Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempi työkaveri käskytti mua tyhjentämään roskikset

Vierailija
17.11.2023 |

"Tekisit muutakin kun istuisit".

Menikö ihan oikein? Olin ajatellut tyhjentää ne juuri ennen vuoronvaihtoa, niin ovat iltavuoroa varten täysin tyhjät.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala?

Itse olin joskus nuorempana työharjoittelussa vanhainkodissa. Puljun pomo käskytti minua kesken ruoka-/kahvitaukojen tekemään milloin mitäkin. Ihan vaan simputtaakseen. Silloin päätin, etten jää hoitoalalle. Pitäisi olla perusasioita, että ketään simputeta eikä vertaisia käskytetä. 

Vierailija
22/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan hän onneksi todeta ensi viikolla roskisten tyhjentämisestä valittavalle pomolle, että eikö se Jenni taaskaan niitä ole tyhjentänyt, se on ihminen, jonka perässä joutuu menemään kuin lasta vahtien. Näin voi tehdä selväksi, että toinen ei taaskaan ole vaivautunut töitä tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympeä aloitus, mikä vika on roskisten tyhjentämisessä jos ei ole muuta tekemistä sillä hetkellä ja työajalta saa palkan. AP ota lopputili jo et jaksa töitä tehdä ja mee Kelan luukulle niinkuin muutkin kaltaisesi. 

Vierailija
24/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työpaikalla työaikana tehdystä työstä pitäisi palkan lisäksi saada eri korvaus.

Pitääkö ne työt tehdä silloin kun kollega määrää?

Ap

Lisäsin vielä: ja kuten kollega haluaa. Niin sieppaa se, että oletetaan kaikkien toimivan samalla tavalla. Mun kollegan tapa tehdä töitä ei sovi mulle ja mun luonteelle. Ollaan ihan erilaisia. Teen työni omalla tavallani niin, että lopputulos on se mitä pitääkin, silloin kun pitää. Mut jatkuva huomauttelu asioissa jotka ei tälle toiselle mitenkään kuulu vain siksi, että hänen työtapansa on erilainen. Ymmärtäisin jos se tekeminen vaikuttaisi hänen töihin, mut ei. Tiedän myös, ettei pärjäisi siinä mitä teen, en minä siitä silti auo päätäni hänelle vaikka olisi aiheellista.

Mutta joo, näitä besserwissereitä joille mikään ei kelpaa, mut en ole töissä heitä miellyttämässä.

Vierailija
25/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaahan se on, jos vaan istuskelee työaikana ja joku siitä huomauttaa.

Vierailija
26/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpaan. Suoraan turpaan varoittamatta.

Vierailija
27/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tympeä aloitus, mikä vika on roskisten tyhjentämisessä jos ei ole muuta tekemistä sillä hetkellä ja työajalta saa palkan. AP ota lopputili jo et jaksa töitä tehdä ja mee Kelan luukulle niinkuin muutkin kaltaisesi. 

Se, että ne eivät olleet vielä lähelläkään täynnä, niihin tulee vielä roskaa, menee pari jätesäkkiä hukkaan ihan turhaan ja tyhmää on tyhjentää ne kahden tunnin päästä taas uudelleen.

Ap

Vierailija
28/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lorvi työaikana, niin kenenkään ei tarvitse huomautella. 

Vierailija
29/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla avaat suusi. Sanot, että tyhjennän myöhemmin ennen vuoronvaihtoa. Jos ne häiritsee, niin tyhjennä itse. 

Vierailija
30/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annas mä arvaan. Ootte molemmat naisia ja käskyttäjä oli vanhempi nainen.

Kyllä. Ja hän myös itse istui tekemättä mitään, kun juuri silloin ei ollut mitään tehtävää. Ärsyyntyi kai kun mulla oli puhelin kädessä.

Ap

Vierailija
31/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kamalaahan se on, jos vaan istuskelee työaikana ja joku siitä huomauttaa.

Yleensä se huomauttelija ei myöskään juuri silloin tee mitään.

Vierailija
32/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala?

Itse olin joskus nuorempana työharjoittelussa vanhainkodissa. Puljun pomo käskytti minua kesken ruoka-/kahvitaukojen tekemään milloin mitäkin. Ihan vaan simputtaakseen. Silloin päätin, etten jää hoitoalalle. Pitäisi olla perusasioita, että ketään simputeta eikä vertaisia käskytetä. 

