Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reklamoida vaiko ei? Senioripuhelimesta

Vierailija
21.11.2023 |

8-kymppisen sukulaisen puhelin hajosi vuosi sitten, tilasin hänelle uuden netistä (sukulainen maksoi puhelimen itse). Kyseessä on 2G-puhelin, sukulainen ei halunnut mitään missä on netti (puhelin maksoi jotain 135€). Nyt tämä "uusi" puhelin alkoi reistailla viikonloppuna, sillä ei voinut soittaa eikä siihen voinut soittaa, lukuunottamatta paria puhelua. Tekstarit vaikutti kulkevan, mutta viiveellä. Eilen puhelimeen vaihdettiin sim-kortti, sen jälkeen puhelimella onnistuttiin soittamaan pari kertaa, kunnes se ei taas toiminut ollenkaan. Yhtäkkiä eilen illalla puhelimella pystyi soittamaan ja siihen pystyi soittamaan, samoin tänään aamulla. 

 

Ehdin jo eilen laittaa kauppaan säpoa, vastaus oli tullut tänä aamuna. Puhelin suositeltiin lähetettäväksi heille takaisin, he ensi kädessä joko korjaavat sen tai antavat uuden tilalle, muuten palauttavat rahat. Kerrottiin myös, että jos he eivät löydä puhelimesta kuvaamaani vikaa, niin asiakkaalta veloitetaan postikulut, vianetsintä-ja mahdolliset korjaamokulut. 

 

Tässä nyt mietin mitä kannattaisi tehdä. JOS kauppa ei nyt löydäkään mitään vikaa (puhelimenp*rkele on tosiaan toiminut taas eilen illalla ja tänään), niin siitä ilosta joudutaan sitten maksamaan ja veikkaan, ettei se ole ihan halpaa. Kun 2G-verkko suljetaan, sukulaiselle täytyy kuitenkin hankkia 4G-puhelin. Jos kauppa toteaisi puhelimessa olevan vikaa, ja korjaisi sen/antaisi vastaavan tilalle, niin asia olisi ok. Bongasin netistä 3 kk käytössä olleen vastaavan kännykän kuin sukulaisella, tosin siinä on se 4G. Hintaa joku 50€.

 

Eli lähettääkö puhelin reklamaatioon ja toivoa parasta vai ostaako suoraan tuon käytetyn 4G-puhelimen vai mitä? 

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä