Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saa yksin kannettua 70 kg painavan esineen portaita alas?

Vierailija
18.11.2023 |

Eräs kuntoiluväline pitäisi kantaa kerrosta alemmas. Ei ole lähellä ketään jota voisi pyytää apuun. Miten te muut yksinasuvat selviätte jos pitää kantaa/siirtää jotain painavaa? 

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Nokkakärry. Jokaisella yksinasuvalla pitäisi tuo olla.

Vierailija
22/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anaboolia kannikkaan ja muutama päivä vielä kuntoilua, ei paina sitten mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsiin voi laittaa tueksi siteitä ja pitävät hanskat, joista ei liuu. Joustoside joka tarttuu itseensä, saa apteekista. Tai sellainen mitä kuntosalilla käyttävät. Rannesuojatkin ok. Voi myös katsoa onko teräviä osia laitteessa ja suojata pehmukkeilla tiiviisti.

Vierailija
24/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ai mä luulin että sala-poikaystävä pitäs saada pois...

Ruumis?

Vierailija
25/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet hyväkuntoinen kuntoilija, niin laita siihen köydestä henkselit, nosta selkääsi ja kävele alakertaan. Varo kuitenkin portaissa, ettet kaadu eteenpäin. Laitteesta riippuen toinen vaihtoehto on kääriä se paksuihin mattoihin ja ja hinata lattiaa ja portaita pitkin alas paikalleen. Portaissa täytyy tietysti olla jarrumiehenä yläpuolella ja käyttää köyttä taas hyväkseen. Palokuntien miehillä on ainakin ennen ollut kantoliinoja, taitoja sekä haluja auttaa pientä korvausta vastaan painavien tavaroiden siirrossa vapaa-aikanaankin.

Vierailija
26/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse raahasin crosstrainerin kolmanteen kerrokseen. Paketti painoi 50 kiloa. Se oli helppo raahata pakettina, kun liu'utti sitä askelmien kulmia pitkin vain.

Vierailija
27/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saisi varmaan mitenkään. Alaspäin on hankalampi. Nokkakärryt muuten, mutta olen itse 50kg, niin ei saisi pidettyä kiinni niin, että se lasti ei vie perässään. Kokemusta on, oli tosin alamäki ja sain kyllä kiinni pidettyä. Mutta liu uin vaan sen perässä maata pitkin. :D Jaloillaan kyllä kestin, mutta varmaan koomisen näköistä. Ohjasin häkkyrän nurmikolle, niin sain pysähtymään, oli rullakon tyylinen kapistus. 

WhaaaTtt?? 50kg Nainen?? Luulis löytyvän nopeasti pieni armeija miehiä auttamaan.

Pläskit pärjää itekseenkin. Ei kiinnostele yhtään.

Näin se vaan menee..

Vierailija
28/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siitä saa hyvän otteen, viritä paksusti mattoja tms portaisiin ja ala liu'uttaa. 

Vierailija
29/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan nokkakärry. Ne ovat tosi käteviä painavienkin tavaroiden siirtelyyn, ja maksavat Biltemassa 50€ niin että ei ole iso investointi ostaa sellainen jos sinulla vain on tilaa jossa sitä myöhemmin säilyttää.

Sinun kannattaa kuitenkin lähteä siitä että jos et jaksa tai pysty kantamaan sitä kuntoiluvälinettäsi käsipelillä, niin silloin mikään työkalun hankkiminen ei sinua auta. 70 kilon painoisen tavaran voi viedä monia erilaisia portaita alas porraskärryillä tai nokkakärryillä jos on kokemusta niitten käytöstä ja tietää mitä tekee, mutta 70 kiloa on jo niin painava että jos tekee väärin niin sen kanssa käy huonosti. Älä yritä viedä sellaista painoa portaissa millään itsellesi tuntemattomalla työkalulla, vaan ota varman päälle ja pyydä joku apuun.

Vierailija
30/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saisi varmaan mitenkään. Alaspäin on hankalampi. Nokkakärryt muuten, mutta olen itse 50kg, niin ei saisi pidettyä kiinni niin, että se lasti ei vie perässään. Kokemusta on, oli tosin alamäki ja sain kyllä kiinni pidettyä. Mutta liu uin vaan sen perässä maata pitkin. :D Jaloillaan kyllä kestin, mutta varmaan koomisen näköistä. Ohjasin häkkyrän nurmikolle, niin sain pysähtymään, oli rullakon tyylinen kapistus. 

WhaaaTtt?? 50kg Nainen?? Luulis löytyvän nopeasti pieni armeija miehiä auttamaan.

Pläskit pärjää itekseenkin. Ei kiinnostele yhtään.

Näin se vaan menee..

Mitä sulla on meitä lihavia vastaan!?! Häh??

Vierailija
31/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tönäise

Vierailija
32/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ai mä luulin että sala-poikaystävä pitäs saada pois...

Todellakin POIKAystävä, kunnon sintti 70kg..

Vierailija
33/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portaisiin voi tulla lohkeamia. Älä vie yksin. 

Vierailija
34/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu vakuutuksilla, jos yksinäsi koitat moista operaatiota. En kyllä suosittele koittamaan.

Vaarana on, että koko hökötys lähtee käsistä, ehkä jopa sinä itse sen mukana, seiniin tulee möhkäleen muotoinen kolo tai jotain muuta vastaavaa. Älä siis yirtä.

Vierailija
35/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mite sen sait sinne ylös? Samoin saat sen alas. Kyllä sen kait osiin saa.

Vierailija
36/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä painovoima sen alas hoitaa.

Vierailija
37/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi ruista ranteessa, siirtäisin ehkä ensin toisen pään alemmalle portaalle, sitten toisen pään sille samalle portaalle ja niin edelleen. Mutta laitteesta kiinni pitäminen siinä välissä, kun se laite on vinossa niiden kahden portaan välillä, vaatii voimaa sen verran paljon, etten kyllä koittaisi sellaista operaatiota kuin näin mielikuvituksessani vain.

Vierailija
38/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vanerilevy alle tai matto, vähän kerrallaan.

Vierailija
39/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mahdoton ole luiskaa pitkin, mutta se pitää rakentaa ensin niille portaille ja vintturoida paksulla köydellä portaiden yläpäähän kiinni jotta voi löysätä siitä vähän kerrallaan, tarvitsee jonkin silmukkalenkin avuksi ettei pääse karkaamaan. 

Tällä konstilla tekisin, kokemusta ei tosin ole.

Vierailija
40/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Älä edes yritä. Työn puolesta tulee aika paljon roudattua, myös portaissa. Mutta 70kg painoisissa on aina kahvat ja useampi mies kantamassa. Tai sitten valjailla ja hihnoilla kaksi miestä. 

Laite osiin ja palanen kerrallaan.