Tabu: ihmiset voisivat henkisesti ja fyysisesti paremmin, jos suolisto voisi paremmin
Miksi tätä asiaa ei pidetä enemmän esillä? Monet kärsivät masennuksesta, ylipainosta ja erinäisistä terveyshaitoista (sairaudet toki oma juttunsa). Moni ihminen voisi henkisesti ja fyysisesti paljon paremmin, jos suolisto voisi paremmin. Suoliston vointi on yhteydessä koko kehon hyvinvointiin. Ihmisten pitäisi syödä suoliston terveyttä edistävää ruokaa sekä maitohappobakteereja ja välttää suolistolle haitallisia ruokia. Sen sijaan ihmiset mättävät nykyisin kaikkea keinotekoista ja epäterveellistä ja sitten ihmetellään, miksi masentaa ja paino nousee.
Kommentit (9)
Miten tää asia on sun mielestä TABU? Sehän on aika laajalti hyväksytty fakta
Vierailija kirjoitti:
Missä muka sanotaan, että mielen ja kehon ongelmia kannattaisi ennen kaikkea lähteä korjaamaan esimerkiksi suoliston bakteerikantaa tasapainottamalla?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ruoat ovat suolistolle haitallisia?
Esimerkiksi sokeri tai punainen liha paljon syötynä
100% facts. Onnea, voitot tämän päivän "Ainut järkevä herra/nainen palstalla" palkinnon.
Olet oikeassa.
Syy on varmaan just et ihmisiä halutaan pitää sairaina jotta voidaan tehdä rahaa. Moni ongelma poistuis pelkästään ruokavalion avulla, mulla poistu vuosia kestänyt migreenikin pelkästään sillä että alon syömään oikein ja liikkumaan. En tarvinnut lääkkeitä enää koska kohtauksia ei tulllut.
Koita tätä sanoa ääneen, lääkeyhtiöt ei tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä muka sanotaan, että mielen ja kehon ongelmia kannattaisi ennen kaikkea lähteä korjaamaan esimerkiksi suoliston bakteerikantaa tasapainottamalla?
Suoliston yhteys yleisemminkin ihmisen vointiin on naisten- ja iltapäivälehtien peruskauraa. Mut vaikkei olisikaan, se ei vielä tekisi aiheesta tabua. Tiedätkö mikä tabu on?
Minulla on tästä omakohtaista kokemusta. Sairastuin autoimmuunisairauteen, joka aiheuttaa monia oireita. Käytän toki sairauteeni lääkitystä, mutta iso merkitys on ollut myös ruokavaliolla. Syön vitamiineja ja maitohappobakteereita päivittäin. Syön kuituja (kaurapuuroa ja kasvispainotteista ruokaa) joka päivä. Tiettyjä ruokia vältän (täysin), koska ne eivät tee oloani hyväksi. Kuukausia meni, että vatsa alkoi rauhoittua, mutta nykyisin vointi on huomattavasti helpompi kuin ennen.
Mitään tällaista ei kehotettu terveydenhuollossa tekemään, vaan itse olen ottanut asioista selvää.
Mikä tabu tämä muka on? Lehtien terveyssivuilla ei suunnilleen muusta puhutakaan kuin suolistosta. Tämä on niin jauhettu aihe kuin olla voi.
Mitä ruoat ovat suolistolle haitallisia?