Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä erosin kirkosta, mutta uskon Jumalaan. En vain usko kirkkoon tämänhetkisenä sielujen pelastajana.

Vierailija
02.01.2007 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai se kirkko (siis uskovien mielestä) mitään sieluja pelasta.

Vierailija
2/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä kaksinaismoralismiasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luterilaiset ovat liberaalimpia.

Vierailija
4/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisaalta kaste ei pelasta vaan usko jeesukseen kristukseen ja hänen sovitustyöhönsä. Niin ja kirkkoon kuuluminenkaan ei ketään pelasta.

terveisin ev. lutti.

Vierailija
5/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta kirkollisverolla kustannetaan mm. erilaisia kerhoja, autetaan syrjäytyneitä yms.

Vierailija
6/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman osuuteni köyhien auttamisesta suoritan suoraan pelastusjärjestöille enkä kirkolle jolla on ihan alkukantaiset ajatukset auttamisestakin. Joskus voisi ajatella hieman omilla aivoillaankin kun Jumala on sellaiset antanut eikä hokea opittua mantraa.

Vierailija
7/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. lapsenne ei käy kerhoissa tai muskareissa tmv. Olen ihan tapauskovainen ja maksan veroni, että voin hyvällä omalla tunnolla käyttää myös kirkon tarjoamia palveluita.

Vierailija
8/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tulen toimeen ilmankin :)

AP

Vierailija
9/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tunnet syyllisyyttä ja tarvetta selitellä ratkaisuasi. Et varmaan ostanut lapsellesikaan raketteja.

Vierailija
10/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityt yhteisöt rikkoisivat räikeästi kristinuskon perusperiaatteita, jos eivät toivottaisi tervetulleiksi toimintaansa ketä hyvänsä, uskontokuntaan katsomatta. Eli hyvällä omallatunnolla saa osallistua kirkon toimintaan, vaikka ei maksaisi veroja!

Vierailija
11/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkkoa instituutiona. Jumalauskon kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Metsä on huomattavasti aidompi kirkko kuin hieno rakennus.

Kas kun maailmassa on niin paljon muitakin uskovaisia, jotka ei kuulu luterilaiseen kirkkoon. Jokaisella on valinnanvapaus.

Ja itse asiassa kirkkoon taitaa kuulua enemmän ihmisiä, jotka ei usko Jumalaan vaan kuuluvat siihen tavan vuoksi tai siksi, että saavat kirkkohäät.

Vierailija
12/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-11-

Vierailija
13/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todellakin olen osallistunut elämäni aikana enemmän hyväntekeväisyyteen kuin suurin osa ihmisistä, mutta mitäpä minä sitä tässä vakuuttelen. Tiedän vain ihan kokemuksesta että kirkosta ei välttämättä saa mitään apua tarvitseva (been there, seen that).

Se ei ole minun henkinen kotini, se on jossain muualla. Miksi sitten maksaa niitä veroja turhaan? Mieluummin maksan muualle.

AP

Vierailija
14/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi, että kirkon työntekijät edustavat monesti niin ikävää kaksinaismoralismia, etten halua sellaista katsoa. Minulla on tosi ikäviä kokemuksia esim. papeista, jotka lähentelevät murrosikiäisiä tyttöjä ym.

Pidän silti sydämessäni ja toiminnassani keskeisenä monia kristillisiä arvoja, esim. lähimmäisenrakkautta (teen säännöllistä hyväntekeväsyyttä).

Olen sitä mieltä, että hyvää elämää voi elää ilman kirkkoon kuulumistakin ja huonoa elämää voi elää, vaikka olisi kuinka kristitty. Jos joudun helvettiin sen takia, etten enää maksa kirkollisveroa niin sille ei sitten voi mitään, mutta mielestäni se on moraalinen vääryys.

Vierailija
15/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä henkilökohtaisesti olen kuitenkin sitä mieltä ettei palveluita tarvitse niiden käyttää, jotka eivät ole niistä myöskään valmiita maksamaan. Minä maksan oman osani, maksakoot toiset omansa. Kirkosta eroaminen ei kai ole varsinaisesti mitenkään yleisempää alhaisimmissa tuloluokissa?

Vierailija
16/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kirkkoa instituutiona. Jumalauskon kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Metsä on huomattavasti aidompi kirkko kuin hieno rakennus.

Kas kun maailmassa on niin paljon muitakin uskovaisia, jotka ei kuulu luterilaiseen kirkkoon. Jokaisella on valinnanvapaus.

Ja itse asiassa kirkkoon taitaa kuulua enemmän ihmisiä, jotka ei usko Jumalaan vaan kuuluvat siihen tavan vuoksi tai siksi, että saavat kirkkohäät.

Vierailija
17/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. työttömät vie lapset hoitoon, vaikka maksavat todella pienen prosentin veroja peruspäivärahastaan.

Kotiäidit vie esikoiset hoitoon, vaikka maksavat äitiyspäivärahasta tai kotihoidontuesta vain erittäin pienen prosentin veroja.

Samoin käytetään sairaalapalveluita, mielenterveyspalveluita yms.

Pitäiskö heiltäkin evätä oikeus käyttää palveluita, koska eivät maksa niistä kuin pienen minimin.

Vierailija
18/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän pienituloiset maksavat yhteiskunnan tarjoamista palveluista tulojensa mukaan. Jos et ole huomannut, niin kyllähän kirkollisverokin maksetaan prosenttiosuutena tuloista. Se ei ole kiinteä, kaikille yhtä suuri maksu.

-11-

Vierailija
19/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- päiväkerhot lapsille

- diakoniatyö

- köyhien auttaminen

- yms...

eli ihan hyvää ne veromarkat menee vaikka ei itse mikään himouskis oliskaan!

Vierailija
20/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tajua miksi kaikki HUUTAA JEESUSTA APUUN!! sehän oli vain yksi profeetta muiden joukoussa :D että silleen.