Olin sairaanhoitajana kesätöissä eräällä vuodeosastolla ja vanhempi kollegani (ei esimies) harrasti tuota tauoilla simputusta. Ja todellakaan ei ollut siitä kyse tuolla, etteikö olisi taukoja ehtinyt pitämään. Hän kävi tauolla ennen minua (oli portaittain jaetut tauot) ja istui siellä TODELLA kauan eikä kukaan häirinnyt ja kun minä pääsin tauolle omalla vuorollani, niin tuli n. 5 minuuttia perästä taukohuoneeseen kyselemään teinkö sitä, teinkö tätä ja missähän se on ja missähän tämä ja ehtisinkö puhelimeen. Ihan hullua. Enää en todellakaan antaisi tuollaisen tapahtua!

Vierailija
33/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turpaan. Suoraan turpaan varoittamatta.

Miesten töissä näin. Vittuilisin takaisin aluksi ja käskyttäisin itse viemään. Sitten vasta turpaan jos ei sana tehoa.

-mies

Vierailija
34/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin uuteen työpaikkaan ja vanhempi kollega ei pitänyt tulostani. Tullaan toimeen, mutta käytös on vieläkin vuosien jälkeen sellaista, etten osaa mitään ja piilo****uilee rivien välistä. Aikuinen nainen. En ymmärrä. 

Alussa esimerkiksi vei juurikin roskiksia usein oma-aloitteisesti. Kun sitten opin enemmän tehtäviä ja sain sen mukaan vastuita lisää, hän ei ole kertaakaan vienyt roskiksia vaan se olen aina minä. Moisesta asiasta en jaksa tapella, mut huvittaa, että jollain tavalla sitä pitää yrittää itseään ylentää. Saan sen verran isoa palkkaa, että joudan sillä roskiksetkin tarvittaessa viemään.

Ohis 

Vierailija
35/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aiemmassa työpaikassa pari työkaveria, jotka pitivät itseään pikkupomoina. Nämä ei ollut kuin muutaman vuoden itseäni vanhempia, ettei voi edes oikeasti puhua mistään "vanhemmista työkavereista". Molemmilla oli ihan järkyttävän ärsyttävä tapa jättää tekemänsä sotkut siivoamatta, ja olettaa, että joku muu siivoaa, kun kuningattaret poistuu paikalta. En todellakaan siivonnut ja tästähän sitten huomautettiin, että voisitko siivota, jos sulla ei nyt ole muutakaan tekemistä. No kyllä oli, mutta toki heidän mielestään se heidän käskytyksensä oli kiireellisempää. 

Ärsyttävää on myös tuo sama, mistä ap:kin kirjoittaa, että kun olet suunnitellut työsi etenemisen, niin sitten tullaan huomauttamaan kesken omien töiden, että hei sun kannattais nyt tehdä tuo. Joo, kyllä, tiedän. Tää on mun työtä ja tiedän kyllä mitä pitää tehdä. Ja kyllä, olen kyllä huomannut että vaikka se roskis on täysi, mutta sen tyhjennys ei ole just nyt se asia, jota alan tekemään. 

Vierailija
36/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin käskenyt tumppaamaan läpeensä.

Vierailija
37/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja hän myös itse istui tekemättä mitään, kun juuri silloin ei ollut mitään tehtävää. Ärsyyntyi kai kun mulla oli puhelin kädessä.

Ap

Aivan, näitä riittää ja varsinkin hoitoalalla, lastenhoitoala mikä tahansa. Itsellänikin kokemusta lastentarhanopesta,    joka vaan istui ja käskytti muita siis löhinnä minua, olin vielä sitä vanhempi, mutta minä, kun olinkin tukityöläinen.

Hän istui ja teki ihan kaikkea muuta kuin mitä työn kuvaan kuuluisi, omaa kivaa oli siinä omalla mukavuus alueellaan vaan  ja paisua entisestään, kuin pullataikina, kyllä näki naamastakin mikä maistuu! Minä hoikkana ja vanhempana ja liikkuvaisena työteossa, kyllä jäseniin sattui, mutta en valittanut, olinhan vain käymässä siellä hel ve t iss ä!

Vierailija
38/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä sometus pois työaikana. 

Vierailija
39/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille seukki kerral et "piä turpas kiinni"

Vierailija
40/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Takuulla ei ollut ensimmäinen kerta, kun vaan istut ja sometat työaikana. 

Onneksi omat puhelimet ja surffailu on monessa työpaikassa kielletty virallisten taukojen ulkopuolella.