OL3 pois pelistä, sähkön hinta tiistaina?
Turbiinivika. Jos eivät saa kuntoon, niin rupeaa olemaan taas kallista sähköä.
30snt/kWh tuskin riittää?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
96 snt/kWh.
Neljä tuntia (klo 16) sen jälkeen, kun OL3:n pitäisi olla takaisin verkossa (klo 12).
Ei taida pörssimarkkinat eikä TVO itsekään uskoa siihen, koska voimala palaa verkkoon.
Newsflash: Ne hinnat on lyöty lukkoon päivää ennen.
Miten helvetissä me pärjättiin ennen Olkiluoto kolmea niin hyvin, että esim mulla oli kiinteä soppari 5 senttiä kilowattitunnilta. Joku keksi miten rahaa tehdään tyhjästä, ja me hölmöt maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten helvetissä me pärjättiin ennen Olkiluoto kolmea niin hyvin, että esim mulla oli kiinteä soppari 5 senttiä kilowattitunnilta. Joku keksi miten rahaa tehdään tyhjästä, ja me hölmöt maksetaan.
Voithan sä nytkin tehdä 10snt kiinteän diilin ja paukutella henkseleitä kuinka halbaa.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on, ei näitä nykyisiä valtavia hintapomppuja mikään muu selitä kun tuotantoa jatkuvasti lisätään ja ennenkin on ollut sähkövajausta. Nyt kuitenkin pienestäkin notkahduksesta heti hinnat kymmeniä senttejä ylös.
Ei hätää, meillä on paljon tuulipuistoja ja niitä rakennetaan koko ajan lisää! Tarvitaan tietysti myös sitä tuulta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
96 snt/kWh.
Neljä tuntia (klo 16) sen jälkeen, kun OL3:n pitäisi olla takaisin verkossa (klo 12).
Ei taida pörssimarkkinat eikä TVO itsekään uskoa siihen, koska voimala palaa verkkoon.
Newsflash: Ne hinnat on lyöty lukkoon päivää ennen.
Huomisen hinnat on lyöty lukkoon pari tuntia sitten. TVO on antanut arvionsa laitoksen käynnistymiestä tänään klo 12:18, eli reilusti ennen kuin huomisen hinnat lukittiin:
https://www.tvo.fi/
Olkiluoto 3:n sähköntuotannon keskeytymisen syy selvillä 20.11.2023 | 12:18
Eli fläshää vain itseäsi.
Tahallaan tehty jotta saadan sijoittajille enemmän fyrkkaa!!
OL 3 taitaa tuottaa 14% Suomen sähkötarpeesta. Kun se on pois niin korotus 800%. Millainen asiantuntija nuo hinnat laskevat.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika.
Ennen saimme lähes ilmaista maakaasua Venäjältä, jolla oli helppo kattaa mikä tahansa vaje. Nyt emme saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on, ei näitä nykyisiä valtavia hintapomppuja mikään muu selitä kun tuotantoa jatkuvasti lisätään ja ennenkin on ollut sähkövajausta. Nyt kuitenkin pienestäkin notkahduksesta heti hinnat kymmeniä senttejä ylös.
Venäjä. Maakaasu. Seuraava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkä päättäjät puutu tähänkään. Yhteiskunta menee koko ajan huonompaan suuntaan, mutta ministerit seuraavat tapahtumia tumput suorina suu supussa. Ihan sama, onko meillä hallitusta vai ei.
OL3 syö enemmän rahaa kuin tuottaa, jatkuvasti rikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan sä nytkin tehdä 10snt kiinteän diilin ja paukutella henkseleitä kuinka halbaa.
10 senttiä ei ole halpaa. 5 oli ihan riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
OL 3 taitaa tuottaa 14% Suomen sähkötarpeesta. Kun se on pois niin korotus 800%. Millainen asiantuntija nuo hinnat laskevat.
Sellainen, joka tietää että sähkön tuotannon ja kulutuksen täytyy olla tasapainossa. Se ei ole leipää, jota voi ottaa hetkeksi varastoon, vaan se pitää tuottaa just heti joka ikinen sekunti kulutuksen mukaan. Jos kulutus ylittää tuotannon, koko sähköverkko kyykkää.
Luulisi tuon tähän vuoteen mennessä tietävän. Tai ehkä tiedätkin, kunhan tykkäät mouhottaa.
Pääkatkaisijasta vain virta pois koko päiväksi
Persut nostaa sähkön hintaa. Elinkeinoministeri on persu, eli heille kuuluu myös energia asiat. Persujen mielstähän hallitus vaikuttaa sähkön hintaan ainakin viime hallituskaudella
Tiistaina klo 16 maksaa 80 senttiä kWh! Onkin nolottanut maksaa alle 10 senttiä lähes koko syksyn.
Pitää työntekijöiden ruveta hinnoittelemaa seuraavan päivän tuntihinnat pörssissä!
Talvella 100€ tunti olisi sopiva! Ammatilliitot hopi hopi seuraavalla liittokierroksella!
Vierailija kirjoitti:
Venäjä oli se, halvin ja suurin maa josta sähköä ostettiin pahimpiin kulutuspiikkeihin. Suomessa uskottiin sen varassa tuulivoiman autuuteen ja kun Ukrainan sota alkoi loppui venäläinen sähkö. Lisäksi vihreät ajoivat alas monta suomalaista voimalaa jotka toimivat turpeella tai kivihiilellä. Vihreät kyllä yrittivät ajaa myös ydinvoiman alas, siitä on muistolaattakin helsingissä.
Tuulivoima tuottaa kun tuulee ja kun ei tuule ei sähköäkään ole, siihen ei tarvita kuin ydinvoimalaitoksessa pieni vika tyynenä pakkaspäivänä, niin hinta on pilvissä
Voisipa jopa miettiä, että olivatko vihreät venäjän asialla
96 snt/kWh.