Aivan ihmeellinen oire koronassa, muilla?
Mielen herkistyminen tai miten sen nyt sanoisi? Ihan ihme asiat saa jopa itkemään ym. Olin yli viikon koronassa. Eilen ensimmäinen terveemmän oloinen päivä tänään enää pientä nuhaa. Kävin pikaiseen eräässä kaupassa. Siellä silmiin osui tosi suloisen näköinen lastenvaate sellainen nalle-haalari. Ajattelin yhtä tiettyä minulle rakasta ja tärkeää lasta lähipiiristä, jolle sellainen haalari sopisi hyvin. Niin, sitten vain alkoi yhtäkkiä itkettämään ihan hirveästi. Tuli jotenkin niin ikävä sitä lasta, mutta en ollenkaan saanut hallittua sitä tunnetta vaan todella aloin itkemään ja kaupan myyjäkin katsoi minua vähän kummissaan. Lähdin siitä sitten vain vetämään. Olen kyllä tunteellinen ihminen, mutta ei ole minulle tyypillistä hajoilla noin julkisilla paikoilla. Tuli mieleen, että voisiko olla jotenkin koronan aiheuttamaa ( hermoston oire vaikka)? Onko teillä muilla ollut vastaavaa?
Kommentit (9)
Postcovidista kärsivänä voin itkeä puusta putoavalle lehdelle tai ihan mille vaan.Yliherkkyys kuuluu näköjään postcovidiin.
Mulla oli toista viikkoa myös korona. Ei itketä mutta yskittää saamaristi.
Eli voisi mahdollisesti liittyä koronaan? Niin ajattelinkin. Unohdin mainita, että myös muutama muu asia ihan oudosti saanut minut liikuttumaan ja itkemäänkin esim. Tv-mainos, dokumentti, tutun ihmisen ajatteleminen, 80-luvun ajatteleminen (muistot) ja näitä tapahtunut siis ainoastaan nyt koronan aikana.
-Ap
Kippeenä nyt on monesti tunteet pinnassa muutenkin, pienetkin asiat voi ahdistaa tai kiukuttaa tai itkettää. Ihan normaalia siis. 🌺
Nuha ja kutittava yskä jatkuu vieläkin 3. viikko menossa.
Kuuntelin Jouluradiota ja kun sieltä alkoi kuulua Sydämeeni joulun teen, rupesi minua itkettämään. Eipä ole ennen noin käynyt. Koronassa on kyllä kummia oireita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli toista viikkoa myös korona. Ei itketä mutta yskittää saamaristi.
Laita yksi silputtu sipuli yöksi tyynyn viereen. Pistä murut vaikka suodatinpussin mutkaan. Sipulin sisältämä rikki hillitsee tulehdusta hengitysteissä. Auttaa siis yskään.
Joo samaa mulla, yli 2vkoa koronaa. Itkettää.