Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini tunkee nokkansa joka asiaan

Vierailija
18.11.2023 |

En oikeasti jaksa sitä. Hän soittelee joka päivä, vaikka en edes vastaa joka kerta. Eikä ikinä ole mitään asiaa, kunhan soittelee ja höpöttäisi tuntikausia, jollen löisi luuria korvaan. 

Hänelle ei voi kertoa mitään asiaa ilman, että alkaa ohjeistaminen. Olen pian 40-vuotias ja asunut omillani jo aika hyvän tovin, lapsiakin löytyy ja mies, mutta äitini ohjeistaa kuin teiniä. Viimeksi kerroin, että aiomme ostaa uuden auton. Voi luoja mikä ralli siitä lähti. Hän soitti joka päivä ja laittoi useita viestejä päivässä kun linkkasi mielestään kivoja autoja, kertoili ummet lammet kuinka auto pitää ostaa ja mitä myyjälle sanoa, jankkasi jankuttamistaan autoista. En pyytänyt apua auton ostoon, sanoin vain, että katselemme uutta autoa. 

Sama kaava toistuu aina. Ihan sama, mitä kerron, hän aloittaa neuvomisen, pätemisen ja jankutuksen. Ei kuuntele ikinä mitä sanon, kohteliaat kiellot ei ikinä auta, vaan minun pitää olla suorastaan törkeä, että menee kaaliin. Jos sanon, että en halua hänen 40v vanhoja lautasia, se ei auta, vaan hän tuo ne silti ovelleni ja minun pitää hänen nähtensä heittää ne roskiin, että tajuaa. Lastenhoitovinkeistä en jaksa edes aloittaa.

Sitten itketään minulle kun olen kiittämätön enkä kuuntele. Hän ei itse kunnioita minua aikuisena, vaan kohtelee kuin keskenkasvuista, vaikka olen koko aikuisikäni saanut pärjäillä itsekseni äitini keskittyessä viininjuontiin. Nyt kun on ollut selvänä pari vuotta, hän vissiin yrittää ottaa jotain äitiroolia taas tunkemalla joka asiaan. 

Hermo menee...

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerro kokeeksi suunnittelevasi äitisi hautajaisia. Jos suu ei mene suppuun, pyydä ohjeet kirjoitettuna.

Vierailija
22/23 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se teidän lasten roikkuminen on?

Toistuvaa taloudellista hyväksikäyttöä. Muuten ovat kuin ei oltaisikaan hengissä, mutta aina kun on oma elämä pilattu ilmaannutaan äidin ja isän helmoihin uhriutumaan ja hakemaan apua. Kun on viety tuhkatkin pesästä niin taas on kuin ei tuntisikaan.

Tähän on yksinkertainen ratkaisu: lakatkaa antamasta rahaa ja pelastamasta aikuisia ihmisiä omalta tyhmyydeltään. Vain silloin voivat opetella viisaammaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini on aivan samanlainen. Olen 53 vuotias ja äitini 84. Siitä lähtien kun kasvoin murrosikäään, on äitini haukkunut ja moittinut aivan kaikkea minussa ja elämässäni. Olen ihan kunnollinen kansalainen; hoidan perheeni ja työni ja olen ihan tykätty ihminen tuttujen keskuudessa. Mutta äitini vain keksii vikoja minussa. Äitini oli tosi hyvä mumma minun ja veljeni lapsille, siitä kiitos. Mutta nyt kun kun lapsenlapset ovat nuoria aikuisia; niin jopas ovat hekin vikoja täynnä ja kaikki tekevät vain vääriä asioita. Kaikkien opiskelut ja työt ja seurustelukumppanit ovat huonoja. Äitini on karmea ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi