Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5 v jouluaattona samanikäisille serkuilleen: mä olen ollut kiltimpi kuin te, mulla on paljon enemmän lahjoja

Vierailija
17.11.2023 |

Noi juu kun hänellä sieltä toiselta puolelta paljon isompi suku, monta tätiä jne.

Miten tällaiset tilanteet ratkaistaan? 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ostakaa niille serkuille enempi lahjoja!

Vierailija
2/19 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten, että kaikkien niiden lasten vanhemmat, jotka viettävät aattoa yhdessä, tulee sopia etukäteen minkä verran suunnilleen paketteja jokainen lapsi saa joulupukilta. Ne lapset, jotka saavat enemmän lahjoja, saavat sitten loput lahjat vaikka siten, kun ne odottavat kotona kuusen alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ratkaistavaa tässä on? Jos lapselle kerrotaan, että pitää olla kiltisti, jotta pukki tuo lahjoja, niin tuohan on vain looginen päätelmä.

Vierailija
4/19 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisissa tilanteissa lahjat jaetaan omassa kodissa.

Ilman tuota lausettakin serkusten lahjat saattavat olla keskenään kovin erilaisia määrällisesti ja/tai laadullisesti. 

Vierailija
5/19 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja kertomalla kehujalle että koulussa viimeistään tulee turpiin kuhuskelijalle!

Vierailija
6/19 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva tyhjäpää insta pissis joka kuolee TIKTOK haasteeseen.

Vierailija
7/19 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, tässähän on menty metsään jo siinä, että lapselle on opetettu lahjoja tulevan kiltteydestä. Me ollaan kerrottu lapsille, että joulupukilta tulee ehkä 1 tai 2 lahjaa ja loput on läheisiltä. Näin lapset ovat voineet kiittää sukulaisia lahjoista sekä ovat ymmärtäneet, miksi jotkut saavat lahjoja enemmän ja jotkut vähemmän.

Vierailija
8/19 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot omille lapsille, että lahjat tulee sukulaisilta. Meidän perheessä on lapsille opetettu, että joulupukkia ei ole oikeasti olemassa, vaan hän ihmisten keksimä satuhahmo ja että jouluna vain leikitään, että pukki tuo lahjat. Oikeasti ne ostetaan kaupasta. Lisäksi lapset on jo hyvin pienenä otettu mukaan ostamaan ja valitsemaan lahjoja serkuilleen. 

Ota sinäkin lapset mukaan kun ostat lahjan sille serkulle, niin lapset voivat sitten nokittaa, että totta kai sulla on lahjoja, kun mekin ostettiin niitä sulle :D 

Lisäksi voit ihan hyvin kertoa, että lahjoja ei saa sen mukaan miten kiltti on, vaan sen mukaan miten paljon on sukulaisia. 

Vierailija
9/19 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt usein, että mitä ajattelevat ne lapset, jotka eivät saa juuri ollenkaan lahjoja ja ovat kuulleet lahjojen tulevan kiltteyden mukaan. Eiväthän lapset voi mitään, jos lahjoja ei tule. Kyllä he kuulevat toisten lasten lahjoista, vaikka perhe viettäisi yksin joulua. 

Vierailija
10/19 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tätä muinaista lasten manipulaatiokeinoa oikeasti käytetään??

Vierailija
11/19 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAAS tää sama stoori. Monenakohan vuonna mä olen tän nyt lukenut 🤔

Vierailija
12/19 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu, joululahjat ja niiden antajat toistuvat joka vuosi. Saat lukea vielä edelleenkin vuosittain näistä. Halutessasi voit toki jättää lukematta.

Vierailija
13/19 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu, joululahjat ja niiden antajat toistuvat joka vuosi. Saat lukea vielä edelleenkin vuosittain näistä. Halutessasi voit toki jättää lukematta.

