Vanhempi työkaveri käskytti mua tyhjentämään roskikset
"Tekisit muutakin kun istuisit".
Menikö ihan oikein? Olin ajatellut tyhjentää ne juuri ennen vuoronvaihtoa, niin ovat iltavuoroa varten täysin tyhjät.
Kommentit (57)
Eikö teillä siis käy erikseen siivooja tyhjentämässä roskikset ja siivoamassa?
Miksi se oisi sun tehtävä?
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä siis käy erikseen siivooja tyhjentämässä roskikset ja siivoamassa?
Miksi se oisi sun tehtävä?
Siivooja ei tyhjennä tuotantotilojen roskiksia.
Ap
En tiedä näistä vastauksista päätellen miten moni vastaaja on duunarin ammatissa, mutta jo tuo asenne millä työkaveri kommunikoi on täysin no no. Minulle tulisi joku sanomaan asiasta noin niin tuumaisin, että olen suunnitellut tekeväni ko. homman myöhemmin ja ignooraisin löpinät ihan täysin. Jos hän taas tulisi kauniisti kysymään ehtisinkö menemään ja tekemään niin menisin samantien. Oppikaa kommunikoimaan ja luomaan vähän toisenlaista kulttuuria työpaikalle kuin sitä sikaniskaista dominanssia. Kun joku täysin arvovallaton tyyppi alkaa pätemään kollegalle niin se on tosi noloa katseltavaa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä näistä vastauksista päätellen miten moni vastaaja on duunarin ammatissa, mutta jo tuo asenne millä työkaveri kommunikoi on täysin no no. Minulle tulisi joku sanomaan asiasta noin niin tuumaisin, että olen suunnitellut tekeväni ko. homman myöhemmin ja ignooraisin löpinät ihan täysin. Jos hän taas tulisi kauniisti kysymään ehtisinkö menemään ja tekemään niin menisin samantien. Oppikaa kommunikoimaan ja luomaan vähän toisenlaista kulttuuria työpaikalle kuin sitä sikaniskaista dominanssia. Kun joku täysin arvovallaton tyyppi alkaa pätemään kollegalle niin se on tosi noloa katseltavaa.
Itse olen it-alalla ja minulla on tällainen työkaveri. Olen nainen ja tämä työkaveri myös. Minua reilusti vanhempi ja jotenkin kuvittelee, että voi hyppyyttää minua miten haluaa. Aina, kun on joku homma, joka vaatii selvittelyä ja uuden oppimista, tämä työkaveri olisi nakittamassa sitä minulle. Molemmilla on ihan yhtä kiire ja omat hommansa. Ei minulla ole oikeasti aikaa alkaa päivittämään palvelinta, joka on hänen vastuullaan. Alkuun autoin aina välillä, mutta nykyisin en. Tehköön itse ja jos ei osaa, niin opettelee tai paljastaa projektin johdolle, ettei osaa hommiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen it-alalla ja minulla on tällainen työkaveri. Olen nainen ja tämä työkaveri myös. Minua reilusti vanhempi ja jotenkin kuvittelee, että voi hyppyyttää minua miten haluaa. Aina, kun on joku homma, joka vaatii selvittelyä ja uuden oppimista, tämä työkaveri olisi nakittamass
Joo ei toisen hommia tarvitse tehdä. Ja siihen riittää vain: sori mutta omissakin hommissa on tekemistä. Siis työelämässä ei voi välttyä siltä että sinua pyydetään tekemään asioita myös niitä jotka ei kuulu tehtävänkuvaasi, mutta on hurja ero siinä, kysytäänkö sitä asiallisesti vai tullaakonko vaan käskyttämään tai manipuloimaan.
Itseasiassa jos halutaan jollekin vaikeuksia kaikkein helpoin mt-sairaus on valehdella masennusta. Kannattaa pitää mielessä, että jos olette kuulleet jonkun mt-sairauksista, ei henkilö ole niitä juttuja pistänyt liikkeelle ehkä itse. Ei ole valitellut mistään. Joku "ystävällinen" hyväntekijä ehkä on.
Saattaapi olla, että henkilön elämässä onkin jotain häikkää, mutta ehkä joidenkin toisten aiheuttamana ja ihan muuta kun masennusta. Tuo voi sotkea pakkaa ja syytetyksi tai tutkittavaksi joutuukin uhri itse vaikka oikeat syylliset, joiden toimia pitäisi tutkia ihan muualla.
Voih tuolla valhediagnoosilla saadaankin koneisto näppärästi perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen it-alalla ja minulla on tällainen työkaveri. Olen nainen ja tämä työkaveri myös. Minua reilusti vanhempi ja jotenkin kuvittelee, että voi hyppyyttää minua miten haluaa. Aina, kun on joku homma, joka vaatii selvittelyä ja
Joo ei toisen hommia tarvitse tehdä. Ja siihen riittää vain: sori mutta omissakin hommissa on tekemistä. Siis työelämässä ei voi välttyä siltä että sinua pyydetään tekemään asioita myös niitä jotka ei kuulu tehtävänkuvaasi, mutta on hurja ero siinä, kysytäänkö sitä asiallisesti vai tullaakonko vaan käskyttämään tai manipuloimaan.
Tämä nainen harrastaa juurikin sitä käskyttämistä. Sitä tarkoitin tuolla nakittamisella. Todella raskas asenne tällä, kun kuvittelee, että voi vaan käskemällä pistää minut tekemään hommia. On todella vmäinen jälkikäteen nykyisin, kun en tee kaikkea mitä hän käskee. En tiedä millä mielikuvituksella hän kuvittelee, että minulla on aikaa, kun ollaan kaikki ihan ylityöllistettyjä.
