Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys asumistuen lakkauttamisesta

Vierailija
17.11.2023 |

Lakkautin asumistuen 1.2.2024 alkaen, koska tuloni nousee yli rajan. Minulle tuli päätös tuen lakkauttamisesta, jossa luki, että yleinen asumistuki lakkautetaan sen kuukauden jlk, kun tulot ovat nousseet eli 1.3.2024 alkaen. 

Kysymys niille, jotka tietää, eli maksetaanko minulle vielä helmikussa asumistukea vai onko siinä joku 1kk irtisanomissuoja, mutta maksua ei enää helmikuussa tule?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/11 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan. Hyvä kun otit puheeksi, tämä on itseänikin askarruttanut että miten se niillä katsotaan. Eli helmikuussa vielä saat tuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksetaan. Hyvä kun otit puheeksi, tämä on itseänikin askarruttanut että miten se niillä katsotaan. Eli helmikuussa vielä saat tuen.

Miksi näin? Eikö siinä ole ristiriita, kun kuitenkin saan reilusti enemmän palkkaa, työsuhteeni laatu muuttuu. Sen takia olin näin aikaisin liikkeellä, jotta juuri ei tule ongelmaa päättymisajan kanssa ja takaisinperimisiä tms. 

Vierailija
4/11 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan tuntien armoton selvitysrumba ja lopulta takaisinperintä.

Vierailija
5/11 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laissa sanotaan, että lakkautetaan sen kuukauden alusta, kun ruokakunnalla ei ole enää oikeutta tukeen. Eli pitäisi käsitykseni mukaan lakkauttaa 1.2.2024, jos olet ilmoittanut tulojesi nousevan ko.kuukauden aikana. 

Vierailija
6/11 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan tuntien armoton selvitysrumba ja lopulta takaisinperintä.

Jos käy niin, että perivät, jos maksetaan tosiaan vielä tuo helmikuu niin pitää ilmeisesti laittaa rahat säästöön...

Vierailija
7/11 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi täytti 18 vuotta tammikuussa ja helmikuussa vielä maksettiin.

Vierailija
8/11 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin? Eikö siinä ole ristiriita, kun kuitenkin saan reilusti enemmän palkkaa, työsuhteeni laatu muuttuu. Sen takia olin näin aikaisin liikkeellä, jotta juuri ei tule ongelmaa päättymisajan kanssa ja takaisinperimisiä tms. 

Oletus kai on, että joudut maksamaan helmikuun vuokran 2. päivänä helmikuuta, mutta saat palkkasi vasta helmikuun viimeinen päivä (jos silloinkaan - itse olen ollut työssä, jossa kuukauden palkka maksettiin seuraavan kuukauden 15. päivänä). Jos et saisi asumistukea helmikuulle, millä rahalla maksaisit vuokran? Useimmilla asumistukea saavilla ei ole säästöjä.

Vierailija
9/11 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/11 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei takaisinperitä todennäköisesti mitään. Tulojen muutosta seuraavan kuun alusta tulee aina muutokset. Eli jos tulot muuttuu 2. päivä tai myöhemmin alkaen, saa lain mukaan tuen vielä siltä kuulta kuin edellisten tulojen mukaan.

Vierailija
11/11 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä väliä jos lakkautit ja sen jälkeen vielä tulee rahaa, sehän on vain positiivinen yllätys.