Jotkut saa tästä stoorista näköjään mahtavat kiksit. Jotenkin niin ihanan pervoa ja epäreilua 🤤

Vierailija
14/19 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siten, että kaikkien niiden lasten vanhemmat, jotka viettävät aattoa yhdessä, tulee sopia etukäteen minkä verran suunnilleen paketteja jokainen lapsi saa joulupukilta. Ne lapset, jotka saavat enemmän lahjoja, saavat sitten loput lahjat vaikka siten, kun ne odottavat kotona kuusen alla.

Tässä syy, miksi emme lähde sukujouluun: ensin pari lahjaa mummolassa, sitten rättiväsyneinä kotiin ja siellä odottaisi loput lahjat kuusen alla. Mieluummin koko riemu kerralla ja virkeänä ilman isovanhempia ja serkkujen perheitä. Jos lahjoja ei saa antaa kerralla, ettei vain kukaan loukkaantuisi liian isosta tai pienestä määrästä, niin mikä hiton monen päivän jatkumo se joulu oikein on? Maailma ei ole koskaan tasapuolinen paikka, kaikkia ei voi miellyttää. Jos toinen perhe hyväksyy vain kierrätyslahjat ja toinen panostaa uusiin urheiluvälineisiin, niin yhteisestä joulusta tulee todella hankala.

Vierailija
15/19 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten tietenkin, että lakkaatte pösilöt yhdistämästä lahjat kiltteyteen.

Vierailija
16/19 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis, tässähän on menty metsään jo siinä, että lapselle on opetettu lahjoja tulevan kiltteydestä. Me ollaan kerrottu lapsille, että joulupukilta tulee ehkä 1 tai 2 lahjaa ja loput on läheisiltä. Näin lapset ovat voineet kiittää sukulaisia lahjoista sekä ovat ymmärtäneet, miksi jotkut saavat lahjoja enemmän ja jotkut vähemmän.

Meillä napsitaan paketeista pois ne "hyvää joulua Miinalle mummilta" -laput, koska jos ei kykene antamaan lahjaa kerjäämättä kiitosta, niin on kaukana joulumielestä. Ensin minä kiitän, kun mummi antaa lasten lahjat minulle piilotettaviksi, sitten mies kiittää äitiään ja vielä lapsen pitäisi kiittää jostain sellaisesta, mitä ei halua. Yksi kiitos saa luvan riittää!

Vierailija
17/19 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siten tietenkin, että lakkaatte pösilöt yhdistämästä lahjat kiltteyteen.

Me yhdistetään työhön: Pekan vanhemmat käy töissä ja tienaa, siksi Pekka sai näin paljon lahjoja. Matin vanhemmat ei käy töissä, he pyysi lahjat FB:n lahjaryhmästä ja sai noin paljon kaikkea.

Vierailija
18/19 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä syy, miksi emme lähde sukujouluun: ensin pari lahjaa mummolassa, sitten rättiväsyneinä kotiin ja siellä odottaisi loput lahjat kuusen alla. Mieluummin koko riemu kerralla ja virkeänä ilman isovanhempia ja serkkujen perheitä. Jos lahjoja ei saa antaa kerralla, ettei vain kukaan loukkaantuisi liian isosta tai pienestä määrästä, niin mikä hiton monen päivän jatkumo se joulu oikein on? Maailma ei ole koskaan tasapuolinen paikka, kaikkia ei voi miellyttää. Jos toinen perhe hyväksyy vain kierrätyslahjat ja toinen panostaa uusiin urheiluvälineisiin, niin yhteisestä joulusta tulee

Me ollaan yleensä joulu keskenämme, mutta välipäivinä mennään sukuloimaan. Ja koska matkat on pitkät, isovanhemmat elää hetkessä ja posti maksaa maltaita, lapset saa joululahjoja usein vielä molemmissa mummoloissakin. Eli meillä joulu tosiaankin jatkuu monta päivää.

Vierailija
19/19 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan aina siskon kanssa sovittu lasten lahjojen määrä. Mun lapset saa enemmän, mutta mun isänpuolen suvun lahjat avataan isän äidillä joulupäivänä, eikä lasten serkut tuu sitten pahamieli siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä