Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan syöttänyt lapselleen/syönyt itse maitohappobakteereja?

02.01.2007 |

Onko ollut hyötyä? Mitä valmistetta? Onko sellaista kapselia, jonka voisi avata ja jauheen laittaa esim. jugurttiin? Minulla lapset vielä niin pieniä, että tabletit eivät mene alas.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittäin kaksi kapselia,avaan siis kapselin ja laitan jauheen suoraan suuhun tai sekoitan maitoon tms.

En tiedän onko sattumaa tai tuuria,mutta pojalla ei ole ollut ainoatakaan korvatulehdusta sen jälkeen kun aloin maitohappobakteeria antamaan,samoin olemme säästyneet flunssilta ja mahataudeilta joita päiväkodista helposti on ennen saanut.

Me käytämme Gefilus Basic-kapseleita,20 kapselin purkki maksaa apteekissa noin 6 euroa.Suosittelen kokeilemaan!

Vierailija
2/9 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan, meillä otetaan joka ilta Reladropseja. Meidän neiti on saanut niitä vuorokauden ikäisestä alkaen, aluksi annoin gefilus-kapselista sen sisältä jauheen veteen sekoitettuna, mutta nyt olen jo yli vuoden ajan käyttänyt reladropseja ja ne on helppo antaa, tosin senkin laitan jugurtin tai puuron sekaan suoraan lusikkaan, menee huomaamatta. Lääkärimme näitä suositteli, pitäis auttaa atopiaan ja ehkäistä turhia tauteja. Otan näitä muuten itsekkin ja suosittelen muillekkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkähintasia,ja onko se jotain maitohappobakteeri jauhetta?

Vierailija
4/9 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestemäiset Relat maksavat noin reilun 20 euroa. Pullossa taitaa olla 10 ml ja annostus on ainakin meillä 5 tippaa/vrk.

En tiedä auttavatko maitohappobakteerit, en uskalla lopettakaan. Mielelläni maksan tuon hinnan, vaikka vähän kirpaiseekin. Iho on ainakin pysynyt hyvänä ja vatsavaivojakaan ei ole ollut 2-vuotiaalla maitoallergikollamme. Rela Dropseja on käytetty 5 kk ikäisestä alkaen.

Vierailija
5/9 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta loma matkoilla syömme ja jauhepusseja ostan saa laitettua puuron joukkoon ja ovat paljon edullisempia kuin kapselit tai tabletit

Vierailija
6/9 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Symbiofloor on hyvä valmiste! :) Mutta EI ole maitohappobakteereita vaan ihan oikeita suolistobakteereita.

Meidän tytölle (oli silloin 1,5v) lääkäri määräsi symbiofloor kuurin jossa käytössä ensin symbiofloori 1 ja sitten symbiofloor 2. Tarkat ohjeet saatiin miten annetaan. Molemmat sisältävät ihan oikeita suolistobakteereita eli sellaisia joita löytyy kaikkien ihmisten suolistosta. ovat siis eri asia kuin maitohappobakteerit jotka ovat vain läpikulku matkalla. Symbiofloorit ovat siis oikeastaan " kakkabakteereita" ja varsinkin symbiofloor 2 (joka sisältää E-colia...) on oltava käytössä tarkka, sillä voi aiheuttaa m.m. vatsaoireita ja sitä ei saa käyttää tulehdusten yhteydessä. symbioflor 1 sitä vastoin sisältää Enterococcus faecalista (lue vaikka purkin kyljestä...), 1:stä voi käyttää tulehdusten yhteydessä lisäämään vastustuskykyä.

Juuri koska symbiofloorit ovat oikeastaan " kakkabakteereita" eli ihan oikeita ulosteessa esiintyiviä bakteereita niitä sanotaan useimmiten probiooteiksi (kuulostaa ainakin mukavammalta)

Nuorimmalle olen antanut maitohappobakteereita Rela-tippoina. Mutta suunnitelmissa on vaihtaa symbioflooriin heti kun olen saanut siihen luvan lääkäriltä. Kuopus vast 4kk joten ominpäin en uskalla näin pienelle symbioflooria antaa.

meille lääkäri suositteli symbioflooreia kuuriluonteisesti ja etenkin antibioottikuurin aikana ja jälkeen.

Vierailija
7/9 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ennen lomamatkaa ja matkan ajan syömme. Löytyy pureskeltavia tabletteja jotka ovat aivan erinomaisia, lapset tykkäävät niistä!

Vierailija
8/9 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi kyllä. Eli kapseli auki ja jauhe johonkin ruokaan (aamupuuroon yhteen lusikalliseen) sekaan.

Sitten kun mahavaivat helpottivat niin olen antanut maitohappokapseleita silloin kun on ollut antibioottikuuri. Samoin jauheena ruokaan. Just nyt poika on antibioottikuurilla ja nielee kapselit ihan normaalisti (3v2kk).

Vierailija
9/9 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö on käyttänyt jo 2 vuotta Symbioflor 1 tuotetta, joka on neisteimäisenä tippana. Pääkaupunkiseudulta saa ainakin Hakaniemen Apteekista ja tilattuna tukusta muihinkin apteekkeihin. Apua on ollut ja olen itsekin ottanut tuotteen käyttöön. Jo alle viikon käytöstä ollut huomattavaa apua. Itse olen huomannut, että teho on paras, jos ottaa yötä vasten. Tuote ei ole halvimpia, mutta sisältää luonnollista maitohappobakteeria eli apteekin työtekijän mukaan juuri sitä, mitä ihmisen suolistosta pitäisikin löytyä.