Ammatteja, joihin hakeutumista et ymmärrä?
-Päiväkodin hoitaja
-Narkkareiden hoitaja
Muita?
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Nämä vastaukset on todella typeriä ja täynnä kliseitä.
Jep, kaikkien mielestä kaikki ovat tyhmempiä kuin itse on.
Psykiatri, psykoterapeutti tai psykiatrinen sairaanhoitaja. Kuka jaksaa työskennellä mielenvikaisten kanssa jotka ovat päästänsä sekaisin tai hakevat huomiota tai ymmärrystä järjettömilleen puuhilleen. Nykyinen työntekijäpula ei myös tee alaa yhtään kiinnostavammaksi koska teet mitä tahansa niin haukutaan potilaiden ja omaisten toimesta. Antaa hullujen tulla toimeen keskenään niin kuin parhaaksi näkevät.
Lähihoitaja. Joka toinen on lähihoitaja. Surkea palkka työmäärään nähden. Jatkuva kiire. Itse siivoan työkseni enkä todellakaan vaihtaisi muutamasta satasesta tuohon hommaan. Meidän kahden palkkauksessa on noin pieni ero. Itsellä siisti toimistotyö. Lähihoitajat kaiken hyvän lisäksi vaihtelevat vaippoja ja pesevät ihmisten perseitä. Arvostettavaa. Älkää käsittäkö väärin. Todella arvostettava mutta MINÄ en lähtisi tuohon työhön kun korvaus on niin huono.
Kaikki ammatit mistä on "huutava pula tekijöistä" mutta kummasti palkka on saman verran kuin tuet.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään erityinen ammatti, lähinnä nää jotka pitää omaansa tosi huonona ja ihailee kuitenkin ihan yhtä huonoa vaihtoehtoa. Eli toisin sanoen mikäön ei ole hyvä.
Ja palkan pitäisi olla todella iso eikä mitään tarvitse tehdä ja jos olisi noin niin sitten olisi tylsää kun ei ole haasteita. Ja jos on niin sekään ei ole hyvä.
Minä etsin juuri tuota jälkimmäistä hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri. Ihan hirveän rankkaa ja iso vastuu. Mietin usein miksi itsekään hakeuduin tälle alalle.
Lääkäri on kyselytutkimuksissa kaikkein arvostetuin ammatti, ja palkka on kohdallaan. Ei siis ihme, että alalle hakeudutaan.
Itselleni lääkärin ammatti olisi täysin no-no. Terveyskeskuslääkäri joutuu katselemaan ja koskettelemaan päivittäin sairaita ihmisiä. Pärskiviä lapsia, ripuloivia päihdeongelmaisia, vahusten märkiviä haavoja... Vaikka erikoistuisi, joutuu tuon silti läpikäymään kandivaiheessa. Ei kiitos.
Lääkäreitä on monenlaisia. Ei kaikki ole kyynärpäätä myöten potilaan sisällä.
Poliisi ja vartijat.
Toki onhan se hienoa käydä 3v koulua valmistua vartijaksi jotta voi työnnellä ostoskärryjä
Vierailija kirjoitti:
av-palstan mode
Eli Uto-Pia Analytics?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ammatit mistä on "huutava pula tekijöistä" mutta kummasti palkka on saman verran kuin tuet.
Duunari elää porvarin seläntaputuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlainen kulttuuri.Ei sillä voi elättää itseään ,mutta senpä takia hakevatkin siihen että valtio elättää.Outoja ihmisiä.
Kulttuuri on yhteiskunnan mittari. Jos menee oikein hyvin niin kulttuuri kukoistaa jos taas menee oikein huonosti niin maalla ei ole kulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Moni on vastannut täällä opettaja. Olen erityisopettaja ja todella tyytyväinen työhöni. Säännöllistä, siistiä sisätyötä ja liksa jo nuorena 4500/kk.
En itse kykenisi eläinrakkaana olemaan eläinlääkäri. Ystäväni on, ja en aina pysty edes kuuntelemaan hänen työasioitaan, koska menevät niin ihon alle.
minä taas en tykkää eläimistä joten en voisi tehdä tuota työtä. Ei paljoa kiinnosta toisten misset ja mustit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri. Ihan hirveän rankkaa ja iso vastuu. Mietin usein miksi itsekään hakeuduin tälle alalle.
Huono humblebrag.
Millä tavalla tämä on muka humblebrag? 😂
Vierailija kirjoitti:
Asianajaja, lähtökohtaisesti rikollisten kanssa tekemisissä kaikki päivät. Joutuu kuulemaan hirveitä juttuja.
Kaikki ei ole rikollisten kanssa tekemisissä. oikeastaan hyvin pieni osa.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ja vartijat.
Toki onhan se hienoa käydä 3v koulua valmistua vartijaksi jotta voi työnnellä ostoskärryjä
Mä opiskelin 3 vuotta talonrakentamista ja pääsin harjan varteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettaja. Toistaa nyt samoja asioita vuodesta toiseen; en voi keksiä tylsempää hommaa. Etenkin jossain peruskoulussa, käyt läpi samat perusasiat joka hiton vuosi. En ymmärrä miten kukaan sellaista haluaa, luulisi kyllästyvän kuoliaaksi pyöriä samojen aiheiden ympärillä vuosikymmeniä!
Ei opettaja enää tee tuota.
Opettaja katsoo, kun lapset leikkivät tietokoneilla ja puhelimilla ja huutelevat vittua. Lapset leikkivät tietokoneilla ja opettajat vastailevat illat pitkät tyytymättömien vanhempien vihaisiin Wilma-viesteihin. Opettajat istuvat kaiken maailman työryhmissä ja palavereissa ja suunnittelukokouksissa monta tuntia viikossa, vaikka niillä ei opettamisen kanssa mitään tekemistä olekaan. Opettaja ei opeta enää. Opettaja ei ole opettaja.
Mistä muuten lapset ovat oppineet vittuaan hokemaan? On ihan totta, että kun lapsilauman ohi kulkee, niin muutaman sekunnin aikana ehtii kuulla vaikka miten monta vittua.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja. Kukaan ei arvosta, joutuu olemaan hirveässä melussa ja hajussa suljetussa tilassa. Puistattavaa.
Työttömyyttä ei ole, palkka voi olla erittäin hyvä esim ammatillisissa kouluissa, pitkä kesäloma, työ on papukaijan lailla helppoa saman toistoa.
Vierailija kirjoitti:
Psykiatri, psykoterapeutti tai psykiatrinen sairaanhoitaja. Kuka jaksaa työskennellä mielenvikaisten kanssa jotka ovat päästänsä sekaisin tai hakevat huomiota tai ymmärrystä järjettömilleen puuhilleen. Nykyinen työntekijäpula ei myös tee alaa yhtään kiinnostavammaksi koska teet mitä tahansa niin haukutaan potilaiden ja omaisten toimesta. Antaa hullujen tulla toimeen keskenään niin kuin parhaaksi näkevät.
Nuoret tytöt katsoo Temppareita ym telkkarista ja ajattelee miten EhanAa olis käsitellä toisten naisten pään sisäisiä mitättömyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen päässyt ikäni puolestani eläkkeelle psykiatrin ja psykoterapeutin töistä. Pidin työstäni, mutta nyt on myönnettävä, että helpottaa kovasti, kun ei tarvitse enää ymmärtää ihan kaikkia. Ja voi jopa sanoa vastaan.
Nämä vastaukset on todella typeriä ja täynnä kliseitä.