Olen jonkun aikaa syönyt maustamattomia jugurtteja ja nyt maistoin
Jotain valion maustettua ja ai sastana kun oli imelää! Varmaan 10 sokeripalaa lusikallisessa. Huuhdoin viemäriin ja otin viilin puolukoilla. Maistuu ihanan raikkaalle.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Apna söisin viiliä sijasta. On tarpeeksi hapanta ja voi itse maustaa maun mukaan.
Voi jeesus mikä urpå taas.
Luovutin jo kauan sitten asiallisen maustetun jugurtin etsimisen. Aivan liian monta kertaa hyvän löydyttyä se katosi kaupasta melkein samantien kuin tuli. Välillä olisi kiva kaataa vaan suoraan purkista valmis tavara kuppiin sen sijaan, että säätää pakastemarjapussien kanssa saadakseen maustamattomaan makua.
Mulle kelpaa bulgarian jogurtti ja sekin vesimelonin ja viinirypäleiden kanssa tai valion ab-jogurtti marjaisalla myslillä. Useat hedelmät/marjat ei maistu riittävästi jogurtin seassa, tuntuu turhalle maustaa niillä, jos maistuu samalta kuin ilman niitä. Joskus maistoin jotain turkkilaista ja herrajestas, miten rasvasta oli ja maku aivan kauhee. Monet muutkin on ihan hirveen makusia. No onneksi en ole jumittunut vain yhteen tyyliin vaan syön myös maustettu jogutteja, proteiinirahkoja, viiliä, piimä erilaisilla lisukkeilla. Ärsyttää, että muiden pitää arvostella toisten syömisiä. Hyvin ahdasmielistä tuollainen.
Proteiinirahkat vasta hirveitä on.
Maustamattomaan raejuustoa ja mustikoita, nam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin jotenkin vahingossa olen vieroittunut sokerista. En juo limuja ollenkaan enkä popsi makeisia, kokkailen omat ruoat pääosin. Ja kyllä, jogurtti, jopa ne ns. vähäsokeriset kuten metsämansikka on aivan överimakeita, menee päähän (sokerihumala). Puhumattakaan kuin joku hetki sitten kävin kotipizzassa syömässä ja lounaan juomaksi sai colaa, ei saanut vaihtaa maitoon, niin huhhuh, toki olisi voinut ottaa jonkun zero version tjk mutta se perinteinen kokis oli kuin olisi juonut nesteytettyä sokeria. Eikä ne zerot ym ole sen terveellisempiä.
Ihminenhän ei tarvitse sokeria.
Kyllä ihminen tarvitsee sokeria, mutta sitä on ihan liikaa elintarvikkeissa. Kohtuus on avainsana.
Ihminen ei tarvitse varsinaisesti sokeria vaan hiilihydraatteja ja niitä saa vaikka leivästä.
Vierailija kirjoitti:
Luovutin jo kauan sitten asiallisen maustetun jugurtin etsimisen. Aivan liian monta kertaa hyvän löydyttyä se katosi kaupasta melkein samantien kuin tuli. Välillä olisi kiva kaataa vaan suoraan purkista valmis tavara kuppiin sen sijaan, että säätää pakastemarjapussien kanssa saadakseen maustamattomaan makua.
Mitä säätämistä siinä nyt on? Onpa monimutkaista ottaa marjoja pakkasesta jugurtin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Proteiinirahkat vasta hirveitä on.
Maustamattomaan raejuustoa ja mustikoita, nam.
Valion mansikka on hyvää. Muut jätän hyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ON pahoja.
ja tajuttoman epäterveellisiä. Sama kuin karkkia söisi.
Noh esimerkiksi minä en syö karkkia, joten maustettu jogurtti pari kertaa viikossa sallittakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin jotenkin vahingossa olen vieroittunut sokerista. En juo limuja ollenkaan enkä popsi makeisia, kokkailen omat ruoat pääosin. Ja kyllä, jogurtti, jopa ne ns. vähäsokeriset kuten metsämansikka on aivan överimakeita, menee päähän (sokerihumala). Puhumattakaan kuin joku hetki sitten kävin kotipizzassa syömässä ja lounaan juomaksi sai colaa, ei saanut vaihtaa maitoon, niin huhhuh, toki olisi voinut ottaa jonkun zero version tjk mutta se perinteinen kokis oli kuin olisi juonut nesteytettyä sokeria. Eikä ne zerot ym ole sen terveellisempiä.
Ihminenhän ei tarvitse sokeria.
Kyllä ihminen tarvitsee sokeria, mutta sitä on ihan liikaa elintarvikkeissa. Kohtuus on avainsana.
Ihminen ei tarvitse varsinaisesti sokeria vaan hiilihydraatteja ja niitä saa vaikka leivästä.
Ei tarvitse hiilihydraattejakaan, koska maksa osaa valmistaa tarvittavan määrän glukoosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ruokaa roskiin/viemäriin!!! Olisihan sen voinut käyttää laimennettuna. Oikeasti, ei ruokaa saa tuhlata. menu sun holier than thou nyt huti.
Samaa mieltä, ettei ruokaa saa tuhlata. Mutta nuo sokerijugurtit ovat syötäväksi kelpaamatonta sotkua. Sama kai se huuhtooko ap sen purkista viemäriin vai oksentaako sen sinne?
Sekoittaa siihen maustamattomaan pienissä erissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä säätämistä siinä nyt on? Onpa monimutkaista ottaa marjoja pakkasesta jugurtin päälle.
Onhan niitä valmiita voileipiäkin kaupoissa kun joillekin on liian työlästä höylätä juustoa reissumiehen väliin itse. Marjoista nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä valmiita voileipiäkin kaupoissa kun joillekin on liian työlästä höylätä juustoa reissumiehen väliin itse. Marjoista nyt puhumattakaan.
Mulla ei ole autossa juustohöylää eikä pakastemarjoja.
Rouhittu manteli, pähkinä ja hunaja maustamattomaan ai että on taivaallista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ruokaa roskiin/viemäriin!!! Olisihan sen voinut käyttää laimennettuna. Oikeasti, ei ruokaa saa tuhlata. menu sun holier than thou nyt huti.
Samaa mieltä, ettei ruokaa saa tuhlata. Mutta nuo sokerijugurtit ovat syötäväksi kelpaamatonta sotkua. Sama kai se huuhtooko ap sen purkista viemäriin vai oksentaako sen sinne?Sekoittaa siihen maustamattomaan pienissä erissä.
Ja tekee siitä maustamattomastakin syömäkelvotonta?! En suosittele. Paska on paskaa, ei se muutu kaviaarin päällä kaviaariksi.
Maustamaton jogurtti on parasta, etenkin Suomen alkuperäiskarjan tai -vuohen maidosta tehty. Siihen lisää sitten jotain hedelmää tai marjaa.
Oikea Kreikassa valmistettu jogurtti kuten Fage 5 % on sekin hyvä.