Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan kotisi viikkosiivous vie aikaa ja mikä on kotisi koko?

Vierailija
02.01.2007 |

Mietin tässä paljonkohan sitä viitsisiä käyttää aikaa viikossa kodin siivoukseen...koti on 140 neliötä. Nyt siivoan aivan liian vähän ja huolimattomasti. Paljonkos teiltä muilta menee aikaa viikkosiivouksiin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatimatonta 40,5 neliön kämppääni. ei tainnu tästä olla sulle apua...

Vierailija
2/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse siistin silloin tällöin paikkoja. N. 100 neliötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä siistin huoneet kuntoon. N. 2-3 krt viikossa imuroin. Wc:t tarpeen mukaan. Aika usein nykyään, kun vaj. 3-vuotias heiluu pottansa kanssa siellä...

Jtv siivoan laiskemmin eli mattojen välistä muut huoneet, keittiön matot laitan ulos. Pyyhkäisen pölyt, siivoan vessat ja tietysti imuria käytän aluksi.

Jtv, eli silloin kun on " oikea" siivouspäivä, lähtee kaikki matot ja liinat pöydiltä ulos. Pölyt, wc:t, lattiat, huoneiden ovet, keittiön kaappien ovet.

Sellaista meillä päin.

Vierailija
4/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on jtv???

Vierailija
5/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asunto 115m2. Viikkosiivous (sis. imurointi, lattioiden pesu, matot ulos, wc:t ja pölyjen pyyhintä) 1x vkossa ja aikaa menee ehkä 3h jos on rivakka.

Silloin tällöin otan yhden huoneen kerrallaan tyyliin katosta lattiaan, eli ikkuna, kaapit, laatikot, verhot pesuun jne. Näin kukin huone pääsee suursiivottavaksi parisen kertaa vuodessa. Toimiva juttu, suosittelen!

Vierailija
6/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viikkosiivoukseen (la tai su) menee noin tunti, kun minä ja mies siivotaan molemmat rivakasti ja 2 lasta avustaa sen mitä osaavat (keräävät leluja, riehuvat pölyrätin kanssa jne). Meillä siinä tunnissa imuroidaan ja vedellään lattiat mopilla, pyyhitään pölyt ja pinnat muutenkin puhtaaksi, pestään kylpyhuone (pytty, lavuaarit, amme, lattia pyyhitään) sekä peilit ja lasiovet, siinä kai se.

Lisäksi teen pikaimuroinnin keskellä viikkoa eteisessä, olkkarissa ja keittiössä.

Hyvin pärjäämme näin ja siistiä on! Mutta meillä on myös karsittu kaikki turhat tavarat, huonekalut jne, 100m2 ja avaraa tilaa on paljon ts. helppo siivota ja mopata.

Vierailija
7/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on yritetty karsia tavaroita ja pitää koti helposti siivottavana, mutta on meillä silti aika paljon kaikkea turhaakin, mikä vaatii ylimääräistä pölynpyyhintää. Tähän asti pölynpyyhkimiset ovat jääneet aika vähäisiksi ja siivous on ollut lähinnä imurointia sekä vessojen ja keittiön puhtaanapitoa. Ehkä joku 2-3 tuntia voisi olla meille realistinen aika irrottaa siivoukseen, pientä siivoustahan rätti kädessä tulee tehtyä koko ajan, ainakin keittiössä.

Siivoaisin mielelläni tarkemmin, mutta vielä pitää yrittää löytää aikaa ja tilaisuus siihen, sillä pieni lapsi jaloissa ei oikein anna mahdollisuutta kovin tehokkaaseen työskentelyyn.

kiitos vastauksista! ap

Vierailija
8/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan harrastanut viikkosiivouksia, vaan siivoan silloin kun on tarvetta.

Vierailija
9/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesen lattiat, pyyhin pölyt ja pesen vessat (2kpl) pari kertaa joka viikko. Aikaa menee per kerta max 1,5 h. Neliöitä 100.

Vierailija
10/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistin joka päivä paikkoja. Keräilen leluja lattioilta. Imuroin jokapäivä (omakotitalo 250 m2 ja 3 koiraa) pölyt pyyhin tarpeen mukaan.

Vessan pesen joka päivä. Ja peilit heti kun huomaan sormen jälkiä.

Tykkään siivota.

Vierailija
11/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siivoa kukaan muu kuin minä. Imuroin muutaman kerran päivässä. Mattoja käyn kopistelemassa ulkona joskus, jos ehdin. Isompia en ollenkaan. Pölyjä en pyyhi juuri koskaan. Liinoja emme käytä. Asunnon koko 110 neliötä ja lapsia neljä alle kouluikäistä, joista yksi vauva ja kolme ala-asteikäistä. Mieskin on, mutta hän ei osallistu siivouksiin millään tavalla, edes astioiden raivaamiseen pöydästä. Imuroinut on pari kertaa kymmenen 12 vuoden aikana tilanteessa, jolloin joku lapsista on rikkonut lasin tai pudottanut jauhopussin lattialle enkä minä ole ollut kotona. Siivouksiin menee aikaa niin paljon kuin ehtii pistää. Meillä ei ole koskaan siistiä.

Vierailija
12/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neliöitä kaiken kaikkiaan 280, joista asumisneliöitä 140. Nykyään teen yleensä niin että siivoan torstaina alakerran ja perjantaina yläkerran. Ei sitten mene koko päivää.

Mies on sanonut että, jos haluan siivoojan, niin se hankitaan. Mutta vielä en ole halunnut. Mä olen tällä hetkellä kotona yhden lapsen kanssa, ja siivoaminen on sujunut ihan hyvin vaikka lapsi on " jaloissa" . Muuten en nyt niin siivoamisesta tykkää, mutta mulla on aikaa.

Joka päivä teen kuitenkin jotain, joten koti ei ihan kauheessa sotkussa ole koskaan. Iltaisin esim. pistän keittiön kuntoon, niin on kiva aamulla herätä. Vanhempi lapsi siivoaa oman huoneensa ja on hänellä muitakin kotitöitä mitä pitää tehdä.

Rutiinit auttavat tässäkin hommelissa!

Vierailija
13/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinpinta-ala n 185m2 ja kotona päivällä sotkemassa kolme alle eskari-ikäistä + minä. Pelkässä suhteellisen hyvässä imuroimisessa menee jo n. 1,5-2h, sen teen kerran-pari viikossa, keittiön ja ruokailutilan lattiat yritän imuroida useammin (silloin kun alkaa häiritsemään). Lattioita pesen liian harvoin, n. 1 x kk. Vessat pesen kun alkaa häiritsemään, eli ehkä joka kolmas päivä.

Viikkoaikaa en osaa sanoa kun teen kokoajan jotakin, kaksi vanhinta lasta siivoaa oman huoneensa.

Vierailija
14/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen viikko käy siivooja 2 tuntia, joka toinen viikko siivoan itse 30 min. Tässä ei ole mukana lakanoiden vaihto eikä päivittäinen keittiön siivous ja tavaroiden järjestely paikoilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi