Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailen sit insinööriä, joka on laskenut keittiötarvikkeiden määrän astiapesukoneen tilavuuden mukaan

Vierailija
17.11.2023 |

Kaikki on piikkien mukaan mäöritelty.

7 isoa lautasta

5 keittolautasta

7 lasia

4 mukia

4 isoa juomalasia

4 pientä kulhoa

Aterinkoriin jokaiselle lokerolle määritelty tila kolmelle haa-vei-lu-pilu yhdistelmälle

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee aina astianpesukone täyteen, mutta en näe järkeä, miksi kaappien pitäisi silloin olla tyhjät. Paljon on sellaisia keittiövälineitä ja astioitakin, jotka ei ole ihan jokapäiväisessä käytössä vaan tarpeen mukaan otetaan käyttöön ja pestään sitten koneessa muiden asioiden kanssa.

Vierailija
42/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin te käytätte kaiken tuon kikkailussa säästyneen rahan? Matkustatte maailman ympäri? Rakennatte toisen omakotitalon? Jotain muuta, mitä?

No ihmiset saisivat enemmän tehdä näin niin ei tarvitsisi itkeä vauvapalstalla kun rahat eivät riitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten tapahtuu, kun APK pitää vaihtaa? Meneekö insinööri Giganttiin esittämään että mikä tiskikone sopisi eritellylle astiamäärälle?

Vierailija
44/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saisi jättää yksinään konetta pyörimään, tiskikone on yleisin tulipalon syy keittiössä. Meillä kärähti pyykkikone, luojan kiitos oltiin paikalla, ja HEREILLÄ, niin tuli ei levinnyt. Sen jälkeen olen nillittänyt muillekin tästä. 

Laitan tiskikoneen päälle noin kello 22, kone käy 1,5 tuntia ja olen hereillä koko tuon ajan ja muutaman metrin päässä tiskikoneesta olkkarissa.

Käyn nukkumaan puolen yön jälkeen.

Ja meillä on palovaroittimiakin 3 kappaletta.

Vierailija
45/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂😂

Vierailija
46/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen miettinyt nuo pesuajat niin, ettei naapureita häiritse. Senkin voi miettiä. Illalla ei enää kymmenen jälkeen konetta päälle."

Minkälainen astianpesukone pitää niin kovaa meteliä, että se häiritsee naapureita? Ei taida olla ihan kunnossa se laite.. 

Vierailija
47/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei saisi jättää yksinään konetta pyörimään, tiskikone on yleisin tulipalon syy keittiössä. Meillä kärähti pyykkikone, luojan kiitos oltiin paikalla, ja HEREILLÄ, niin tuli ei levinnyt. Sen jälkeen olen nillittänyt muillekin tästä."

Niin, tai sitten on olemassa sellainen kätevä vekotin ku palovaroitin. Sen ääneen kyllä herää. Varoittimia tulee tietenkin olla kaikissa olennaisissa tiloissa.

Samaa mieltä siitä, että konetta ei saa jättää yksin pyörimään ja lähteä kotoa pois. Sukulaisella kärähti kans pyykinpesukone, ja kotona kun olivat niin saivat alkusammutuksen itse tehtyä. Palokunnalta saivat kiitosta nopeasta toiminnasta.

Niin, enhän mä illalla lähde pois kotoa.

Kaikki perheenjäsenet kotona iltapalan syöneinä, kun koneen pistän päälle noin klo 22 ja kone pesee 1,5 tuntia ja kaikki ovat max 7 metrin päässä tuosta astianpesukoneesta.

Olen aina hereillä koko ohjelman ajan ja avaan luukun vielä rakoselleen ja suljen vesihanan.

Käyn nukkumaan vasta puolen yön jälkeen. Ja meillä on palovaroittimetkin. 

Vierailija
48/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostooo

Vierailija
49/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei saisi jättää yksinään konetta pyörimään, tiskikone on yleisin tulipalon syy keittiössä. Meillä kärähti pyykkikone, luojan kiitos oltiin paikalla, ja HEREILLÄ, niin tuli ei levinnyt. Sen jälkeen olen nillittänyt muillekin tästä."

Niin, tai sitten on olemassa sellainen kätevä vekotin ku palovaroitin. Sen ääneen kyllä herää. Varoittimia tulee tietenkin olla kaikissa olennaisissa tiloissa.

Samaa mieltä siitä, että konetta ei saa jättää yksin pyörimään ja lähteä kotoa pois. Sukulaisella kärähti kans pyykinpesukone, ja kotona kun olivat niin saivat alkusammutuksen itse tehtyä. Palokunnalta saivat kiitosta nopeasta toiminnasta.

No onpa kätevä, "koskaan" ole kuullutkaan. Niin, se toimii nimenomaan nukkuvan herättämiseen. Jos riittää että vain pelastaa ihmiset, hakee lapset huoneistaan, niin ok, mene nukkumaan ja luota palovaroittimeen ja jätä ihmeessä sähkölaitteet päälle. 

Jos haluaa ehkä keritä itse tekemään alkusammutusta ja pelastamaan sen keittiönkin, niin ei kannata mennä nukkumaan niin että sähkölaitteet jää päälle. 

Youtubesta löytyy videoita miten huoneistopalot lähtevät sähkölaitteista ja kuinka kauan on aikaa. 

Juuri tänä syksynä joku palomestari sanoi ettei pidä ikinä jättää puhelinta latautumaan, ainakaan yöpöydälle, kun menee nukkumaan. Ja luulisi että hänkin on palovaroittimista joskus kuullut. Ihmiset vaan luulee että aikaa on vaikka kuinka ja paljon kun se alkaa piippaamaan. 

Vierailija
50/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen miettinyt nuo pesuajat niin, ettei naapureita häiritse. Senkin voi miettiä. Illalla ei enää kymmenen jälkeen konetta päälle."

Minkälainen astianpesukone pitää niin kovaa meteliä, että se häiritsee naapureita? Ei taida olla ihan kunnossa se laite.. 

Ei pesukoneen meteli, vaan vesi putkistoissa. Se kuuluu ympäri talon. Samasta syystä suihkussa käyntiä rajoitetaan hiljaisuuden jälkeen.

Ja neljä yläpeukkua sinäkin olit kerännyt tuohon väläykseen. 

Vierailija
51/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saisi jättää yksinään konetta pyörimään, tiskikone on yleisin tulipalon syy keittiössä. Meillä kärähti pyykkikone, luojan kiitos oltiin paikalla, ja HEREILLÄ, niin tuli ei levinnyt. Sen jälkeen olen nillittänyt muillekin tästä. 

Laitan tiskikoneen päälle noin kello 22, kone käy 1,5 tuntia ja olen hereillä koko tuon ajan ja muutaman metrin päässä tiskikoneesta olkkarissa.

Meilläpä on 7 kappaletta. Voitinko jotain? 

Vierailija
52/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger lapsia sitten tulossa jos lisäännytte. Tiedoksi.

Vierailija
53/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, ensin ymmärsin kirjoituksesta että tiskikone päälle ja ihmiset nukkumaan. 

Vierailija
54/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin te käytätte kaiken tuon kikkailussa säästyneen rahan? Matkustatte maailman ympäri? Rakennatte toisen omakotitalon? Jotain muuta, mitä?

Eihän tuossa mitään säästä kun tuollaisia määriä astioita ei myydä kaupassa. Ylijääneet joutuu heittämään roskiin.

Vierailija
55/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa mitään säästä kun tuollaisia määriä astioita ei myydä kaupassa. Ylijääneet joutuu heittämään roskiin.

Esim Ikea myy astioita kappaleittain.

Vierailija
56/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lapset ja iso keittiö, miljoona astiaa ja pesen perheeni tiskit astianpesukoneessa joka ikinen ilta. 

Viimeinen kotihomma on illalla pistää päälle täysi astianpesukone. 

Aamulla noustaan puhtaaseen keittiöön, jossa nolla likaista tiskiä odottamassa.

Nostan tiskit aamulla kaappeihin (kestää 3 minuuttia, se on siistein, nopein ja vähiten hengästyttävä kotityö) ja päivän mittaan konetta täytetään sitä mukaan, kun tiskiä tulee.

Pidät siis kosteassa tiskikoneessa pestyt astiat koko yön, mahtaa olla pinnoilla kuhina.

Vierailija
57/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siinäkin insinööri. Koneen kun saa täyteen ja nälkä iskee, niin ei ole puhtaita. 🤣 Itse ostin sen verran astioita, kun kone on täynnä, kaapissa on vielä astioita ruokailuun. T. Peruskoulun käynyt

Eiköhän se insinööri osaa ajoittaa koneen pyörityksen ajankohtaan, jossa ei pesun aikana ole tarkoitus laittaa ruokaa. Katsos kun järjestelmällisellä ihmisellä ei "nälkä iske" ihan yllättäen ja yhtäkkiä. Huomaa kyllä että sun ennakointikyvyt on pelkän peruskoululaisen tasolla 😅.

En ole tuo jolle kettuilet mutta jospa ottaisit huumorin ihan vaan huumorina niin olis kiva. Eikä tarvitse yhtään ketään painaa alaspäin. Risuja sulle tästä kommentista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme