on sitten paljon-missä kukin.

Vierailija
2/28 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Pienet paikkakunnat ovat nyt alasajossa ja kohta tulee taas kuntaliitoksia. Pieniltä paikkakunnilta on jo nyt lähteneet kaikki palvelut ja sitten lähtevät ne loputkin ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa. Pienet paikkakunnat ovat nyt alasajossa ja kohta tulee taas kuntaliitoksia. Pieniltä paikkakunnilta on jo nyt lähteneet kaikki palvelut ja sitten lähtevät ne loputkin ihmiset.

Juuri näin. Pakko ajatella näin vaikka maalla olisi mukavaa. Ap

Vierailija
4/28 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite asun suuressa kaupungissa. Parikin terveyskeskusta vieressä ja kävelyetäisyys sairaalaan. Kaupat myös vieressä. Näitä asioita kannattaa oikeasti miettiä.

Vierailija
5/28 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa meilahteen

Vierailija
6/28 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu kuinka vanha on. Itsellä talo pikkukaupungissa, ei edes keskustassa. Töihin pääsee vain omalla autolla tai lihasvoimin, mutta jos olis eläkkeellä ja autoton niin julkisilla pääsis kyllä kauppaan ja terveyskeskukseen, juuri ja juuri sen verran kulkee bussi.

Jos terveenä pysyy niin tässä hyvä, mutta jos tulee joku perussairaus jo vaikka 50v niin ehkä muutto isompaan cityyn. Sitte jos on 90v, vielä kotona ja sairastuu pahasti niin ehkä parempi kun saa kuolla rauhassa.

Vierailija
7/28 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin sitä tarvitsee sairaalaatason hoitoa

Vierailija
8/28 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mulla mielessä käy, missä on terveyskeskus.

Vierailija
9/28 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta nykyvalossa pikkupaikkakunnilla saattaa olla ikääntyneille turvallisempaa. Ei ole ainakaan vielä näitä värikkäitä nuorisojengejä. Jos löytyy hyvä asunto läheltä palveluja ( jotka oletettavasti säilyvät), olisi sekin ehkä hyvä vaihtoehto.

Vierailija
10/28 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin sitä tarvitsee sairaalaatason hoitoa

Ja sinnekin pääsee lanssilla tai taksilla.

Vierailija
11/28 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmillä paikkakunnilla, joissa on sairaala. Mm Kuopiota kehutaan paljon.

Ei Helsingissä hoitoon pääse. Meillä on suunnitelmassa asua lokakuusta alkaen kevääseen Turkissa ja muulloin suvun mökillä. Meillä on siellä ns oma varasto, josta ollaan tehty oma tupa. Kesäkausi aloitetaan vappuna. Oma koti laitetaan vuokrallw

Vierailija
12/28 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päätin jo vuosia sitten, että muutan Kiinamyllynkadulle kun jään eläkkeelle. Siitä voi ryömiä tai kontata tien yli päivystykseen.

Vierailija
13/28 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin muuttaa pikkukaupunkiin, säästää, ja muuttaa vanhana Töölöön.

Vierailija
14/28 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan tuollaisia miettisi ollenkaan. Aion asua siellä missä itse haluan niin kauan, kunnes en itsenäisesti enää pärjää. Siinä vaiheessa, ja vasta sitten, katselen seniori- ja palvelutaloja ja muita vaihtoehtoja, ja nämä yleensä sijaitsevat kaupungeissa. En kuitenkaan mihinkään suureen kaupunkiin senkään takia halua, onhan noita pienissä- ja keskisuurissakin kaupungeissa. Vanhempanikin, yli kasikymppisiä jo, pärjäävät hyvin edelleen omakotitalossa maalla.

Vierailija
15/28 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiin ehdottomasti.  Nyt saa edullisesti kaksioita tai kolmioita ja terveydenhoito on taattu jonottamatta.

Vierailija
16/28 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä päätin jo vuosia sitten, että muutan Kiinamyllynkadulle kun jään eläkkeelle. Siitä voi ryömiä tai kontata tien yli päivystykseen.

Kannattaa päivittää tietoja, on aika pitkä matka konttailla Helsingin valtatien yli. Itäharjun puolelta on lyhyempi matka.

Vierailija
17/28 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan pikkukaupungissa, keskustan ulkopuolella. Kaikki palvelut on lähellä, ainakin vielä. Hyvät kaupat, kirjasto, kulttuuritalo, uimahalli jne. Omalla autolla pääsee helposti ja nopeasti kaikkialle. Junat pysähtyy täällä, bussejakin kulkee. Terveyspalveluista en kovinkaan tiedä, kun ei olla niitä juuri koskaan tarvittu, on täällä siis tk, jossa päivystys, kuulemani mukaan ihan ok toimii. En murehdi vielä vanhuutta, koetan elää niin, että pienennän riskiä sairastua, en aloita mitään lääkitystä, kuolen sitten kun aika on. Onhan sitä ennenkin pärjätty, vaikka oli vain yksi kunnanlääkäri.

Haluan mieluummin nauttia elämästä ja kuolla pois ennenkuin olen kovin raihnainen. Ihanaa, kun on iso piha, elämä sujuu helposti, on sukua, ystäviä, tutut naapurit, ihana luonto ympärillä kun ovesta astuu ulos. Kaupunkielämä olisi mulle liian stressaavaa, eikä olisi varaa asua siellä. 

Vierailija
18/28 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko uusia av:lla? Mammat ovat jo vuosikausia kertoneet faktana tällä palstalla, että suuret kaupungit taantuvat ja oikea tulevaisuus on maalla tai korkeintaan maalaiskunnan keskustassa niillä, jotka asuvat ok-talossa. 

Vierailija
19/28 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa päivittää tietoja, on aika pitkä matka konttailla Helsingin valtatien yli. Itäharjun puolelta on lyhyempi matka.

Mitä mitä? 10 vuotta sitten onnistui helposti. Täytyy sihtailla uusia seutuja. Konttamaalla saa kuitenkin samalla liikuntaa.

Vierailija
20/28 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en aloita mitään lääkitystä, kuolen sitten kun aika on. 

Haluan mieluummin nauttia elämästä ja kuolla pois ennenkuin olen kovin raihnainen. 

Harvemmin sanontaa "kuolen kun aika on" käytetään samassa yhteydessä lauseen "aion tehdä lopullisen teon ennen kuin olen kovin raihnainen" kanssa. Eikä tuota asiaa moni pääse muutenkaan toteuttamaan, kuten et sinäkään voi tietää ennalta, milloin olet tarpeeksi, mutta et liian raihnainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän