Olen jonkun aikaa syönyt maustamattomia jugurtteja ja nyt maistoin
Jotain valion maustettua ja ai sastana kun oli imelää! Varmaan 10 sokeripalaa lusikallisessa. Huuhdoin viemäriin ja otin viilin puolukoilla. Maistuu ihanan raikkaalle.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Ne ON pahoja.
ja tajuttoman epäterveellisiä. Sama kuin karkkia söisi.
Maustamaton on hyvä. Pilkon omenan sinne sekaan. Ihmettelen suuresti miks väki ostaa ja syö niitä maustettuja. Todella imeliä. Ja kauheesti eri makuja.
Niistä tulee siedettäviä, kun laittaa puolet ja puolet piimää ja jugurttia.
Maistoin kreikkalaista jogurttia jossa oli appelsiinihillopohja ja oli hyvää. Kirsikka tuntui vähän imelältä.
Ja lapsille syötetään niitä päiväkodissakin. Ja sitten ihmetellään kun ei maustamaton jugurtti marjoilla maistu.
Minäkin jotenkin vahingossa olen vieroittunut sokerista. En juo limuja ollenkaan enkä popsi makeisia, kokkailen omat ruoat pääosin. Ja kyllä, jogurtti, jopa ne ns. vähäsokeriset kuten metsämansikka on aivan överimakeita, menee päähän (sokerihumala). Puhumattakaan kuin joku hetki sitten kävin kotipizzassa syömässä ja lounaan juomaksi sai colaa, ei saanut vaihtaa maitoon, niin huhhuh, toki olisi voinut ottaa jonkun zero version tjk mutta se perinteinen kokis oli kuin olisi juonut nesteytettyä sokeria. Eikä ne zerot ym ole sen terveellisempiä.
Ihminenhän ei tarvitse sokeria.
Ei ruokaa roskiin/viemäriin!!! Olisihan sen voinut käyttää laimennettuna. Oikeasti, ei ruokaa saa tuhlata. menu sun holier than thou nyt huti.
Vierailija kirjoitti:
Maustamaton on hyvä. Pilkon omenan sinne sekaan. Ihmettelen suuresti miks väki ostaa ja syö niitä maustettuja. Todella imeliä. Ja kauheesti eri makuja.
Joo kauhee miinus kun on kauheesti eri makuja. Minähän syön vain yhtä makua nih!
Ne on kauheita. Myös monet muut entiset herkut maistuu jotenkin valjuilta sen jälkeen kun radikaalisti vähensin sokerin määrää. En siis kokonaan luopunut mistään mutta tiukat rajat pitemmällä aikavälillä ja aikaa muutoksen huomaamiseen meni yli puoli vuotta.
Ostin vaniljajogurttia vaihteeksi ja oli ylimakeaa.
Maustamaton on parasta puolukan kanssa, vähän talkkunaa päälle.
Vitsihän on siinä että se sokerimössö on puolet halvempaa.
Ainoa selitys että on niin huonolaatuista jugurttia ettei maistuisi sellaisenaan. Tulee myös sellasia happamia röyhyjä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin jotenkin vahingossa olen vieroittunut sokerista. En juo limuja ollenkaan enkä popsi makeisia, kokkailen omat ruoat pääosin. Ja kyllä, jogurtti, jopa ne ns. vähäsokeriset kuten metsämansikka on aivan överimakeita, menee päähän (sokerihumala). Puhumattakaan kuin joku hetki sitten kävin kotipizzassa syömässä ja lounaan juomaksi sai colaa, ei saanut vaihtaa maitoon, niin huhhuh, toki olisi voinut ottaa jonkun zero version tjk mutta se perinteinen kokis oli kuin olisi juonut nesteytettyä sokeria. Eikä ne zerot ym ole sen terveellisempiä.
Kyllä ihminen tarvitsee sokeria, mutta sitä on ihan liikaa elintarvikkeissa. Kohtuus on avainsana.
Kun tottuu maustamattomaan jogurttiin, maustetut jogurtit maistuvat tosiaan sokerilitkulle. Olen itse lopettanut lisätyn sokerin syönnin kokonaan ja on ollut jännä huomata, miten esim. jotkut hedelmät (banaani, kiivi jne.) maistuvat nykyään todella makealle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ruokaa roskiin/viemäriin!!! Olisihan sen voinut käyttää laimennettuna. Oikeasti, ei ruokaa saa tuhlata. menu sun holier than thou nyt huti.
Samaa mieltä, ettei ruokaa saa tuhlata. Mutta nuo sokerijugurtit ovat syötäväksi kelpaamatonta sotkua. Sama kai se huuhtooko ap sen purkista viemäriin vai oksentaako sen sinne?
Apna söisin viiliä sijasta. On tarpeeksi hapanta ja voi itse maustaa maun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihminen tarvitsee sokeria, mutta sitä on ihan liikaa elintarvikkeissa. Kohtuus on avainsana.
Pärjää aivan hyvin ilman niitä sokereita mitä peruselintarvikkeissa yleensä on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi. Hiilihydraatteja kyllä mutta niitä saa muutoinkin kuin sokerista joka on syöpäriski.
Juu ne on aika tykkiä roinaa jos ei oo tottunu