Työajalla tehdään töitä. Jos vaan istut ja ihmettelet, hyvä on, että joku sanoo sulle mitä tekisit seuraavaksi. Tee vaikka sinne puhelimeen lista töistä mitä osaat tehdä. Kun ei ole mitään tekemistä, käy listaa läpi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annas mä arvaan. Ootte molemmat naisia ja käskyttäjä oli vanhempi nainen.
Kyllä. Ja hän myös itse istui tekemättä mitään, kun juuri silloin ei ollut mitään tehtävää. Ärsyyntyi kai kun mulla oli puhelin kädessä.
Ap
Takuulla ei ollut ensimmäinen kerta, kun vaan istut ja sometat työaikana.
Onneksi omat puhelimet ja surffailu on monessa työpaikassa kielletty virallisten taukojen ulkopuolella.
Mun työpaikalla ei ole kielletty. Ja jos ei oikeasti ole mitään tehtävää niin silloin selaan puhelinta mieluummin kuin istun ja tuijotan seinää.
Ap
Olihan tekemistä, roskiksien vienti
Vierailija kirjoitti:
Työajalla tehdään töitä. Jos vaan istut ja ihmettelet, hyvä on, että joku sanoo sulle mitä tekisit seuraavaksi. Tee vaikka sinne puhelimeen lista töistä mitä osaat tehdä. Kun ei ole mitään tekemistä, käy listaa läpi
Jos päivä on lopussa ja ei ole enää muuta kuin sen roskiksen vieminen (tässä tapauksessa), niin miksi se pitää hypätä viemään nyt, kun voi viedä samalla kun vuoro loppuu?
En tiedä onko rasittavampaa kuin työnteon näytteleminen. Jos ei ole enää mitään tekemistä, niin ei ole. Kukaan ei hyödy mistään tekopuuhastelusta. Senkin ajan voi vaikka parantaa työilmapiiriä ja yrittää jutustella ystävällisesti työkaverin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annas mä arvaan. Ootte molemmat naisia ja käskyttäjä oli vanhempi nainen.
Kyllä. Ja hän myös itse istui tekemättä mitään, kun juuri silloin ei ollut mitään tehtävää. Ärsyyntyi kai kun mulla oli puhelin kädessä.
Ap
Takuulla ei ollut ensimmäinen kerta, kun vaan istut ja sometat työaikana.
Onneksi omat puhelimet ja surffailu on monessa työpaikassa kielletty virallisten taukojen ulkopuolella.
Mun työpaikalla ei ole kielletty. Ja jos ei oikeasti ole mitään tehtävää niin silloin selaan puhelinta mieluummin kuin istun ja tuijotan seinää.
Ap
Olihan tekemistä, roskiksien vienti
No okei. Entäs kun roskiskin on viety ja työaikaa on silti vielä jäljellä, sittenkö saa istua odottamaan työajan loppumista?
Tällähän ei ole tuon taivaallista merkitystä, että teetkö sen viisitoistaminuuttia vai kaksiminuuttia ennen työajan loppumista, paitsi sille päsmäröijälle...
Vierailija kirjoitti:
Työni on sellaista, että siihen tulee yllättäviä taukoja, joiden kestoakaan ei tiedä. Työpisteeltä ei kuitenkaan voi lähteä huseeraamaan mihinkään muualle tai kehittää itselleen tekemistä. Joskus yksinkertaisesti ei ole yhtään mitään tehtävää, lattiaakaan on turha lakaista puolen tunnin välein.
Ap
Vastauksista päätellen moni kirjoittaja on juurikintuo äkäinen käskyttävä matami :D Vähän aikaa sitten joku kehuskeli komentavansa kollegoiltaan lippalakit pois päästä ruokapöydässä ja minusta tuollainen käytös on asiatonta, kun kyseessä oli aikamiehet eikä komentajan omat lapset.
Menkää molemmat huutamaan pomolle jostain. Se helpottaa.
Ainakin mun työpaikalla vanhemmat luulevat, että vain heidän tapansa tehdä asiat on se ainoa oikea tapa. Ihan sama, tyhjennetäänkö roskat ensin, keskellä vai lopuksi, kunhan se tehdään silloin kun hän sen tekisi. Mikä siis vaihtelee hänellä itselläänkin päivän mukaan. Tuollaisia ihmisiä miellyttääkseen pitäisi osata siis lukea ajatuksia.. Niinpä ei kannata, et voi voittaa. Parempi tehdä kuten itse haluaa, mutta selittää joka kerta, MIKSI tekisi itse toisin. Muuten saa laiskan maineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työni on sellaista, että siihen tulee yllättäviä taukoja, joiden kestoakaan ei tiedä. Työpisteeltä ei kuitenkaan voi lähteä huseeraamaan mihinkään muualle tai kehittää itselleen tekemistä. Joskus yksinkertaisesti ei ole yhtään mitään tehtävää, lattiaakaan on turha lakaista puolen tunnin välein.
Ap
Tuossa tilanteessa on vain viisautta, että puhelimen räpläämistä tai muuta oheistekemistä ei ole teillä kielletty. Ja roskikset toki kannattaa tyhjentää silloin kun ne ovat täynnä. Ei vain siksi, että saisi itselleen tai toiselle jotain tekemistä.
Ap